Kapcsolódó cikkek
- Nagyot nőtt a viselhető okoseszközök piacán a Huawei 2021. március 22.
- Még kevesen fizetnek okosórával, de minden második magyar figyeli a véroxigén-szintjét 2021. március 6.
- A Mate X2 legvékonyabb pontján mindössze 4,4 milliméter 2021. február 23.
- A Huawei zászlóshajó készüléke limitált számban, két színben érhető el 2020. november 24.
- Lebomló anyagokból készült a Huawei Mate 40 Pro doboza 2020. november 6.
- A Huawei Mate40 Pro elő- és hátlapi kamerája is világelső lett 2020. október 27.
- A Mate 40 szériás telefonokon egy szempillantással némíthatjuk hívásainkat 2020. október 23.
- Így használhatjuk biztonságosabban a minket körülvevő okoseszközöket! 2020. október 20.
- A Huawei P smart 2021 egész napos tartalomfogyasztást biztosít 2020. október 10.
- Új Huawei okoseszközök és notebookok érkeznek 2020. szeptember 12.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Öt tanács a Huawei szervicsapatától
Nincs letöltve a megfelelő applikáció, nincs bekapcsolva a Bluetooth, tetoválás van a csuklón – ilyen és ehhez hasonló, sokszor banális okok miatt nem működnek megfelelően a magyarok körében is egyre népszerűbb viselhető okoseszközök. Miközben a felhasználók kifejezetten az alapján vásárolnak ilyen eszközöket, hogy az könnyen összekapcsolható legyen már meglévő okostelefonjukkal, a legtöbb probléma éppen az eszközök párosítása kapcsán jelentkezik. A Huawei Technologies Hungary szervizcsapata összegyűjtötte azokat a leggyakoribb hibákat és panaszokat, amivel felkeresik őket a felhasználók, ha elakadnak okostelefonjuk és viselhető okoseszközeik használata során.
Az elmúlt másfél évben ugrásszerűen nőtt a viselhető okoseszközök piaca, a felhasználók körében rendkívül népszerűek lettek az okosórák, az okoskarkötők és a vezeték nélküli fülhallgatók. A trendet jól mutatja, hogy csak a Huawei Technologies több mint 50 százalékkal több viselhető okoseszközt szállított le világszerte 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest. A vállalat Magyarországon a viselhető okoseszközök piacán megduplázta, a vezeték nélküli fülhallgatók területén pedig megháromszorozta eladásait tavaly. A Huawei Technologies Hungary februári felmérése szerint a magyar válaszadók kétharmada visel okosórát vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak pedig van vezeték nélküli fülhallgatója is. Az is kiderült, hogy a vásárlók elsősorban azokat az okoseszközöket keresik, amelyek egyszerűen összekapcsolhatók meglévő okostelefonjukkal, vagy notebookjukkal – a probléma pedig sokszor éppen itt jelentkezik.
Banális problémák
„A hozzánk eljutó esetek túlnyomó többségénél nem az eszközzel van a probléma, hanem valamilyen egyéb, banális dolog miatt nem működnek és kapcsolódnak megfelelően az okoseszközök egymással. Legtipikusabb ilyen, amikor nincs bekapcsolva a Bluetooth, vagy a párosítani kívánt eszköz éppen egy másik eszközhöz kapcsolódik” – vázolta fel a leggyakoribb okokat Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának marketing igazgatója.
Hogy segítse a vásárlókat, a vállalat szervízcsapata összegyűjtötte azt az öt leggyakoribb okot és élethelyzetet, amelyekkel kapcsolatban visszajelzések érkeznek hozzájuk. Szerencsére ezekben az esetben néhány apró beállítást kell csak elvégezni ahhoz, hogy minden tökéletes legyen.
1. Nincs Bluetooth kapcsolat, vagy más eszközhöz kapcsolódik az okoseszköz/fülhallgató/okostelefon
A leggyakoribb eset, ha a párosítani kívánt eszközök nem látják egymást. Szerencsére a mai alkalmazások elég részletesen, lépésről lépésre magyarázzák el a szinte elronthatatlan folyamatot. Viszonylag ritka, hogy azért nem sikerül a párosítás, mert a Bluetooth nincs bekapcsolva, de az gyakran előfordul, hogy más eszközhöz kapcsolódik éppen a füles vagy az okoskarkötő, ezért nem sikerül a folyamat.
Ahhoz, hogy az óra és a fülhallgató mindenképp párosítható legyen, bontsuk a kapcsolatot a fülhallgató és más eszközök közt, vagy esetleg indítsuk újra a fülhallgatót! A fülhallgatót tegyük párosítás üzemmódba, majd az órán nyomjuk meg a felfele gombot, belépve a Beállítások – Fülhallgatók menübe. Majd itt válasszuk ki a fülhallgatót!
2. Nincs letöltve a megfelelő applikáció, iOS és egyéb Androidos telefonhoz csatlakozás
A Huawei viselhető okoseszközei könnyen csatlakoznak az összes okostelefonhoz, az Android rendszer mellett iOS és Windows készülékekkel is kompatibilisek. Így biztosítva, hogy a felhasználók könnyedén válthassak az eszközök között anélkül, hogy egyetlen márkához lennének kötve. Ehhez a Huawei Health alkalmazás letöltése szükséges.
IOS eszközökhöz párosítás során elsőként töltsük le a Huawei Health alkalmazást az AppStore-ból, majd a telefon Bluetooth Beállításain belül párosítsuk az eszközöket. Ez után nyissuk meg a Huawei Health alkalmazást, és kövessük a képernyőn megjelenő instrukciókat!
Hogy még teljesebb módon kihasználhassuk a vezeték nélküli (TWS), aktív zajszűréssel rendelkező fülhallgatók (FreeBuds 3, Pro és 4i) adta élményt és elvégezhessük finomhangolását, iOS eszközökön elengedhetetlen a Huawei AI Life alkalmazás letöltése.
Egyéb, Android rendszerű okostelefonhoz elsőként az alábbi linkről töltsük le a Huawei AppGallery-t: https://consumer.huawei.com/hu/mobileservices/appgallery/. Ezután az AppGallery-ből töltsük le a Health alkalmazást, majd telepítés után indítsuk el, és kövessük a képernyőn megjelenő instrukciókat!
3. Nem méri megfelelően a véroxigénszintet, vagy a pulzust
A véroxigénszint- és pulzusmérést az óra, vagy okoskarkötő hátlapján levő optikai szenzor végzi, melynek megfelelő működését bizonyos külső tényezők befolyásolhatják. A mérés nem tud meglelően folyni tetovált bőrfelületen, vagy dús szőrzetben. Emellett ha a szenzor szennyeződött, érdemes azt megtörölni, mivel a rárakódott por, vagy izzadtság is blokkolhatja azt. Szintén érdemes ellenőrizni, hogy a szíj megfelelően szoros-e a méréshez, mivel ha az túl laza, nem illeszkedik megfelelően a csuklóra, az eszköz nem képes mérni.
4. Eltérő lépésszám eredmények az okoseszközön és az okostelefonon
A viselhető okoseszközök és okostelefonok gyorsulásmérő segítségével követik a lépéseket, a mozgás és a gyorsulás iránya alapján határozzák meg, hogy lépés történt-e. Mivel általában zsebben tartjuk telefonunkat, ezért az észlelés jellemzően függőleges állású gyorsulásmérésen alapszik. Vizsgálatok kimutatták, hogy a viselhető eszközök pontosabb lépésszámadatokat közölnek, mert a felhasználó karjainak mozgását mérik, figyelembe véve az X, az Y és a Z tengely irányában bekövetkező gyorsulás változásait is. A viselhető okoseszközben alkalmazott, az elméleti és kísérleti adatokon alapuló mozgásészlelési módszer tudományosabb és megbízhatóbb is, ma már pontosabban mér olyan nehezebben értelmezhető helyzetekben, mint a karlendítés egy helyben állva vagy ülve, az étkezés és a fogmosás. Ha az ilyen mozgás sokáig tart, az érzékelők által begyűjtött adatok hasonlíthatnak a séta közben gyűjtött adatokra. Ez okozhat némi eltérést.
5. Nem méri pontosan az alvásunkat
A pontatlan mérés egyik oka lehet, hogy a csukló, vagy kar alvás közben mozog, ezért az eszköz nem alvásként érzékeli az adott időszakot. Elképzelhető, hogy pontosabb adatokat kaphatunk, ha nem az erősebb kezünkön viseljük az eszközt (tehát a jobbkezesek viseljék bal kézen). Szintén zavaros adatok keletkezhetnek, ha túl laza az eszköz szíja és akkor is, ha az eszköz nagyon kevés csuklómozgást észlel. Így tévesen alvást azonosíthat, mert a kevés mozgás az alvás egyik fő ismérve.
A karkötő a viselés észleléséhez beépített érzékelőt használ, melynek működése a bőrről visszaverődő fényen alapul. Ez több hullámhosszon is észleli a visszaverődő fényt, ám ha eszközünket bizonyos felületekre (pl. asztalra, kanapéra, lepedőre) helyezzük érzékelővel lefelé, akkor a felületről visszaverődő fény hasonló lehet a bőrről visszaverődőhöz, ebben az esetben tévesen viselést észlelhet és alvásadatokat rögzíthet.