Kapcsolódó cikkek
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor 2012. november 15.
- Windows Phone 8X by HTC a Telenornál 2012. november 9.
- Okostelefon Akadémiával újít a Telenor 2012. október 29.
- Júliustól változtak a roaming díjak, bevezették a telefonadót 2012. július 2.
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót 2012. május 18.
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket 2012. május 14.
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés 2012. május 13.
- Júliustól vezetik be a távközlési adót 2012. május 10.
- Nem kiszámítható bevételi forrás a percalapú telefonadó a távközlési cégek szerint 2012. május 8.
- Telenor: megkönnyített és kibővített részletre vásárlás 2012. március 30.
Legfrissebb híreink
Telenor: díj és szolgáltatás módosítás a telefonadó bevezetése miatt
A Telenor Magyarország már májusban jelezte, hogy az új telefonadóból fakadó többletterhet kénytelen lesz díjszabásaiban is érvényesíteni. A társaság hangsúlyozza, hogy az új adó bevezetésével egy percnyi beszélgetés összköltségének már több mint felét az államnak fizetendő díjak, adók és járulékok teszik ki. A Telenor szerint az új adó aránytalan terhet ró a telekommunikációs szolgáltatásokra, így a társaság arra kényszerül, hogy változtasson tarifacsomagjain. A mobilszolgáltató meggyőződése szerint ez a kiigazítás összességében kisebb kárt okoz, mintha a társaság befagyasztaná hosszú távú fejlesztési projektjeit vagy drasztikus költségcsökkentő intézkedéseket hozna.
Lakossági ügyfelek: nem emelkedik a havidíj
A lakossági számlás ügyfelek havidíja nem változik (kivéve a Hívás díjcsomagot használó kisszámú előfizetői kört). Ugyanakkor a számlás előfizetők a telefonszámla végösszegének kismértékű emelkedésére számíthatnak, mivel július 16-tól minden sikeres hívásuk után nettó 1,96 forintnyi kapcsolási díjat fizetnek. A díjtétel független a hívás időtartamától és nem vonatkozik az eddig is díjmentesként hívható számokra, az adományvonalak hívására, valamint a külföldi partnerhálózatokról kezdeményezett roaming-hívásokra. Az SMS-ek ára az adó mértékének megfelelően, lakossági ügyfelek esetében nettó 1,96 Ft-tal nő.
További változást jelent, hogy a Családi Csomag, amellyel a családtagok fix díjért belföldön korlátlanul hívhatják egymást, a jövőben havonta előfizetésenkénti 1000 percnyi (azaz 16,6 óra) beszélgetésre korlátozódik. A lebeszélhető perceket is tartalmazó havidíjas csomagok előfizetői (az Okostarifa felhasználóinak kivételével) a lebeszélhető percek 60%-át csak hálózaton belüli hívásokra, 40%-át pedig más belföldi hálózatokba irányuló hívásokra tudják majd felhasználni. Az Okostarifában foglalt lebeszélhető percek elhasználását követően a további hívások percdíjai nettó 1,57 Ft-tal emelkednek.
A kártyás tarifacsomagok esetében a telefonadó bevezetése a percdíjak nettó 1,4 forintos emelését teszi szükségessé, valamint minden adóköteles hívás után kapcsolási díjat kell fizetni - ez a lépés valójában a Telenor Praktikum Ász tarifacsomag esetében már bevált és elfogadott gyakorlat kiterjesztése.
Vállalkozói tarifák: a hívásköltségek nem a hívásszám alapján változnak
Tekintettel arra, hogy a publikus kis- és középvállalati tarifacsomagok előfizetőinek jelentős része sok hívást bonyolít, a költségnövekedés határozott összegű lesz, és nem a hívások számán vagy hosszán alapul. A Telenor a publikus üzleti tarifacsomagok havi alapdíját átlagosan nettó 265 Ft-tal emeli, és az első perc számlázása nem másodperc-, hanem percalapon történik a jövőben. A havidíjban foglalt percek felhasználási feltételei pedig úgy módosulnak, hogy 50 százalékukat a Telenor hálózatán belül, a fennmaradó részt pedig egyéb belföldi hálózatokba irányuló hívások során lehet lebeszélni. A lakossági ügyfelekre vonatkozó változásokhoz hasonlóan az SMS-ek ára az üzleti tarifacsomagok esetén is nettó 2 Ft-tal változik. A vállalaton belül korlátlan belföldi beszélgetést tartalmazó csomagok esetén pedig a csomagban foglalt percek száma havi 1000-re (azaz 16,6 órányi ingyenes beszélgetésre) korlátozódik.