Élesedik a verseny a hordozható GPS navigátorok piacán
A legfrissebb felmérések szerint a világszerte eladott GPS alapú hordozható navigációs eszközök (PNA, PND) területén az amerikai Garmin hajszálnyival megelőzte a holland TomTom-ot.
Az eladott készülékek számát tekintve tovább tart az emelkedő tendencia, az előző év azonos időszakával összevetve 2007 második negyedévében (Q2 2007) több mint kétszeres növekedést figyelhetünk meg.
A vezető gyártók közül a Garmin növekedése sikerült jobban, mintegy 2,6-szeres növekedést ért el, szemben a TomTom 2,1-szeres növekedésével, ezzel a Garmin 0,6% különbséggel megelőzte legfőbb riválisát.
Érdekesség, hogy csekély mértékben ugyan, de a TomTom is növelte piaci részesedését a többi gyártóval szemben.
A harmadik helyezett Mio Technology szintén növelte relatív részesedését is, míg az élmezőny legnagyobb növekedését a Magellan produkálta, egyértelműen a tengerentúli eladásaival.
A területek szerinti eredmények Európában a holland TomTom fölényét mutatják az amerikai Garminnal szemben:
Cserében az Egyesült Államokban a Garmin továbbra is magabiztosan uralja a PND piac csaknem felét:
Az összesített eredmények jóval kiegyenlítettebb versenyt mutatnak a két gyártó között, a kizárólag a PND eladások alapján számolt statisztikák alapján a Garmin és a TomTom egyaránt 27% körüli részesedéssel bír ezen a területen, a Mio továbbra is őrzi harmadik helyét, míg a Magellan feljött a negyedik helyre, megelőzve a Mio által felvásárolt Navmant:
A statisztikákból kis számolással az is kiderül, hogy az európai piacon lényegesen több navigációs berendezés fogyott 2007-ben, mint az Egyesült Államokban, a Garmin nem véletlenül igyekszik terjeszkedni Európában, elsősorban Németországban és Olaszországban "vásárolva" helyi képviseletet.
Piaci elemzők szerint a navigációs eladásainak jelentős növekedése még két-három évig biztosan folytatódik.
Forrás:
Kapcsolódó írásaink: