Kapcsolódó cikkek
- Nem veszik el a Domino hívószám 2017. június 28.
- Pár nap múlva lejár az adategyeztetési határidő 2017. június 27.
- Az adategyeztetést elvégző Domino feltöltőkártyás Telekom ügyfelek kétharmada online egyeztet 2017. május 31.
- 500 MB adat és 20 perc beszélgetés az online adategyeztetők ajándéka a Telenornál 2017. május 30.
- Hétfő óta már postahivatalokban is egyeztethetik adataikat a Domino feltöltőkártyás Telekom ügyfelek 2017. május 23.
- A mobilszolgáltatóknak idén június 30-ig azonosítaniuk szükséges a feltöltőkártyás előfizetőiket 2017. május 8.
- Elérte a százezer lekérdezést az NMHH számhordozottsági tudakozója 2016. december 20.
- A hírközlési szolgáltatások árainak és kínálatának alakulása 2016 első félévében 2016. október 3.
Legfrissebb híreink
NMHH: Az előrefizetős SIM-kártyák 68 százalékánál történt meg az adategyeztetés
Június 30-án járt le a határideje az előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetésének, és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) beérkezett szolgáltatói adatok szerint a kártyák több mint kétharmadát egyeztették az előfizetők a szolgáltatókkal. Aki lecsúszott a határidőről, annak mindhárom szolgáltatónál lehetősége lesz új szerződéskötés mellett a hívószáma és az egyenlege visszaszerzésére.
A szolgáltatóktól kapott jelentések hatósági összesítése alapján a nagyjából négymillió érintett SIM-kártya 68 százalékánál, több mint 2,7 millió esetben történt meg az adategyeztetés múlt hét péntek éjfélig. Az NMHH ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a nem azonosított SIM-kártyák között nagy számban lehetnek olyanok, amelyek adatait szándékosan nem egyeztették, mert már nem használják azokat. A hatóság álláspontja szerint, ha valaki elmulasztotta az adategyeztetést a június 30-i határidő előtt, adott ideig nincs jogi akadálya a kikapcsolás után a hívószám és az egyenleg visszaszerzésének, ehhez viszont új szerződéskötés szükséges. A Telekom, a Telenor és a Vodafone egyaránt nyitott a szerződések újrakötésére, a részletekről a szolgáltatók adnak tájékoztatást.
A szolgáltatók adategyeztetési gyakorlatát a hatóság a törvény hatályba lépésétől fogva folyamatosan figyelemmel kísérte és jogértelmezéssel segítette. Most, a határidő lejárta után az NMHH folytatja az ellenőrzést, amelyben azt vizsgálja, hogy a szolgáltatók az előírásoknak megfelelően hajtották-e végre az adategyeztetést.