Kapcsolódó cikkek
- Jön a MinDig VR App 2016. augusztus 20.
- Minden harmadik álláskereső már mobilról nézi a hirdetéseket 2016. augusztus 20.
- Világpremier: a SEAT az első autógyár a világon, mely a CarPlay-jel kompatibilis alkalmazást tesz elérhetővé 2016. augusztus 17.
- Uber-szerű fizetési élményt vezet be a Green Taxi 2016. augusztus 16.
- Idén nyáron 10 ezren már mobillal léptek be a fesztiválokra 2016. augusztus 14.
- Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre 2016. augusztus 10.
- Európa nagy része itt lesz a Szigeten és hozzák a mobilalkalmazásaikat is 2016. augusztus 6.
- Kóstolom: új mobilalkalmazás készült borturistáknak 2016. augusztus 4.
- Megérkezett az Erste MobilBank alkalmazása 2016. július 26.
- Több mint 200 ezerszer dobbant a szurkolói szív a magyar válogatottért 2016. június 16.
Legfrissebb híreink
Vásárlásösztönző applikációval segíti a hazai kiskereskedelmet az SZTA befektetése
A magyar piacon egyedülálló vásárlásösztönző alkalmazás piacra lépését támogatja a Széchenyi Tőkebefektetési Alap kockázati tőkéje. A BCONSHOP nevű mobilalkalmazás úgy segít a vásárlások során, hogy a felhasználók tartózkodási helye alapján juttat el hozzájuk az érdeklődési körükhöz igazított akciós ajánlatokat. A startup IT-cég a 60 millió forintos befektetésből elsősorban az alkalmazás továbbfejlesztését és magyarországi elterjesztését finanszírozza.
A Széchenyi Tőkealap 60 millió forint értékű kockázati tőkét fektetett az innovatív mobilalkalmazásokat fejlesztő BCONHUNT Kft.-be. A 2014-es alapítású szegedi startup Magyarországon egyedülálló, mobil alapú vásárlásösztönző megoldásokat fejleszt. Fő terméke, a 2016 júniusától elérhető, díjnyertes BCONSHOP a vásárlók és a kiskereskedelmi vállalkozások számára is számos előnyt nyújt: a vevők kizárólag az érdeklődési körükbe tartozó ajánlatokkal találkoznak akkor, amikor az adott üzletek környékén tartózkodnak, és vélhetően nyitottak a vásárlásra, ugyanakkor az üzletek alacsony költséggel üzemeltethető rendszeren keresztül szólíthatják meg játékos formában célközönségüket, a személyes adatok ismerete nélkül elemezve a vásárlási szokásokat.
„A vállalkozás olyan területen kíván betörni a hazai kiskereskedelmi piacra, amely itthon jelenleg még nem létezik, így a szegedi csapat lényegében elsőként hozhat be egy tengerentúlon már bizonyított innovatív megoldást Magyarországra. Az SZTA elsősorban a menedzsment felkészültsége és szakmai tapasztalata, a cég piaci előnye és széleskörű lehetőségei, valamint a projekt kiskereskedelemre gyakorolt pozitív hatása miatt döntött a befektetés mellett” – mondta el Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök–vezérigazgatója.
Hozzátette: „Még az utóbbi félévben is számos olyan magyar startup és induló vállalkozás keresett meg minket tőkeigénnyel, amely növekedését első befektetési körben az SZTA egyedi tőkekonstrukciója tudja a leghatékonyabban támogatni, viszont mivel már szinte a teljes kihelyezhető tőkét befektettük, több ígéretes üzleti tervre is kénytelenek voltunk nemet mondani. Azt látjuk, hogy a kkv-szektor még több tízmilliárd forintnyi kockázati tőkét tudna felhasználni, bővülésével tovább élénkítve a magyar gazdaságot.”
A BCONSHOP 2014-ben elnyerte az év leginnovatívabb üzletfejlesztése díjat, annak köszönhetően, hogy nem csak a fizikai, de az online vásárlási kuponok területén is egyedülálló megoldást kínál. Működése rendkívül egyszerű. A vásárló az alkalmazás letöltése után regisztrál (a rendszer nem kér személyes adatokat), beállítja a számára legrelevánsabb érdeklődési köröket, és a rendszer kiválogatja számára a legjobb, leginkább személyre szabott ajánlatokat, amelyek a felhasználó beállításainak és pillanatnyi földrajzi helyzetének megfelelően jelennek meg egy listában. Míg a hasonló alkalmazások GPS-t használnak a pozíció meghatározásához, a BCONHUNT fejlesztése egy alacsony energiaigényű Bluetooth technológiát alkalmaz. A rendszer az üzletekben elhelyezett, Bluetooth alapú, iBeacon nevű jeladó segítségével határozza meg a vásárló tartózkodási helyét, majd értesítést küld az akciós lehetőségekről, ha a közelben jár. Így a vevő korábbi preferenciái alapján a helyszínen dönthet a vásárlásról.
A fejlesztés kiváló vevőszerző megoldást jelent többek között az élelmiszert, ruházatot, cipőt, kozmetikumokat, gyógyszert, könyveket, sportfelszerelést, háztartási cikkeket vagy órát és ékszereket értékesítő kereskedelmi egységek számára. Az alkalmazás egy nagyobb mobil platform első része, a fejlesztők a kiskereskedelem mellett további ágazatokban, így például a vendéglátásban, a rendezvények vagy a mikrolokációs alapú mobiljátékok területén is meg kívánnak jelenni további fejlesztéseikkel. A cég vevőszerző terméke iránt már számos hazai vagy Magyarországon jelen lévő kereskedelmi lánc és üzlet érdeklődik, de az alapítók hosszú távú célja, hogy a legújabb mobil technológiákon alapuló platform világszerte széles körben használt vásárlásösztönző rendszerré váljon.