Kapcsolódó cikkek
- A magyarok inkább felhívják az anyukájukat, mintsem napi több üzenetet küldenek 2023. május 5.
- 5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára 2023. április 26.
- Új Viber funkció segíti a tárhelykezelést 2023. február 23.
- Öltözz busónak a Viberen és űzd el a telet 2023. február 16.
- Új funkciók és tervek a Viber erősítésére 2023. február 12.
- Új MI-alapú chatbotot indított el a Viber 2023. február 2.
- A Viber új funkciói fejlett ügyfélélményt és növekvő márkaláthatóságot kínálnak 2023. január 23.
- Máris lemondtál az újévi fogadalmaidról? 2023. január 18.
- A Viberen 20%-kal növekedett a magyar csatornák és közösségek száma 2022-ben 2022. december 17.
- Hangolódj a focira, és nyerj díjakat csevegés közben! 2022. november 17.
Legfrissebb híreink
Az üzenetküldő alkalmazások segítenek elérni az Y és a Z generációt
A következő évtizedben az Y és a Z generáció válnak a bankok legfontosabb célcsoportjaivái, mivel várhatóan közel 70 billió dollárnyi vagyon száll rájuk szüleiktől. Mit jelent ez a bankszektor számára? Először is azt, hogy gyorsan kell digitalizálódnia. Az újabb generációk szülöttei számára a mobiltelefonok kiemelt fontossággal bírnak: gyors, kényelmes és könnyen navigálható hozzáférést szeretnének a szolgáltatásokhoz. Mivel az Y és a Z generáció közel fele online szeretne hozzájutni a szükséges információkhoz, a banki szolgáltatások iránti elvárásaik eltérnek a szüleikétől.
Az üzenetküldő alkalmazások segítségével a bankok a fiatalok preferenciáihoz igazítva, számukra ismerős és igazán hatékony módon kommunikálhatnak a jövő felnőtteivel. A csevegőalkalmazások mint a Viber segíthetnek szorosabb kapcsolatot teremteni ezzel az ügyfélszegmenssel, valamint biztosíthatják, hogy a banki szolgáltatások relevánsak és vonzóak maradjanak a digitálisan jártas generáció számára.
Vegyük sorra, milyen előnyei vannak a csevegő alkalmazásoknak, és hogy mit várnak el a fiatalok a banki kommunikációtól.
Az adatvédelem a legfontosabb
A fiatalok egyre inkább aggódnak a magánéletük és a személyes adataik védelméért. A bankoknak olyan üzenetküldő platformot kell keresniük, amely szigorúan ellenőrzi a hivatalos fiókokat, megbízható titkosítást nyújt a márka-felhasználói csevegésekhez, nem adja ki az ügyfelek adatait, és kizárólag biztonságos HTTPS-kapcsolatokat engedélyez a szervereihez. Sok iparágban, de különösen a bankszektorban a kockázatokat tekintve ennél kevesebbel nem lehet beérni.
A legjobb csatorna a mobileszköz
A mobiltelefonok jelentik a fiatalok elsődleges kommunikációs eszközét, így a bankok számára elengedhetetlen, hogy stratégiájukat ehhez igazítsák. Az üzenetküldő alkalmazások többnyire mobil-first platformok, ami azt jelenti, hogy kialakításuk az okostelefonokra és a táblagépekre van szabva. Ezeket a kommunikációs csatornákat kihasználva a bankok alkalmazkodhatnak a jövő ügyfeleinek igényeihez, így biztosítva, hogy szolgáltatásaik könnyen elérhetőek és kényelmesen használhatóak legyenek.
A személyre szabott és interaktív élmények elengedhetetlenek
Ez a célközönség igazán értékeli a személyre szabott és magával ragadó élményeket. Az üzenetküldő alkalmazások lehetővé teszik a bankok számára, hogy személyre szabott üzenetekkel, multimédiás tartalmak megosztásával, kvízek és közvélemény-kutatások küldésével, valamint visszajelzések kérésével a célcsoportnak megfelelő élményeket teremtsenek. Így a bank hatékonyabban tud kapcsolatot teremteni ezzel a demográfiai csoporttal.
Ezt erősíti az interaktív AR-élmények népszerűsége is a Viberen: az indulás óta a felhasználók közel 1 milliárd alkalommal használtak AR-lencséket a platformon. A márkák is kihasználják ezt az eszközt, és saját AR-lencséket hozhatnak létre a márkaismertség növelése, a marketing fokozása és a Z generációs közönség megszólítása érdekében.
A szöveges üzenetek felé való elmozdulás
Az Y generáció tagjainak- az 1981 és 1996 között születettek – mintegy 75%-a inkább SMS-t küld, mint telefonál. Mivel ez a tendencia tovább növekszik, a bankoknak tiszteletben kell tartaniuk, és igazodniuk kell a kommunikációs preferenciák e váltásához. A fiatal fogyasztók felhívása tolakodónak tűnhet, és nem hozhatja meg a kívánt eredményeket. Ezzel szemben az üzenetküldés egy üzenetküldő alkalmazáson keresztül óvatos, ám hatékony módja lehet a beszélgetés kezdeményezésének és a támogatás vagy tájékoztatás nyújtásának anélkül, hogy túlságosan tolakodó lenne.
Konklúzió
Az Y és a Z generáció szülöttei online bankolnak: fontos számukra az adatvédelem, jobban szeretik az üzenetküldést, mint a telefonálást, és személyre szabott élményeket keresnek. Miközben világszerte ők válnak a bankok és pénzintézetek legfontosabb ügyfélszegmensévé, kulcsfontosságú, hogy megtaláljuk a legjobb módszereket a megnyerésükre. Úgy tűnik, az üzenetküldő alkalmazások pontosan azt nyújtják, amire ennek a közönségnek szüksége van: biztonságot, kényelmet és interaktivitást. Mindezen előnyöket kínálva a csevegőalkalmazások jelenthetik azt az előrelépést, amely az intelligens bankokat magasabb szintre emeli.