Kapcsolódó cikkek
- Pár nap és indul a Samsung fesztivál 2024. május 27.
- Őrizd meg az irányítást biztonságod felett! 2024. május 21.
- Közel 8,8 millió Samsung felhasználó élvezi a Galaxy AI funkciókat 2024. április 30.
- A 2024-es Samsung TV-k hatékony MI-funkciókkal fokozzák az otthoni szórakozást 2024. április 25.
- Milánói Design Hét és EuroCucina 2024 2024. április 15.
- Elegáns formavilággal és hosszan tartó teljesítménnyel érkezik az új Samsung tablet 2024. április 4.
- Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel 2024. március 27.
- A Samsung új, 3D-s térképnézet funkciója a SmartThingsen és a mesterséges intelligencián alapszik 2024. március 25.
- Galaxy A széria: Bámulatos újítások és biztonsági megoldások 2024. március 12.
- Megjelent két szupergyors microSD kártya 2024. március 9.
Legfrissebb híreink
- Leállás jön a Vodafone-nál
- Helyezd át zökkenőmentesen Google Fotóidat az ASUSTOR NAS-odra!
- Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben
- Több újdonsággal is okosóráira irányította a figyelmet idén a Huawei
- A Samsung az AI segítségével feljavítja a karácsonyi filmeket
Már formálódik a Jövőálló.Kampusz a Minecraft platformján
Zajlanak a Samsung által elindított Jövőálló Akadémia kampuszának digitális munkálatai a Minecraft felületén. A program versenyre, játékra, kedvenc gamer influenszereikkel közös gondolkodásra hívja az Alfa és a Z generáció* tagjait.
Az építőverseny június 3-án zárult, a legjobb alkotásokra június 10-ig lehet szavazni a szerver Telekvilágán. Ekkor hirdetik ki a győztes alkotást, amely a június 14-i esemény helyszínévé válik. A Jövőálló.Kampusz első online előadásán a jövő munkahelyét, a játékokból elsajátítható képességeket és az AI kérdéseit vitatják meg többek között Dr. Rab Árpád trendkutatóval és Kánai András jövőkutatóval. A Jövőálló.Kampusz digitális kihívása arra is rámutat, hogy a népszerű, nyílt világú videójáték valójában olyan jövőformáló eszközök platformja, mint az építkezés, a tanulás, a kommunikáció és a fejlődés.
A Jövőálló Akadémia eseményei lehetőséget teremtenek az Alfa és Z generációnak, hogy együttműködő és alkotó közösséget hozhassanak létre, és közösen gondolkodjanak a jövőjükről. A Samsung által életre hívott programsorozat online epizódja napjaink egyik legnépszerűbb gaming platformján, a Minecraft felületén zajlik, a résztvevők feladata, hogy megépítsék a Jövőálló.Kampuszt, ahol június 14-én megtarthatják az első, formabontó virtuális konferenciát. Az építőverseny kreatív választ és digitális leképezést ad arra a kérdésre, hogy hogyan fogunk dolgozni a jövőben.
A kampusz felépítésére meghirdetett verseny zsűrijét népszerű gamer influenszerek alkotják: IceBlueBird, Zsomac, zsDav és Uborcraft. A versenyzők arra vállalkoznak, hogy a Minecraft szinte határok nélküli eszközkészletének segítségével egy olyan egyedülálló, vizuálisan változatos, a legapróbb részletekig kidolgozott épületet hozzanak létre, amelynek innovatív terei otthont adhatnak majd a holnapunk kihívásairól szóló online eszmecseréknek.
A játék Telekvilágán egyénileg, illetve 2-4 fős csapatokban zajló kampuszépítések június 3-án zárultak. Ezt követően, június 10-én az influenszer-zsűri kiválasztja a 10 legtöbb szavazatot kapott épület közül a három dobogós kampuszt, valamint egy közönségdíj is gazdára talál. A győzteseket értékes nyeremények, többek közt Samsung Galaxy S24+ okostelefon, Odyssey G5 gaming monitor vagy Galaxy Buds FE készülékek és vásárlási utalványok várják.
A verseny után a használatbavételre sem kell sokáig várni. Június 14-én a játékon belül, a Jövőálló.Kampuszon tartott előadás keretében a gaming és a munka összefüggéseit járják körbe neves gondolkodók, és mesélnek a jövőről alkotott elképzeléseikről. Ezen a ponton lép be a (digitális) képbe Dr. Rab Árpád trendkutató és Kánai András jövőkutató, valamint Molnár Janka fizikus-TikTokker, Kovács Gergely, az XR (Extended Reality – kibővített valóság) szakértője és Világi Bence, a COMET digitális stúdió technológiai vezetője, akiknek részvétele garancia az izgalmas, gondolatébresztő előadásokra és eszmecserére.
A Samsung kutatásából** kiderül: az Alfa és Z generáció többsége otthonosan mozog a számítógépes játékok, köztük az idén 15 éves Minecraft világában, közel harmaduk hetente néhány pár órát tölt a digitális játéktérben. A játék sikerét példázza, hogy a mozikban élőszereplős film, streaming platformon animációs sorozat készül belőle, az offline világban számos kézzelfogható játék alapját adja, nem mellesleg a Minecraft az Alfa és Z generációs gamerek top 3 kedvenc számítógépes játékának egyike. A Minecrafttal legtöbben (45%) többjátékos módban és egyedül is szoktak játszani, különösen a középiskolások esetében a többjátékos mód felé billen a mérleg (37% többjátékos módban, 20% egyedül) – vagyis a Minecraft önmagában is értelmezhető közösségformáló platformként.
A Jövőálló.Kampusz szervere széles, változatos gamerközönséget szólít meg: itt nem csak építőknek terem babér. A munkálatokon túl részt lehet venni a Bedwars nevű stratégiai játékban, ahol a cél az ellenfelek ágyainak megsemmisítése és a saját ágy védelme. A SkyPVP egy PvP (játékos kontra játékos) mód, amelyben a játékosok lebegő szigeteken harcolnak a túlélésért. További különlegességként ott van még a Duel Arena Verseny is, amelynek keretében egyéni vagy cserealapú PVP összecsapások várnak a küzdelmet kereső játékosokra.
További információ a Jövőálló.Kampuszról a https://jovoalloakademia.hu/jovoallokampusz weboldalon olvasható. A június 10-i szavazóshow és a június 14-i virtuális konferencia élőben követhető a Jövőálló Akadémia YouTube-csatornáján.
__________________________
*A Z generációba az 1995 és 2009 között születetteket sorolják, a 2010 után születetteket "alfa" generációnak (Generation Alpha) szokták nevezni
**A Samsung a Trend International kutatócég segítségével 2024 márciusában, 1200 fő megkérdezésével végzett generációs jövőkép kutatása