Az Android és iOS felhasználók egy-egy freemium* játékra átlag 14 dollárt, azaz körülbelül 2700 forintot költenek - derül ki egy tanulmányból.
*: A freemium játékok azok, melyeknek az alap verziója ingyenesen elérhető, de ha valami plusz funkciót, vagy pl. még több pályát szeretnénk, esetleg reklámmentesen játszanánk, akkor azért már meg kell vásárolni a "teljes" verziót.
A Flurry Analytics tanulmánya szerint az Android és iOS felhasználók által használt és letöltött játékok mennyisége már vetekszik a Nintendo DS és a Sony PSP játékaival. Az USA-ban a 2008-as 1%-ról 2010-re 34%-ra növekedett ezen platformok piaci részesedése, mialatt a Nintendo 75%-ról 57%-ra esett vissza. A Nintendo vezérigazgatója ehhez csak annyit tett hozzá, hogy az okostelefonokon játszó közönség érdektelen, és legalább felszabadítja a játékipart a nagytömegű unalmas közönségtől.
Az ábrán a bal oldali oszlop azt mutatja, hogy a tranzakciók száma közt hogyan oszlik el a költések nagysága, tehát látszik, hogy a vásárlások 13%-a generált 20 dollárnál nagyobb forgalmat, a 16%-uk volt 10 és 20 dollár között, és a tranzakciók 71%-a kevesebb, mint 10 dollár pénzforgalommal járt. A jobb oldali oszlop pedig azt mutatja, hogy egy-egy játék mekkora bevételt generált a többihez képest, tehát a 10 dollárnál kevesebbe kerülő játékok bevétele a teljes bevétel 31%-a, a 10 és 20 dollár közöttieké a 18%-a, és a "drága" játékok bevétele a teljes bevétel 51%-át teszi ki.
(Az ábra 3,5 millió Android és iOS felhasználó vásárlásai alapján készült.)