
Látnivaló?
Igen, a 39. Kékszalag tókerülő vitorlás verseny igazi látványosság. Ha a sportág valamelyik hazai eseménye átütheti a médiumok nem túl szenzitív ingerküszöbét, akkor az csak a Kékszalag lehet, hiszen itt nincsenek speciális pályák, külön rajtoló keveredő osztályok.
A félezres mezőnyben több mint 2000 versenyző vág neki Európa leghosszabb tókerülésének, így nem csoda, hogy a családtagok ismerősök, és az érdeklődők köre is meghaladhatja a 10000-et. Őket is ki kell szolgálni, mert ez az egész vitorlás sport megítélésének, presztízsének kulcskérdése. Ennek a körnek teljesen mindegy, hogy milyen celebritások üldögélnek az esélyes hajók fedélzetén, őket a verseny, a baráti csapat eredménye, küzdelme érdekli.
A korábbi években hála a GPS rendszer által kínált lehetőségnek több mint 100 hajó viselt követő eszközt, vált mindenki számára „láthatóvá“, követhetővé. Idén sajnos úgy tűnik a rendezők nem tartották fontosnak az internetes tájékoztatást, mert a követést 40 hajóra korlátozták, és a szolgáltatást pályáztatás nélkül egy új, komoly referenciával nem rendelkező cégre bízták. A döntés furcsasága, hogy eddig 3 vállalkozás biztosított követést minden ellenszolgáltatás nélkül, mégsem kaptak megbízást, de még megkeresést sem, pedig a hajós referenciákon túl van köztük olyan, amelyik több mint 5000 jármű folyamatos követését biztosítja nap mint nap.
Csak remélni tudjuk, hogy az új szereplő bár alacsonyabbra tették számára a lécet – nem veri le azt – és a 40 hajó követését kifogástalanul, elődeihez hasonlóan real time üzemmódban is képes lesz biztosítani. A kiírásban megjelenő kauciós igény új elem, ilyet eddíg senki nem kért, ugye a szolgáltatás már nem kerül pénzbe?
G.A.
Néhány hajó útja a tavalyi, 2006-os versenyen:
Az abszolút első helyezést szerzett Brokernet-Winterthur I. (kormányos: Litkey Farkas) útvonala
Négy hajó útvonala egy képen