Kapcsolódó cikkek
- Októbertől rövidebb idő alatt válthatunk számhordozással telefonszolgáltatót 2012. október 3.
- Nem számít a távolság, ha van, ami összeköt 2016. december 20.
- 1,2 Gbps feletti adatátviteli sebességet ért el mobilinterneten a Telenor 2016. december 16.
- Közösségi kommunikációs platformot indított a Viber 2016. november 10.
- Sokan szeretnének többet a jóból 2016. november 7.
- A Telekom új domino kártyás opciókat vezet be 2016. november 2.
- A hírközlési szolgáltatások árainak és kínálatának alakulása 2016 első félévében 2016. október 3.
- A magyarok evés közben beszélgetnek és mobiloznak 2016. szeptember 4.
- Csökkenő roamingtarifákkal indul az idei nyár 2016. június 1.
- NMHH: Átvezették a szolgáltatók a roamingdíjcsökkentési előírásokat 2016. május 5.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Elérte a százezer lekérdezést az NMHH számhordozottsági tudakozója
Már több mint százezer lekérdezést regisztrált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) telefonszám hordozottsági tudakozója. Ebből bárki megtudhatja, hogy egy megadott magyarországi telefonszám hordozott-e, és melyik a jelenlegi szolgáltatója.
Az NMHH 2015 februárjában indított weboldalán – http://www.nmhh.hu/szamhordozas – csupán a telefonszámot és egy ellenőrző kódot kell megadni ahhoz, hogy kényelmesen, gyorsan információt kapjunk a hordozottsági állapotról, az eredeti és a jelenlegi szolgáltatóról. Az oldalon december 12-én történt a százezredik keresés.
Az aktuális szolgáltató azért lehet fontos információ a hívók számára, mert a díj függhet attól is, melyik szolgáltatónál végződik a hívás. A különbség különösen akkor lehet számottevő, ha a szolgáltató hálózatán belüli hívások és a hálózatból kilépő hívások díja között nagy az eltérés, és a számhordozás után egy hálózaton belüli szám átkerül másik szolgáltatóhoz, vagy fordítva, bekerül a hívó hálózatába.
Az angol nyelven is elérhető oldal mindig naprakész, mert közvetlenül, az amúgy kizárólag a szolgáltatók számára hozzáférhető Számhordozási Központi Referencia Adatbázisból (KRA) frissül. A számhordozási lekérdezések eredményeként az előfizetői adatokról nem kapunk felvilágosítást. számhordozottságról részletes információt az alábbi linkre kattintva olvashatnak: http://nmhh.hu/cikk/2746/A_szamhordozasi_eljaras.
Ha a fogyasztó nincs internet közelében, két módon is megtudhatja ingyenesen egy adott számról, hogy hordozott-e. Egyrészt, a mobilszolgáltatók mindegyikénél díjmentesen hívható a 1748-as szám, ahol a keresett telefonszámot, majd megnyomni a kettős kereszt # gombot. Ekkor egy hang bemondja, hogy az adott szám mely szolgáltató hálózatában működik.
Másrészt mindez telefonhívás nélkül is működik a telefonon az úgynevezett USSD kód segítségével. Be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszámot, majd jön a # jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indít, csak elküldi a kódot. Pl.: *126*201234567#hívásgomb vagy *126*14577100#hívásgomb. Ezután kiírja a telefon, hogy a telefonszám melyik szolgáltatónál üzemel.
A telefonszám-hordozottság lekérdezése mellett – jogszabályi előírások alapján – az azonosítógazdálkodási nyilvántartás adatai, a nem azonosítható hívószámok (ezen hívószámokra kezdeményezett hívások nem jelölhetők meg az előfizető számláján és a számlamellékletben) nyilvántartása és a körzetszámokhoz tartozó települések listája is elérhetőek az NMHH honlapján.