Biztonságosabb repülés-irányítás
Franciaországban a biztonságosabb légi közlekedés érdekében EGNOS korrekciós jelekkel javított, GPS alapú repülés-irányító rendszereket használnak, elsősorban a repterek megközelítéséhez és a leszálláshoz.
Az EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service) lényege nagy vonalakban, hogy geo-stacionárius pályán (mindig a Föld egy meghatározott pontja felett) keringő műholdak által sugárzott korrekciós jelek segítségével a GPS rendszer eredetileg 10 m körüli pontosságát 1-2 m-re javítja.
A francia Limoges-i repülőtéren most ennek használatát tesztelik éles környezetben, repülőgépek leszállásának irányításához.
Mivel a GALILEO megvalósítására még jó ideig várnunk kell, az EGNOS megfelelő alternatívának tűnik a műholdas navigációval segített polgári légi-irányítás számára.
Forrás: