Kapcsolódó cikkek
- Érkezik a Twitter zenei alkalmazása 2013. április 12.
- Galaxy S3 és Lumia 920 egy reklámban 2013. március 20.
- iOS platformon is hódít a Google Play Zene 2013. november 18.
- A 2014-es MWC-n debütálhatnak a legújabb Lumiák 2013. november 12.
- Készül a Nokia Phantom és Normandy 2013. november 11.
- Hamarosan érkezhet a Lumia 525 2013. november 4.
- Készül a Nokia Lumia 1320 „Batman” 2013. október 9.
- Lumia 525 Glee – Windows Phone alapú zenemobil fillérekért 2013. október 2.
- Már hazánkban is elérhető a Play Zene 2013. október 1.
- Az iPhone verhetetlen a válaszidőben 2013. szeptember 20.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Ingyenes zenei játék Lumia készülékekre
Egy új, magyar fejlesztésű SongArc nevű játék érhető el ingyenesen a Nokia Lumia készülékekre, amely egy hónap alatt hihetetlen népszerűségre tett szert. Ez idő alatt a fejlesztők több mint negyed millió letöltést regisztráltak, és a Windows Phone Áruház játékai között az USA-ban nem csak a zenei kategóriában lett első, de az összes játék közül is a 6. lett, és felkerült a Top 10 ingyenes játékok közé. Novemberben átlépheti a félmillió letöltést is.
A SongArc alkalmazás a Telenor idei harmadik Okostelefon Akadémiáján mutatkozott be először a magyar közönségnek. Már akkor sokak érdeklődését felkeltette a Guitar herot idéző játék.
Amatőr zenészként az ötletgazdát, Velvárt Andrást az az alapötlet vezérelte, hogy a zenélés élményét adja a felhasználóknak, akik így aktív zenehallgatókká válnak. Máig ez az egyik fő irányelv a játék további fejlesztése során és a csapat minden ötletet aszerint mérlegel, hogy mennyire szolgálja az aktív zenehallgatás élményét. Szintén lényeges szempont, hogy a játékos saját zenéivel játszhat, saját „kottákat” készíthet és oszthat meg a többi SongArc játékossal. Így azok is játszhatnak, akik nem szeretnének, vagy nem tudnak új kottát készíteni.
„A játék lényegét legfrappánsabban egy felhasználó fogalmazta meg: ’Táncolj a hüvelykujjaddal!’ a kedvenc zenédre" – magyarázza Velvárt András. „Az alkalmazás olyan élményt nyújt, mintha az ujjunkkal egy képzeletbeli zongorán vagy az asztalon játszanánk a dallamot. Nem kell hozzá zenei előképzettség, csak némi ritmusérzék.”
A játékosoknak a képernyő tetejéről érkező geometriai formákat kell „elkapni” a megfelelő ritmusban. Ezek az alakzatok a zenével összhangban érkeznek a képernyő aljára, így a hüvelykujjak a SongArc játékban egy virtuális „hangszeren” követik a dallamot. Emellett egy-egy gitárszóló, zenei hajlítás vagy akár ritmus átadására is lehetőség van a dallammal együtt mozgó simítás – más néven swipe – segítségével, és ha megfelelő ütemben/ritmusban sikerül a telefont megmozdítani.
„A SongArc játékkal a felhasználók felfigyelnek a zenében az apró, addig észrevétlen mozzanatokra, élesedik a hallásuk és jobban érzékelik és értékelik a melódiát, összességében még jobban megszeretik az adott előadót és a zenét is” – teszi hozzá András.
A játék fejlesztésében és tökéletesítésében két egyetemista, Kapos Ádám és Kiss Dávid vállalták az oroszlánrészt. A prototípust a Nokia, a Microsoft és a finn Aalto Egyetem közös programjában, az AppCampus-on is pályáztatták, ahol sikerült elnyerni a támogatást. Kihívást jelentett, hogy a felhasználók saját zenéi számos forrásból származhatnak és szinkronba kellett hozni a kottákat a zeneszámok egyes változataival.
„Ha egy kottához nem áll rendelkezésre a telefonon a megfelelő zeneszám, akkor a játék az Xbox Music keresésre irányítja a felhasználót – így pár kattintással megveheti és letöltheti azt.”- meséli András a zenék kapcsán.
Manapság egy játék nem lehet sikeres közösségi élmény nélkül. A SongArc játékosai megosztják pontszámaikat a népszerű közösségi oldalakon, így kialakul egy természetes verseny a rajongók között. Ugyanakkor a kották készítése és megosztása is közösségi funkciónak tekinthető, így nem csak a verseny, hanem az internetes generációkra jellemző kooperáció is jelen van. Ennek bizonyítéka az, hogy egy hónap alatt a rajongók több mint tizenötezer dalhoz készítettek kottákat és tették ezeket a dalokat alkalmassá arra, hogy minden felhasználó játszhasson velük.
A játékélmény további kiegészítéseként érkeznek majd a helyi és globális toplisták, illetve felmerült a különböző „skin” választásának lehetősége is, azaz a játék kinézetén is változtathatnak majd a játékosok. Ezek a funkciók valószínűleg már fizetősek lesznek, de mindenképpen megmarad a játék free to play jellege.
Az alkalmazás még rövid ideig ingyenesen letölthető az Áruházból.