Kapcsolódó cikkek
- Minden korábbinál magasabb ünnepi adatforgalom a Vodafone ügyfeleknél 2017. január 3.
- Sokan szeretnének többet a jóból 2016. november 7.
- A Vodafone felrázza a feltöltőkártyás piacot: 19 Ft-os perc és SMS díj feltöltőkártyával 2016. október 3.
- Lényegesen több mms, kicsit kevesebb, de hosszabb beszélgetések Szilveszterkor 2016. január 4.
- Növekvő SMS-forgalom karácsonykor, de éves szinten csökkenő tendenciát mutat 2015. december 30.
- Növekedett a karácsonyi adatforgalom a Vodafone-nál 2015. december 28.
- A mobilinternetre tolódik át a karácsonyi forgalom 2014. december 31.
- 7 millió SMS-t küldtek, 9,3 millió hívást indítottak karácsonykor a Vodafone-nál 2014. december 29.
- SMS és MMS küldésre szánt alkalmazás a Google-től: Messenger 2014. október 20.
- Karácsonyi üdvözletek mobilneten, újévi köszöntések hívásokkal 2014. január 6.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
SMS helyett többet ér egy ajándék vagy egy romantikus vacsora
A Vodafone ügyfelei között végzett felmérés tanúsága szerint a 20-40 évesek közel fele ünnepli meg a Valentin napot, de a megkérdezettek egyáltalán nem tartják jó ötletnek, ha a köszöntés telefonon érkezik.
Minden második megkérdezett ajándékkal lepi meg a kedvesét, minden negyedik moziba viszi, néhány százalék pedig saját kezűleg készít ajándékot – de senki sem tervezi, hogy SMS-ben, vagy chat üzenetben köszönti a párját.
A Vodafone által 2013-ban készített hasonló felméréshez képest az ajándékot adók aránya csökkent (74 százalékról 50 százalékra), míg a vacsora meghívásban gondolkodóké 19 százalékról 24 százalékra nőtt.
A megkérdezettek 27 százaléka tartja jó ötletnek, ha Valentin napon egy új okostelefonnal lepi meg kedvesét. Négy évvel ezelőtt a válaszolóknak csak az ötöde értett egyet ezzel. Ami viszont nem változott, az az, hogy döntő többségében idén is a hölgyek számíthatnak ajándék okostelefonra, ugyanis leginkább az okostelefont használó férfiak gondolják úgy, hogy jó ajándék lenne párjuknak egy okos mobil.
„A technika vívmányai nem helyettesítik a személyes élményt, hanem segítik fenntartani és megőrizni a fontos kapcsolatainkat. Ezt jelzi a Valentin napi kutatás is: egy meghitt vacsorával pár MMS-ben átküldött plüssmackó képe nem tud konkurálni, azonban egy személyesen átadott ajándék, amelynek üzenete van – például azt fejezi ki, hogy fontos számunkra, hogy napközben is folyamatos legyen a kommunikáció közöttünk – valóban örömet jelent a partner számára” – mondta Dr. Hevesi Krisztina egészségfejlesztő szakpszichológus, egyetemi adjunktus.
A Vodafone kutatása szerint egy korlátlan beszélgetést és SMS-t tartalmazó tarifacsomag - mint például a Vodafone Red - birtokában a válaszadók fele átlagosan akár egy órát, vagy akár annál is többet fordítana egy átlagos napon a kedvesével való telefonos csevegésre, mi több, a megkérdezettek 15 százaléka a korlátlan csomag birtokában akár végtelen időt szánna a kapcsolattartásra.
2013-ban a „szófukar”, a kedvessel való beszélgetésre a korlátlan csomag birtokában is csak napi 5-10 percet szánók aránya 32 százalékos volt, míg ma csak 17 százalék nyilatkozott így. A sokat beszélők aránya ugyanebben az időszakban 6-ról 18 százalékra nőtt, a végtelen időt is bevállalóké pedig 11 százalékról 15 százalékra emelkedett.
A Valentin napi kutatást a Vodafone saját ügyfélbázisán végezte el 2013 és 2017. január- februárban. A nem reprezentatív kutatás során a Vodafone elsődlegesen 20-40 éves, kártyás és előfizetéses csomagot használó ügyfeleit kérdezte meg.