A Telenor Magyarország ma közzétette a 2011 negyedik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az új Hipernet hálózat és a közelmúltban bevezetett szolgáltatások hatása már megmutatkozik a számokban is.
A Telenor Magyarország ma közzétette a 2011 negyedik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az új Hipernet hálózat és a közelmúltban bevezetett szolgáltatások hatása már megmutatkozik a számokban is: „Jelentős eredményeket értünk el 2011-ben: megdupláztuk mobilnetes ügyfélkörünket, és 74%-kal növeltük adatforgalmunkat. Az év utolsó három hónapja már a harmadik olyan negyedév volt, amikor emelkedett nem hangalapú árbevételünk, ami jelzi új mobilinternetes szolgáltatásaink, például a Klikk, az Okostarifa csomagok és a Hipernet sikerét. A nemrég elkészült országos Hipernet hálózatunk továbbra is vonzza az új ügyfeleket, és a következő hónapokban is ezen az úton haladunk tovább” – kommentálta az eredményeket Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.
A főbb eredmények röviden:
- A Telenor mobilinternet-felhasználóinak száma megduplázódott 2010 decembere óta (236 700-ról 478 100-ra) és a Telenor ügyfelek által forgalmazott adatmennyiség is példátlan mértékben, 74%-kal, 713 500 GB-ra nőtt. A Telenor mobilnetes ügyfeleinek 1,49 GB-os átlagos havi adatforgalma jól illusztrálja az újonnan bevezetett Okostarifa csomagok sikerét. A Telenor aktív mobilinternet-előfizetések tekintetében 28,19%-os piaci részesedéssel rendelkezett 2011 decemberében.
- Az előfizetések száma emelkedett a harmadik negyedévhez képest, de a kártyás szegmens szűkülése miatt elmaradt a 2010 negyedik negyedévitől. A használatban lévő SIM-kártyák száma alapján a Telenor 31,98%-os piaci részesedéssel zárta 2011 negyedik negyedévét.
- 2011 negyedik negyedévének árbevétele 0,7 milliárd forinttal maradt el a 2010. negyedik negyedévitől, az összekapcsolási árbevétel csökkenése miatt (0,8 milliárd forint). Ezt leszámítva a Telenor Magyarország árbevétele 100 millió forintos növekedést mutatott volna a negyedik negyedévben. A nem hangalapú árbevétel tovább nőtt a mobilinternet-értékesítés felfutásának és a Klikk kampány folytatódó sikerének köszönhetően.
- Az EBITDA egyszeri tételek nélküli nominális értéke 6,4 milliárd forinttal meghaladta a 2010 negyedik negyedévit. A két szám nem hasonlítható össze, mivel míg 2010 negyedik negyedévében a 2010-es távközlési adó teljes összege (9,8 milliárd forintot) szerepelt könyvelési tételként, addig 2011 utolsó negyedévében csak az aktuális időszakra vonatkozó összeget (2,4 milliárd forintot) könyvelte le a társaság.
- A távközlési adó a 2011 negyedik negyedévi EBIT értékét is befolyásolja. A távközlési adó hatása nélkül az EBIT 0,6 milliárd forinttal nőtt az alacsonyabb értékcsökkenési leírás miatt.
- A CAPEX 8,7 milliárd forintos összege a hálózatmodernizáció miatt haladta meg a 2010 negyedik negyedévi szintjét.