Kapcsolódó cikkek
- Fizess Viberrel, WhatsAppal, Messengerrel! 2016. február 11.
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert 2016. április 2.
- A mobilalkalmazások nagy száma is gátolja az áttörést a mobilfizetésben 2015. október 13.
- Szélesebb körben elérhető lesz a Cellum Plug and Pay app 2015. október 5.
- Mobilba költözik a paysafecard a Cellum új alkalmazásával 2015. június 5.
- A Cellum mobilfizetési világújdonsága az MWC-n 2015. március 6.
- A Cellum fejlesztette a Telenor MyWallet alkalmazását 2014. december 31.
- QR 2.0 – Viszlát, nyomtatott igazolványok és jegyek! 2013. október 8.
- Termékfelismerős mobilappon dolgozik a Cellum 2013. augusztus 28.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Több mint százmillió sikeres mobiltranzakciót indítottak a Cellum rendszerén keresztül
Elérte a százmilliomodik tranzakciót a Cellum által egy évtizede elindított mobilfizetési szolgáltatás. A statisztikákból kiderül, hogy a parkolás és az autópálya matrica vásárlása mellett a lottó a felhasználók kedvence, de az italautomatáknál is népszerű a cég készpénzmentes fizetési megoldása. A százmilliomodik mobiltranzakcióról és a mobilfizetés jövőjéről a Kártyapiac 2016 konferencián beszélt Kóka János, a Cellum Global Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A Cellum 2006-ban indította el hazánk első, országosan elérhető mobilfizetési szolgáltatását. Az azóta eltelt időben jelentősen megváltozott a mobilfizetés piaca, egyre több kereskedő és bank is igyekszik beépíteni szolgáltatásai közé a legmodernebb fizetési metódust. A legelső ilyen megoldás a parkolási díj fizetése volt, mely sok bosszúságtól és időveszteségtől óvta meg a felhasználókat. A kezdetben csak néhány városban elérhető megoldással a 2006-2007-es években 200 ezer parkolási célú tranzakciót bonyolítottak a Cellum rendszerén keresztül, 2015-re pedig ez a szám már több, mint 13 millióra duzzadt – így ma már ez a legnépszerűbb mobilfizetési szolgáltatás Magyarországon. A tavalyi évtől kezdve Szófiában is a Cellum részvételével működő konzorcium nyújtja a mobilparkolási szolgáltatást.
A parkolás mellett egyebek között az autópálya-matrica vásárlásához is gyakran használják a Cellum fejlesztéseit, a tranzakciók mintegy negyedét ez a kategória adja. További kedvenc a lottószelvény vásárlása, mely 2015-ben már 5,6 millió sikeres mobiltranzakciót jelentett.
A százmillió tranzakció összértéke mintegy 70 milliárd forint.
„A Cellum csoport tíz éve indította mobilfizetési szolgáltatásait, külföldön pedig öt éve debütáltunk. Az a célunk, hogy a pénztárca minden egyes rekeszét biztonságosan átköltöztessük a mobiltelefonra, kezdve a bankkártyától a pontgyűjtőkön és igazolványokon át a banki szolgáltatásokig” – mondta Kóka János, a Cellum Global Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A Cellum mobilfizetési megoldásaival már 4 országban lehet telefonnal kényelmesen és biztonságosan fizetni. A cég rendszerét több mint 1000 kereskedő használja, segítségével többek között fizethetünk bolti és online vásárlásainkért, italautomatából vásárolhatunk, közüzemi számlákat fizethetünk be, feltölthetjük a telefonkártyánkat, adományozhatunk, digitális tartalmakat, ajándékutalványokat és mozijegyet vehetünk. A Cellum fejlesztése volt 2011-ben Magyarország első mobiltárcája, az FHB Bank, a Magyar Telekom és a Telenor együttműködésével létrejött MasterCard Mobile, valamint a cég fejlesztette az OTP és a Telenor MasterPass-kompatibilis walletjeit, illetve az Erste Bank mobilfizetési megoldását.