A város más szemszögből - My Budapest Photo Project

Kütyü Magazin - 2016. július 8.

A Budapest Bike Maffia a Cafe Art közreműködésével büszkén mutatja be a legújabb kezdeményezését, amelynek célja a szociális érzékenyítés. Ezúttal a művészet segítségével hívják fel a figyelmet a hajléktalanság problémájára.

Rengeteg szebbnél szebb fénykép készült már Budapestről. Az új kezdeményezés célja, hogy teret adjon a város utcáit otthonuknak tekintő tehetséges hajléktalanoknak, hogy megmutathassák, ők hogyan látják Budapestet, és megtanuljanak újra bízni önmagukban. A kezdeményezés továbbá fel kívánja hívni a figyelmet erre a szociális problémára, hogy ez által segítse a projektben résztvevő hajléktalanokat.

Hogyan valósul meg a projekt?

A feladat egyszerű: a FUJIFILM Magyarország Kft. támogatásával megvásárolt 100 darab egyszer használatos Quicksnap fényképezőgéppel felkértek hajléktalan, illetve hajléktalanságot megtapasztalt embereket, hogy fotózzák le Budapestet úgy, ahogyan ők látják. 

A résztvevők július elején egy hét leforgása alatt fényképeket készítenek Budapestről a saját szemszögükből.

Az elkészített fotók közül szakmai zsűri választja ki a legjobbakat, amelyeket augusztus 30-án a Budapest Pont kulturális és közösségi térben  mutatunk be a nagyközönség számára.  A kiállítás látogatóinak szavazatai alapján a legjobb 12+1 alkotás a My Budapest jövő évi naptárába kerül.

A nyertes fotók készítői pénzjutalomban részesülnek, valamint a naptárak eladásából származó bevételből is a résztvevő művészeket támogatják. A kezdeményezés hosszú távú célja a társadalom peremén élők bevonása és a társadalmi reintegrációjuk segítése. 

„Amikor először olvastam erről a nemzetközi kezdeményezésről, rögtön tudtam, hogy ezt itthon is meg kell valósítani. A fényképezőgépeket július 7-én osztottuk ki a projektben résztvevőknek. Sokan kérdezték tőlem, hogy mi a garancia arra, hogy ezeket visszahozzák egy hét után nekünk. Garancia nincs erre, de bízom abban, hogy minél több résztvevőtől visszakapjuk őket. Nemzetközi szinten pozitív tapasztalatok vannak, Sao Paulóban például 91%-os, Londonban pedig 80%-os volt a fényképezőgépek leadási aránya. Bízom abban, hogy ez a nem mindennapi projekt minél több emberhez eljut és elindít egy társadalmi kommunikációt erről a szociális problémáról” – fejtette ki Fekete Bernadett a My Budapest Photo Projekt projektfelelőse.  

Vissza