Másképpen mobiloznak a hölgyek

Czipperer Dia, 2013. április 25. 08:00

A magyar hölgyek egészen másképpen viszonyulnak okostelefonjukhoz, mint a férfiak. A Vatera felméréséből többek között az is kiderült, hogy míg a férfiak a GPS-t nyomkodják, a gyengébbik nem inkább képeket készít telefonjával.

Szinte ugyanazok a funkciók érhetők el ma már a legtöbb telefonon, mégis azt állapította meg a Vatera felmérése, hogy női-férfi különbségek megmutatkoznak a mobilhasználat során is. Vagyis úgy használjuk telefonunkat, amilyenek vagyunk. Például a nők inkább fotóznak, míg a férfiak szeretik a GPS-t. Hiába érhető el a nők telefonján is, egyszerűen nem érdekli őket.

A férfiak 64%-a használja a GPS funkciót, viszont a nők esetében hódító fényképezés lekörözi a férfiak kedvencét: 70%. De azért a nők javára legyen írva, hogy 40%-uk igénybe veszi az útvonaltervező programok segítségét.

A nőket egyébiránt kevésbé mozgatják meg a csúcskészülékek, valamint munka közben is kevesebbet mobiloznak. A férfiak kétszer olyan aktívak (60%) ezen a téren. Üzleti alkalmazások esetén is a gyengébbik nem marad alul: a nőket nem mozgatják meg az ilyen applikációk. Míg a hölgyek közül tízből kettő telefonján találunk ilyet, addig a férfiak fele használ valamilyen üzleti alkalmazást.

 

 

De rögtön fordul a kocka, ha a vásárlás kerül előtérbe. Ruhák és ékszerek terén a nők magasan vezetnek, a férfiak pedig inkább az elektronikai cikkek iránt érdeklődnek. Ez egyben azt is jelenti, hogy kedvesüket sem túl gyakran lepik meg valamivel, vagy legalábbis nem online.

Mindezt mostantól könnyebben megtehetik, mind a hölgyek, mind a férfiak. Itt az online piactér új okostelefonos applikációja, amivel egyszerűbbé válik a vásárlás. És még GPS-t sem kell használni hozzá, hogy megtaláljuk a képernyőn.

„A felmérésünkből korábban már megtudtuk, hogy főleg a buszon és a mosdóban szeret okostelefonozni a magyar. Most a hölgyek mobiltelefonos vásárlási szokásaival kapcsolatban is bölcsebbek lettünk. A 3.0-ás Vatera applikáció reményeink szerint elnyeri a tetszésüket” – mondta Lunczner Ádám, az online piacteret is üzemeltető Allegroup marketing vezetője.