Kapcsolódó cikkek
- Már többen vásárolnak mobilról, mint számítógépről a Telenor netshopjában 2018. november 19.
- Van rosszabb Pandora szelencéjénél? A párod telefonja! 2018. november 19.
- Honor 8X - 2018 legjobb ár-érték arányú okostelefonja 2018. október 30.
- Népszerű mobiljátékokkal kötött stratégiai partnerséget a Honor Play 2018. október 16.
- Prágában bemutatták a Honor 8X-et 2018. október 12.
- Október végétől Magyarországon is elérhető lesz a Honor 8X 2018. október 4.
- A modern okostelefon a digitális bennszülöttek kedvenc eszköze 2018. szeptember 24.
- Kezdődhet a játék 2018. szeptember 2.
- Igazi, Full View kijelző, AI Magic Slide, Kirin 980 és még sok más funkció egyetlen okostelefonban 2018. szeptember 2.
- Elmosódó határok a munka és a magánélet között 2018. augusztus 27.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Kutatás: Generációs különbségek a mobilozásban
A fotózás az egyik legfontosabb mobilos funkció a fiatalok számára, de mást fotóz az Y és a fiatalabb Z generáció – derül ki a Honor hat európai országban elvégzett kutatásából. A magyar fiatalok főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók alapján választanak telefont.
A Honor a Kantar Millward Brown-nal közösen hat európai országban – köztük Magyarországon – vizsgálta a márka számára elsődleges célcsoportot jelentő Y és Z generáció okostelefonokkal kapcsolatos szokásait és preferenciáit. A felmérést 2018 második felében 1800 15 és 38 év közötti okostelefon-használó körében végezték el Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szerbiában, Görögországban és Finnországban.
Legnépszerűbb funkciók: Z vs Y generáció
A kutatás szerint a fiatalok körében a telefonhívás a leggyakrabban használt mobilos funkció, de nem csak a telefonálás népszerű, a megkérdezettek 87%-a használja fotózásra, 83%-a email-ezésre és 78%-a közösségi oldalak látogatására a mobilját. A magyarok az átlaghoz képest lényegesebben kevesebbet SMS-eznek, MMS-eznek és használnak fitneszalkalmazásokat, de többet videóznak és használnak üzenetküldő alkalmazásokat, mint európai társaik.
A fényképezés mind a hat vizsgált országban a legfontosabb mobilfunkciók között van. Összességében a fiatal nők többet fotóznak, mint a fiatal férfiak, és aktívabbak a közösségi médiában is. A Z generáció (15 és 24 év között) szívesebben használja játékra, szórakozásra a mobilját, míg az Y nemzedék (25 és 38 év között) értelemszerűen jobban kihasználja a munka világában hasznos funkciókat (email, hanghívások, SMS és MMS). Érdekesség továbbá, hogy míg az Y-osok 76%-a látogatja a közösségi oldalakat a mobilján, addig a fiatalabb generáció 82%-a teszi ezt.
Már nem menő a #mutimiteszel?
A kutatásból kiderült, hogy az ételfotó nem a legnépszerűbb műfaj a fiatal korosztályokban (a válaszadóknak csak 5%-a készít ilyeneket), a magyarokra pedig ez fokozottan érvényes, csak 2%-uk fotózza le azt, amit eszik. Viszont majdnem minden harmadik magyar fiatal készít tájképeket és természetfotókat, míg a többi vizsgált országban ez csak átlagosan minden negyedik kortársukra igaz.
A felmérésben megkérdezett Z generáció 31%-a készít képet barátairól, rokonairól, míg ez az Y generáció esetében csak 23%. Viszont közülük minden negyedik készít gyermekről képet, sokkal gyakrabban, mint fiatalabb társaik (3%), de ez leginkább annak tudható be, hogy az Y korosztályban több a családos.
Nemcsak a generációk, hanem a nemek között is van különbség. A fiatal nők kétszer akkora gyakorisággal fotóznak gyerekeket (24% vs 12%), mint a férfiak, míg a férfiak jóval több fényképet lőnek tájakról (29% vs 20%), utcai életképekről és épületekről (12% vs 5%).
Szelfik százalékokban
A fiatal okostelefon-felhasználók negyede heti több alkalommal is készít szelfit, a nők és a Z generációsok lelkesebben. Mi, magyarok az átlagosnál kevesebbet szelfizünk (26% vs 21%), feleannyit, mint a szerbek, de többet, mint a csehek (15%). Hasonló a helyzet a csoportos szelfikkel, azaz a „groufie-kkal” is, ilyeneket a magyar fiatalok tizede készít heti többször. Viszont az elkészült fotókat gyakrabban töltjük fel a közösségi oldalakra, mint az átlag (19% vs 13%). A fiatalabb Z nemzedékre pedig sokkal inkább jellemző, hogy szerkeszti is a képeket feltöltés előtt.
Gyorstöltés funkció és jó kamera kell a fiataloknak megfizethető áron
A Z és az Y generáció hasonló preferenciákkal rendelkezik az okostelefonok legfontosabb tulajdonságait illetően, de az egyes országok között már vannak eltérések. A finnek mellett például a magyaroknak a legfontosabb a hosszú üzemidő, erre költenék a rendelkezésre álló pénz csaknem ötödét, ha ők dönthetnének a termékfejlesztésről.
A magyar fiatalok okostelefont főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók, kamera alapján választanak. Nem csoda, hogy a kamera fontos szempont, hiszen a megkérdezett fiatalok 85%-a gyakrabban használ okostelefont fotózásra, mint kamerát, és 88%-uk gondolja úgy, hogy sokkal kényelmesebb mobillal fotózni, mint kamerával.
A Honor folyamatosan törekszik arra, hogy a fiatalok számára elérhetővé tegye a preferenciáiknak megfelelő okostelefonokat a legújabb technológiákkal, mint például a Honor 10 AI kamerával fotózáshoz, a Honor Play GPU Turbo-val játékhoz és a Honor 8X, amely egy okos választás a középkategóriában.