Kapcsolódó cikkek
- Már 20 ezer kismama használja az új magyar appot 2020. október 14.
- Új fejlesztéseket kapott a MÁV alkalmazása 2020. október 7.
- Díjazták az ÉletMentő applikációt 2020. szeptember 23.
- Újabb frissítéseket vezetett be a Viber 2020. szeptember 15.
- Továbbfejlesztették a MÁV applikációját 2020. szeptember 3.
- Magyar megoldással indult újra az angol rögbiliga 2020. augusztus 29.
- A Rakuten Viber felveszi a harcot a spamekkel 2020. augusztus 12.
- Új funkció az ÉletMentő applikációban 2020. augusztus 7.
- Utazástervező applikáció elektromos autósok számára 2020. július 29.
- Jön a Viber új funkciója, az üzenet-reakció 2020. július 21.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Gamificationnel segítik az oktatást a mérnökök
Tény, hogy ma még a fizika, a kémia, a matematika, a biológia, vagy az informatika nem azok közé a tantárgyak közé tartozik, amelyeket a diákok többsége a kedvencek között említ. A „népszerűtlenségük” oka leginkább az iskolai tudásátadás módszereiben, technikáiban keresendő, miközben ma már az infokommunikációs fejlesztéseknek köszönhetően ezeket a tudományterületeket izgalmasan, érdekesen, és legfőképpen játékosan is be lehetne a fiataloknak mutatni.
Ezt ismerte fel az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ), amely együttműködésben a Games For Business csapatával elkészítette az első olyan gamification alapú alkalmazást, a The Super Engineer-t, amelyet azzal a céllal alkottak meg, hogy a középiskolások körében népszerűbbé tegyék a természettudományokat.
A fejlesztők tavaly, azzal a szándékkal láttak munkának, hogy a Z-generáció (1995 és 2009 között születettek) 18 évnél fiatalabb tagjai számára, élményközpontú, elvárásaiknak megfelelő, az érettségi szintjükhöz illeszkedő, egyedi, mégis egyszerűen kezelhető játékot alkossanak meg. Ehhez a legbiztosabb útnak a gamification alapú tanulási rendszert találták, amely alkalmas arra, hogy egy szórakoztató, szerethető és izgalmas történeten keresztül tegye motiválttá, érdeklődővé és befogadóvá a felhasználókat.
A webes változat után mostantól már mobilon is elérhető a The Super Engineer. Az alkalmazást letöltő játékos egy űrhajós bőrébe bújva járhatja be az EJMSZ univerzumot, és gyűjtögetheti a pontjait úgy, hogy, különböző nehézségi fokozatba tartozó természettudományos kérdéseket válaszol meg. A fejlesztők a motiváció, az érdeklődés fenntartása érdekében olyan témaköröket állítottak össze az EJMSZ szakembereinek segítségével, amelyek a fiatalok általános tudásszint feletti tájékozottságának meglétét tesztelik. A rendszeresen frissülő feladványok sikeres megoldásával a felhasználók bizonyos időközönként sorsoláson vesznek majd részt, amin értékes nyeremények találnak gazdára.
„Hazánk vezető nagyvállalatait tömörítő érdekképviseleti szervezetként kiemelt feladatunk, hogy olyan technikákat, módszereket dolgozzunk ki, amelyek segítségével a természettudományok, és ezeken belül a mérnöki pálya iránti érdeklődés erősödhet a gyerekekben. A The Super Engineer játék ennek a célkitűzésnek az elérését támogatja.” – hangsúlyozta Jakab Roland, az EJMSZ alelnöke.
A szakember hozzátette, hogy azon a csatornán, és úgy adják át a tudást, ahogyan azt ez a korosztály a legjobban befogadja. Ennek pedig hosszútávon mindenki a nyertese lesz. Például az iskolák, ahol a diákok jobban teljesítenek ezekben a tantárgyakban is, vagy a leendő munkaadók, amelyeknek a jövőt jelentik ezek a fiatalok, de maguk a tanulók is, akik előtt szintén kinyílik egy új életpálya lehetősége.
Az Android és iOS platformon egyaránt futó, ingyenesen letölthető applikáció napi négy minijáték teljesítését teszi lehetővé, de ezek mellett a felhasználók szabadon gyakorolhatnak is, hogy a következő napi megmérettetés során még jobban szerepeljenek.