Kapcsolódó cikkek
- Hét éve kapcsolja össze a Viber az embereket szabadon és biztonságosan 2017. december 7.
- Azonnali üzenetküldési alkalmazások az EU finanszírozásában 2021. január 31.
- Újabb frissítéseket vezetett be a Viber 2020. szeptember 15.
- A Helyi Viber-szám segítségével elkerülhetők a roaming költségek 2019. április 10.
- Klasszikus történetek, amelyek a Viber segítségével máshogyan végződnének 2019. április 1.
- A Viber is készül a Valentin-napra 2019. február 12.
- Bemutatkozik a Viber 10 2019. február 5.
- Szavazás funkcióval bővült a Viber 2019. január 16.
- Hasznos tanácsok a Viber vezérigazgatójától 2018. december 26.
- Megéri rendszeresen frissíteni a Vibered 2018. október 25.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A Viber felhasználók számára a magánélet biztonsága a legfontosabb
A Rakuten Viber ismertette az üzenetküldő alkalmazáson belül indított, közvélemény-kutatásának eredményeit, amelyben önkéntesen mintegy 340 000 ember vett részt. A kutatásban világszerte résztvevő felhasználók 77 százaléka szerint a digitális térben zajló magánélet megőrzése kulcsfontosságú számukra.
Mivel a koronavírus helyzet továbbra is hozzájárul az élet számos területének felgyorsult digitalizációjához, az emberek még inkább az alkalmazások és a digitális platformok felé fordulnak, hogy kapcsolatban maradjanak szeretteikkel, barátaikkal és munkatársaikkal. A Rakuten Viber kutatásának eredményei rávilágítanak, hogy az adatvédelem a legfontosabb a felhasználók számára.
A felmérésben résztvevő régiók közül – Európa, Közel-Kelet és Észak-Afrika, valamint Ázsia és a Csendes-óceáni térség – a nyugat-európai országokat foglalkoztatja leginkább a digitális adatvédelem kérdése. A nemzetközi átlagnál 10 százalékkal magasabb mértékben, a nyugat-európai válaszadók 85 százaléka szerint nagyon fontos, míg a magyar Viber-felhasználók 73 százaléka véli úgy, hogy fontos a digitális adatvédelem.
A felhasználók számára a privát kommunikáció és az alapbeállításként szereplő végponttól végpontig tartó titkosítás a legfontosabb szempont az üzenetküldő alkalmazások használatakor. Öt különböző választási lehetőség közül a magyar válaszadók 64 százalékának elsődleges, hogy beszélgetéseik privátak maradjanak. A második legfontosabb szempont pedig annak biztosítása, hogy az adott üzenetküldő alkalmazás ne férjen hozzá és ne oszthassa meg a felhasználó személyes adatait – ezt a válaszadók 19 százaléka jelölte prioritásként.
A Viberen küldött valamennyi személyes üzenetet, valamint alkalmazások közötti telefonhívásait végponttól végpontig tartó titkosítással látták el. Engedély nélkül senki nem csatlakozhat csoportos beszélgetésekhez és senkit sem hívhatnak meg számára nem kívánatos beszélgetésekbe. A Viber rendelkezik továbbá olyan rejtett chatablakkal, amely PIN-kóddal használható. Amennyiben pedig a felhasználó nem szeretné, hogy a fogadó fél mentse üzeneteit, bekapcsolhatja az eltűnő üzenetek funkciót és meghatározhatja, hogy az adott üzenet mennyi idő után semmisítse meg önmagát.
A globális eredményekhez hasonlóan, a kelet-közép-európai válaszadók 72 százaléka, azaz közel 100 000 felhasználó, szintén kiemelten fontosnak tartja a végponttól-végpontig tartó titkosítást, pedig egy évvel ezelőtt ez csak a felmérésben résztvevők 18 százalékának volt prioritás.
Emellett, a globális számok alapján, az is kiderült a kutatásból, hogy a válaszadók 79 százaléka váltana örömmel üzenetküldő alkalmazást, amennyiben adataiknak védelme veszélybe kerülne.
“A felmérés világosan megmutatja nekünk és felhasználóinknak is, hogy a biztonságos kommunikáció sosem lehet másodlagos fontosságú, hiszen jelenleg egy olyan korban élünk, ahol személyes üzeneteinkből könnyen profitálhatnak mások” – mondta el Djamel Agaoua, a Rakuten Viber CEO-ja. „Mivel a személyes adatok védelme kiemelten fontos felhasználóinknak, ezért mi is prioritásként kezeljük. Ahogy eddig, továbbra is mindent megteszünk, hogy globális szinten nyújtsunk nemcsak magas színvonalú, de biztonságos kommunikációs szolgáltatást.”