Persze a verseny csak idézőjeles, hiszen az Apple a 2011 második negyedévében eladott 10,5 millió iPadhez képest növeli a harmadik negyedévi irányszámokat 14-15 millióra, emellett az Amazon 1-1,2 millió tabletet szeretne piacra dobni.
A Digitimesban megjelent spekulációk szerint az Amazon a harmadik negyedévre nagyobb megrendelést adott le a gyártónál a saját márkás tabletekre, és 1-1,2 millió darabot szállíttat le belőle. (A megrendelés havi 7-800 000 darabról szól, ebből készül el a negyedévben a leszállítandó mennyiség.)
Ha az iPad-et nem is, több Androidos tabletet megelőz az Amazon ezzel a mennyiséggel, ha igaznak bizonyulnak a találgatások, többek közt a Samsung Galaxy Tab-et is.
Az új tablet a korábbi Kindle-höz hasonló technológiát használ, azzal a nagy különbséggel, hogy a kijelző nem az ott már megszokott fekete-fehér, hanem egy színes LCD panel.
A becslések szerint egyébként a harmadik negyedévben 21 milliónál is több tablet talál gazdát, ami a második negyedévi 14 millióhoz képest szép növekedést jelent.