Kapcsolódó cikkek
- Az OLED és UHD TV-piacot is vinné az LG 2014. január 13.
Jól zárta az első negyedévet az LG – további növekedést várnak
Jól teljesített az első negyedévben az LG. A dél-koreai vállalat az egy évvel korábbihoz képest növelte forgalmát és üzleti eredményét.
Az LG az első negyedévben 14,24 ezer milliárd won, az egy évvel korábbinál 1,2 százalékkal magasabb és a 2013 negyedik negyedévinél 4,3 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevételt ért el. Üzleti eredményét az első negyedévben 504 milliárd wonra növelte az LG a 2013 első negyedévi 350 milliárd és a 2013 negyedik negyedévi 238 milliárd wonhoz képest. Nettó nyeresége 93 milliárd won (20 milliárd forint) lett, szemben az egy évvel korábbi 22 milliárd won nyereséggel és a 2013 negyedik negyedévi 64 milliárd won veszteséggel.
Az LG szórakoztató elektronikai üzletága, a Home Entertainment Company az első negyedévben az egy évvel korábbinál 3 százalékkal magasabb és az előző negyedévinél 15 százalékkal alacsonyabb, 4,95 ezer milliárd won értékesítési árbevételt ért el.
Az idén az LCD tévékészülék piac növekedésére számít éves összevetésben az LG, ezen belül az Ultra HDTV készülékek keresletének nagyobb mértékű növekedésére, elsősorban Kínában.
A mobil távközlési üzletág, a LG Mobile Communications Company 12,3 millió okostelefon készüléket értékesített az első negyedévben, 19 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az okosteleon eladások adták a teljes mobiltelefon értékesítés 75 százalékát. Az LG 5 millió LTE okostelefont értékesített az első negyedévben 79 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az LTE készülékekek adták a teljes okostelefon értékesítés 41 százalékát az első negyedévben, míg 2013 egészében még 27 százalék volt az arány.
A mobilrészleg 3,41 ezer milliárd won első negyedévi értékesítési árbevétele 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, de 5 százalékkal csökkent az előző negyedévihez képest. Az üzletág csekély veszteséggel zárta az első negyedévet a dél-koreai belföldi kereslet csökkenése és az alacsonyabb átlagos készülékár miatt.
Az LG idén az okostelefon piac bővülésére, az LTE készülékek értékesítésének növekedésére számít, de egyre erősebb árharc mellett. Az LG új prémium és tömegtermék készülékek bemutatásával tervezi növelni okostelefon eladásait az idén.