TV vásárlási kisokos a nyárra

Kütyü Magazin - 2016. június 15.

A jelentős sportesemények alkalmával sokan szánják rá magukat, hogy lecseréljék korábbi készüléküket, hogy nagyobb, élesebb felbontású és extra szolgáltatásokat is kínáló tévét állítsanak a nappaliba. Az átlagfelhasználóknak gyakran nehézséget okoz lépést tartani a legújabb trendekkel, ezért a Media Markt összegyűjtötte a fontosabb TV vásárlási tudnivalókat.

Ma már célszerű szakértők segítségét kérni a tv vásárlásnál, mert a technológia folyamatos fejlődésével évről évre jelennek meg olyan újdonságok, amelyekről keveset tudnak a vásárlók. Az olyan feliratok, mint a 3D, UHD/SUHD, ívelt oled jelentése sokak számára még ismeretlenek.

Élethűbb a valóságnál 

A korábbi HD készülékeket a digitális átállással szinte teljesen leváltották a Full HD képernyős TV-k. Nagyjából két éve találkozhatunk a piacon 4K, UHD és SUHD készülékekkel, melyek a korábban széles körben elterjedt FULL HD felbontás négyszeresét nyújtják, a Media Markt szakértője szerint a kezdeti bizalmatlanság után egyre népszerűbbek ezek a termékek, a vásárlások 40 százalékában már ilyen eszközöket választanak a fogyasztók. A különbség a kettő között, hogy míg az UHD televízióknál LED technológiát alkalmaznak, addig az SUHD készülékeknél kvantum LED technológiát, amely a 4K felbontású Blu-ray filmeknél érzékelhetően jobb kép- és mozi élményt nyújt. A 3D televíziók helyett az ívelt képernyők iránt is egyre nagyobb a kereslet, szakértők ezt a jobb térhatással magyarázzák. 

A méret a lényeg

„A mobiltelefonokhoz hasonlóan a televízióknál is folyamatosan nőttek a képernyőméretek az elmúlt néhány évben. Azt tapasztaljuk, hogy míg korábban a 100-109 cm-es, ma a 120-127 cm-es képátlójú tévéket keresik a legtöbben. Korábban egy ekkora képernyőnél minden esetben felhívtuk a figyelmüket, hogy mérlegeljék a szoba méreteit, ahová a készüléket szánják, hiszen ha túl közel ülnek az ilyen nagy tévékhez, akkor egy régebbi készülék esetében zavaróan szemcsésnek fogják látni a képet. Természetesen a Full HD készülékek megjelenésével a nézési távolság csökkent, például egy 50 collos készüléket elég, ha 2 méterre állítunk a foteltől, közelről is élesen láthatunk minden részletet.” – tanácsolta Szánthó Balázs a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

Mit kapok még?

A SMART TV-k – interneteléréssel és plusz funkciókkal bővített televíziók – térhódítása évről évre töretlen, az újonnan vásárolt készülékek fele már rendelkezik ilyen extrákkal. A gyártók is nagy hangsúlyt fektetnek a szolgáltatásra, minden évben valamilyen új fejlesztéssel kedveskednek a fogyasztóknak. Az internetre való csatlakozás mellett fontos számukra az USB és HDMI kompatibilitás, az áruházak részéről pedig a kedvező részletfizetési akciókat és a különböző kiegészítő szolgáltatásokat, mint például a készülék beüzemelés várják.  

Vissza