30 éves lett a Dell

Kütyü Magazin - 2014. május 7.

A Dell története 30 évvel ezelőtt kezdődött egy texasi egyetem kollégiumszobájában, amikor Michael Dell megalapította személyi számítógépek összerakásával foglalkozó vállalatát. Hitvallása a megalakulás óta változatlan: szerinte a technológia feladata, hogy segítsen az emberekben rejlő lehetőségek kibontakoztatásában. 

A vállalat már a kezdetektől az informatika átalakítását tűzte ki célul, miközben folyamatosan az ügyfelek igényeit tartotta szem előtt. A Dell sikerét jelzi, hogy a vállalat már 1 évvel megalakulása után saját modellt jelentett be, 4 évvel később pedig tőzsdére lépett. A Dell 2013 őszétől pedig újra privát vállalatként működik tovább, annak érdekében, hogy a tőzsdei kötöttségektől megszabadulva még rugalmasabban és gyorsabban álljon ügyfelei rendelkezésére.

A Dell történetének mérföldkövei

1984 −  A PC’s Limited (Dell elődje) megalapítása

1985 −  Az első saját PC megalkotása

1988 −  Tőzsdére lépés, a Dell név felvétele

1989 −  Az első laptop

1992 − A cég felkerül a Fortune 500 listára

1994 − A Dell bemutatja a Dell PowerEdge szervercsaládot

1995 − A Dell kiterjeszti tevékenységét Európára, Ázsiára, Japánra, valamint Közép- és Dél-Amerikára

1996 −  Elindítják az online értékesítést

1999 −  A Dell a legnagyobb pc-gyártó az USA-ban

2005 −  Dell Amerika leginkább csodált vállalata − A Fortune magazin szerint

2006 −  A Dell felvásárolja a játékosoknak szánt számítógépek terén vezető Alienware vállalatot

2008 − A Dell felvásárolja a tárolás területén vezető EqualLogic vállalatot

2009 − A Dell Services részleg elindítása, teljes körű IT szolgáltatások nyújtása

2010 − A Dell belép a táblagépek piacára a Streak eszközzel, és a Boomi, Exanet, KACE, Scalent és

Compellent vállalatok megvásárlásával a vállalati megoldások vezetőjévé válik

2011 − A Dell világszerte 1 milliárd dollárt költ a Dell adattárolási és egyéb megoldásainak fejlesztésére

2012 −  Egy új szoftver részleg létrehozása

2013 − A Dell kivonul a tőzsdéről, és újra magáncég lesz

2014 − A Forbes listáján a Dell Amerika harmadik legnagyobb magánvállalata.

 


Felhő, Big Data, mobilitás és biztonság

A Dell az elmúlt években teljes körű termék- és szolgáltatáskínálatot alakított ki, átszervezte műveleteit, és optimalizálta a globális szállítói hálózatát, hogy olyan innovatív informatikai megoldásokat nyújthasson, amelyek minden ember, vállalkozás és szervezet számára biztosítják a sikerhez szükséges informatikai eszközöket.

A Dell stratégiáját a felhő, a Big Data, a mobilitás és a biztonság témái köré építi, mivel a vállalat meglátása szerint ez az a négy trend, amely az ügyfeleket az informatikai infrastruktúrájuk újragondolására kényszeríti. A vállalat termék- és szolgáltatás-portfóliója is ezen trendek által generált kihívásokhoz igazodik, komplex informatikai megoldást kínálva többek között a vállalati hálózatfelügyelet és -kezelés, a biztonsági megoldások, az alkalmazások és az üzleti folyamatok kiszervezése, valamint az infrastruktúra- és felhőalapú számítástechnika területén. A Dell ügyfélmegoldásai ezen kívül tartalmazzák a táblagépek, laptopok, asztali és vékonykliens megoldások teljes kínálatát is. 

A Dell vezető pozícióját jelzi, hogy a vállalat:

  • a világ első számú egészségügyi informatikai szolgáltatója,
  • hardver- és szoftvermegoldásai 10 Windows ITPro díjat nyertek el,
  • a világ első számú laposmonitor gyártója,
  • kilenc Gartner Magic Quadrant elemzésben a vezetők közé került,
  • a világ első számú szállítója az iSCSI tárolási megoldások terén,
  • a világ második szállítója az x86-alapú kiszolgálók piacán,
  • a világ második oktatási informatikai szolgáltatója. 


A Dell jelenleg a globális informatikai piac egyik legnagyobb technológiai megoldásszállítója, amely 5 kontinensen, a világ minden országában szolgálja ki a vállalatok és magánszemélyek legkülönbözőbb igényeit. A Dell ügyfelei közé tartozik többek között a globális Fortune 500 listán szereplő vállalatok 98 százaléka, mintegy 10 millió
kis- és középvállalkozás, az G20 országok mindegyikének kormánya, 200 ezer orvos, valamint fogyasztói ügyfelek milliói.

 

 

Vissza