Kapcsolódó cikkek
- Hangolódj a focira, és nyerj díjakat csevegés közben! 2022. november 17.
- Elérhetővé válik a Viber a Microsoft Store és a Samsung Galaxy Store felületein 2022. augusztus 25.
- Ünnepeld rendhagyó online eszközökkel az államalapítást! 2022. augusztus 19.
- Az üzenetküldés előnyei a vállalkozások számára 2022. július 27.
- Így nyaralnak a Viber-felhasználók 2022. július 17.
- Új funkció emeli a Viber felhasználók digitális élményét 2022. június 16.
- Mostantól még nagyobb biztonságban vannak a Viber felhasználói 2022. május 11.
- A Viber új, párkapcsolati tematikájú funkciókkal bővül 2022. február 14.
- Újabb frissítéseket vezetett be a Viber 2020. szeptember 15.
- Már Magyarországon is elérhető a Viber eltűnő üzenetek funkciója 2020. július 7.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Ezek a trendek alakítják jelenleg a mobil marketing iparágat
Az elmúlt évtizedben a mobil marketing szektor jelentős fejlődésen ment keresztül a technológiai újításoknak és a fogyasztói magatartás változásának köszönhetően. Napjainkban már tevékenységek széles skáláját öleli fel, a hagyományos SMS marketingtől kezdve az olyan kifinomultabb megoldásokig, mint a helyalapú hirdetések, és az üzenetküldő alkalmazásokon belüli marketing. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet lehessen kihozni a mobil marketing új lehetőségeiből, a vállalkozásoknak érdemes megismerni azok képességeit és a háttérben álló trendeket is.
Mobil marketing: legújabb trendek
1. A mobileszközök mint az internethez való elsődleges hozzáférési mód, alapvetően megváltoztatja a fogyasztók és a vállalkozások közötti interakciót
A fogyasztói magatartásban bekövetkezett változás arra kényszeríti a márkákat, hogy marketing és értékesítési stratégiáikat a célcsoport igényeihez igazítsák. Lehet, hogy ez 2022-ben nem hangzik akkora újdonságnak, azonban számos vállalkozás még mindig nem rendelkezik mobilbarát weboldallal vagy alkalmazással, így hátrányba kerülnek, mivel olyan potenciális ügyfelekről maradnak le, akik a hordozható eszközeiket használják vásárlásra.
Érdemes meggyőződni tehát arról, hogy a vállalat webhelye reszponzív és kis képernyőn is könnyen használható legyen. Mindezek mellett megfontolandó egy mobilalkalmazás fejlesztése, ami által még lebilincselőbb élményt lehet nyújtani az ügyfeleknek. Fontos továbbá, hogy a marketing- és reklámkampányokat úgy érdemes megtervezni, hogy a mobilos felhasználókat is szem előtt tartsuk. Ha pedig valaki még nem használja az üzenetküldő alkalmazásokat, akkori az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyik leghatékonyabb csatornájának lehetőségeit hagyja ki.
Globális trendek a digitális fogyasztásban
2. A mobilinternet térnyerésével a márkáknak új módszereket érdemes alkalmazni a kreatív tartalomgyártáshoz
Mivel egyre jobban támaszkodnak az emberek a mobileszközökre az internet eléréséhez, a vállalkozások alkalmazkodnak a trendhez, és egyre inkább mobil platformon népszerűsítik a termékeket és a szolgáltatásokat. A márkák már nem támaszkodhatnak kizárólag a számítógépes asztali kampányokra – ott kell elérniük a célcsoportot, ahol annak tagjai aktívak. Ez azt jelenti, hogy a kisebb képernyőkre optimalizált hirdetéseket szükséges készíteniük, viszont ez kihívást jelenthet. Megéri viszont az erőfeszítést, mivel a mobilinternetet használók száma nem csak növekszik, hanem több időt is töltenek az interneten, illetve minden eddiginél többet használják az eszközeiket.
Példák a Viber applikáción belüli hirdetésekre
Érdemes tehát olyan mobilbarát tartalmat készíteni, amely könnyen olvasható és irányítható. Mivel egyre több ember használja okostelefonját az internet elérésére, fontos, hogy a márkák gondoskodjanak a megfelelően elérhető tartalmakról.
Tippek:
– rövid, tömör mondatok használata;
– felsorolások alkalmazása a könnyebb olvashatóság érdekében;
– hosszabb szövegek használatának elkerülése;
– képek és videók mérsékelt megosztása.
3. A mobil vásárlás és a mobil kereskedelem növekedése
Manapság mindenki az okostelefonját és a tabletjét használja arra, hogy termékek és szolgáltatások után kutasson, ajánlatokat és kuponokat találjon, valamint online vásároljon. Emellett a márkák egyre több időt és pénzt fordítanak a mobilos kereskedelemre, chatbotokat hoznak létre, vagy üzenetküldő alkalmazásokat használnak a termékeik népszerűsítésére. A számos lehetőséggel rendelkező kommunikációs platform használata lehetőséget nyújt a márkáknak arra, hogy kényelmesen és hatékonyan elégítsék ki ügyfeleik igényeit. A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a marketingút különböző szakaszaiban egyaránt találkozzanak az ügyfelekkel: a figyelemfelkeltéstől kezdve a hirdetési megoldásokon keresztül a konverzió és az értékesítés ösztönzéséig – sőt, a beszélgetéseken keresztül a márkahűség ápolásáig.
A mobilos vásárlás és a kereskedelem népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb a vállalatok növekedési lehetősége. A kényelemre épülő funkcióknak hála az ügyfelek gyakorlatilag bárhol és bármikor vásárolhatnak. A vásárlók könnyed élményre vágynak a mobilos vásárlások alkalmával, a vállalatok számára pedig elengedhetetlen, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.
4. Az üzenetküldő alkalmazások térhódítása a fogyasztók elérésében
Először is – az üzenetküldő alkalmazásokon folytatott marketing kiemelkedően hatékony. Másodszor, ezek az applikációk megfizethetőek: a költségek gyakran sokkal alacsonyabbak, mint az olyan hagyományos marketingcsatornákon, mint a televízió és a nyomtatott sajtó. Végül pedig, nagyon egyszerűen kezelhetőek. Kis erőfeszítéssel szinte bárki létrehozhat és kezelhet egy üzenetküldő alkalmazáskampányt. Ha tehát valaki azt keresi, hogyan érhet el hatékonyan több ügyfelet, a közösségi média eszközei és az üzenetküldő alkalmazások használata mindenképpen megfontolandóak.
Különböző típusú üzleti üzenetek a Viber jóvoltából
Az üzenetküldő alkalmazások kampányba való bevonása lehetővé teszi, hogy egy márka közvetlenül kommunikáljon az ügyfelekkel, időben küldjön frissítéseket és bejelentéseket, valamint ügyfélszolgálatot biztosítson, illetve promóciós kampányokat futtasson.
5. A mobilos hirdetések növekedése
A mobilos marketing egyre inkább személyre szabottá válik, a hirdetések a fogyasztók egyéni érdeklődési köre és a viselkedése alapján kiválóan megcélozhatók. Ez a megoldás biztosítja, hogy a marketingüzenetek releváns, érdekes és vonzó tartalommal szolgáljanak a fogyasztók számára, illetve magasabb konverziós arányt eredményezzenek. Ennek köszönhetően a márkák hatékonyabb reklámkampányokat hozhatnak létre, amelyek nagyobb valószínűséggel eredményeznek elégedett, visszatérő vásárlókat.
A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy remekül célzott, személyre szabott reklámüzeneteket küldjenek, ezáltal kapcsolatot teremtsenek a meglévő közönséggel, növeljék a felhasználói lojalitást, valamint új célcsoportokat érjenek el.
Célzott hirdetések egy üzenetküldő alkalmazásban (Viber)
A marketing világa folyamatosan fejlődik. Ami működött tegnap, nem biztos, hogy működni fog ma. Ami pedig ma működik, nem garantált, hogy sikeres lesz holnap. Éppen ezért fontos, hogy mindig tisztában legyünk a legutóbbi trendekkel és fejlesztésekkel, ami által versenyelőnybe kerülhetünk. A legújabb iparági trendek ismeretében megbizonyosodhatunk arról, hogy a leghatékonyabb stratégiákat használjuk a célközönség eléréséhez.
szerző: Limor Bailey, a Rakuten Viber ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője