Magyar vállalati szoftver segíti a veszteségek minimalizálását

Kütyü Magazin - 2020. február 28.

A koronavírus-járvány hatására világszerte érezhetően erősödik a pánik. Nem is maga a vírus okozza a legnagyobb károkat, hanem sokkal inkább az általa teremtett vészhelyzet. A gazdaságban legalábbis mindenképp: a tőzsde zuhan, a vállalatok működése akadozik vagy akár leáll. A cégek számára ezért most a legfontosabb feladat a veszteségek minimalizálása, a káosz és a pánik elkerülése – ehhez pedig egy hazai, közösségi médiafelületen futó szoftver nyújt ingyenes segítséget. 

A jelenleg világszerte mintegy 40 országban fertőzést okozó koronavírus hetek óta uralja a közbeszédet. A bizonytalanság, és az ennek hatására erősödő pánik pedig nemcsak a lakosság tervezett utazásait és bevásárlásait befolyásolja drasztikusan, de az egész gazdaságra komoly következményekkel lehet. Az amerikai Dow Jones index 2008 óta a legrosszabb hetet produkálta, és az egyetlen tőzsdei vállalat, amely emelkedést ért el, az az arcmaszkokat gyártó 3M. A vírus elleni vakcina megtalálása mellett ezért legalább akkora probléma és feladat a kormányok számára, hogy a vírus gazdasági következményeit mérsékelni tudják. Egy közösségi médiafelületen futó hazai fejlesztés abban segít most a cégeknek, hogy minimalizálják a bizonytalanságot és pánikot, ezzel pedig a vírus várható negatív hatását. 

A legfontosabb feladat a veszteségek minimalizálása

„A gazdaság esetében valójában nem a vírus okozza a legnagyobb károkat, hanem sokkal inkább az általa teremtett vészhelyzet. A legfontosabb feladat tehát most a cégek számára a káosz és a pánik elkerülése, hogy a várható veszteségeiket minimalizálhassák. Ehhez szeretnénk egy azonnal alkalmazható belső kommunikációs segítséget biztosítani a hazai vállalatok számára, a járvány ideje alatt teljesen ingyenesen. A CHEQ nevű vállalati kommunikációs szoftver kríziskommunikáció változata, a CHEQ Krízis bármely hazai telephellyel rendelkező cég számára díjmentesen használható a vírussal kapcsolatos saját kommunikációs céljaira” – tájékoztatott Deliága Ákos a Talk-A-Bot ügyvezetője.

A szoftver külön applikáció telepítése nélkül a Viber chatplatformon működik, bármilyen okostelefonon. Így azok a cégek is könnyen használhatják, ahol a kollégák nem mindegyike rendelkezik céges számítógéppel vagy e-maillel. A chat szoftver segítségével a vállalat vezetése és a dolgozók gyorsan, hatékonyan és ingyen tarthatják a kapcsolatot, titkosított formában küldhetnek és fogadhatnak fontos üzeneteket, ezzel nagyban segítheti a koronavírus-járvány hatására erősödő vállalati belső kommunikációs folyamatokat. 

Azonnali kommunikáció – zavartalan működés 

„Tisztában kell lennünk azzal, hogy ahogyan a rossz hír mindig gyorsabban terjed, a céges pletykák, téves információk is gyorsabban szétterjednek a dolgozók között, mint azok, amelyeket a vállalati vezetőség valóban meg szeretne osztani – ennek pedig negatív hatása lehet a cég eredményességére. Ebben nyújt segítséget a ma már szinte mindenki által használt Viber felületén működő vállalati belső kommunikációs chat-csatorna, hogy a megfelelő információ jusson el az összes vállalati dolgozóhoz, méghozzá azonnal. A CHEQ szoftver Microsoft Teams és Viber platformokon elérhető, a CHEQ Krízist azonban a Viber üzenetküldő applikáción javasoljuk használni, mivel Magyarország egyik legelterjedtebb chat platformja, ami 10-ből 9 ember telefonján telepítve van, így akár egy perc alatt feliratkozhat egy foglalkoztatott” – mondta el Kerényi Tamás a CHEQ termékfelelőse.  

A normál körülmények között havi előfizetési díjhoz kötött szolgáltatás koronavírus-járvány idejére fejlesztett kríziskommunikációs változatát ingyen használhatja minden, magyarországi telephellyel rendelkező cég. A mindössze egy óra alatt elindítható vállalati kommunikációs szoftver lehetőséget nyújt a vezetőség számára, hogy azonnali üzenetben az összes dolgozót vagy akár egyes csoportokat külön értesíteni tudjon, összeállítható a legfontosabb tudnivalók listája, és napi utókövetéssel vizsgálható, hogy a dolgozók betartják-e a higiéniás szabályokat. A dolgozók anonim módon kérdezhetnek a menedzsmenttől, betegség, rosszullét esetén pedig azonnal jelezhetnek a vezetőség számára. 

_________________

Talk-A-Bot

A CHEQ fejlesztője a Talk-A-Bot több mint 3 éve foglalkozik chatrobotokkal és nagyvállalati belső kommunikációs eszközökkel, mára mintegy 4,3 millió felhasználó találkozott már a chatbot megoldásaival. A CHEQ-et már közel 30 000 foglalkoztatott használja, ügyfeleik 70%-a küldött már tájékoztatást dolgozóinak a koronavírus kapcsán, az olvasottság 95% volt.

Vissza