Az idén eladott TV készülékek 25 %-a képes kapcsolódni valamilyen formában az internetre. Ez az arány 2015-re várhatóan 47 %-ra fog növekedni. 2015 végéig ugyanis a készülékgyártók 500 millió darab net-képes TV-t (smart TV) fog a piacra dobni.
A Displaysearch kutatásai szerint ahhoz, hogy ez megvalósuljon, a lökést a WiFi képes készülékek fogják meghozni, illetve azok, melyek valamilyen plusz smart TV funkciót is magukban hordoznak, ugyanis a fogyasztók mindig a legtöbb tartalomra és a legjobb minőségre fognak törekedni a készülékek kiválasztása során.
Fontos, hogy a készülékek a következő három tulajdonsággal mindenképpen rendelkezzenek:
- internetről származó tartalmak megjelenítése,
- beépített kereső és intelligens ajánló,
- könnyű kapcsolódás a háztartásban található többi készülékhez.
Érdekesség, hogy a kutatás szerint Észak-Amerikában a 46 inches, vagy annál nagyobb készülékek aránya el fogja érni a 35%-ot.
(A smartTV kifejezést egyébként az LG, a Samsung és a Philips használja az "okosTV"-kre, a Sony az ugyanezekkel a képességekkel rendelkező készülékeket Internet TV-nek hívja.)