Kapcsolódó cikkek
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom 2013. február 28.
- Hang alapú ügyfélazonosítás elsőként a Magyar Telekomnál 2012. július 4.
- Rekordmértékű gigabites hálózatfejlesztés a Telekomnál 2021-ben 2022. február 16.
- Csökkenő karácsonyi adathasználat a Telekomnál 2021. december 28.
- Horvátországban is élvezhetik az 5G előnyeit a Telekom ügyfelei 2021. június 8.
- Fiataloknak, fiatalokkal jön a Telekom új ajánlata 2021. június 3.
- Campus Network szolgáltatás a Magyar Telekomtól 2021. május 25.
- Telekom: két új korlátlan beszélgetést és SMS-eket tartalmazó díjcsomag 2013. március 27.
- A Telekom minden mobil ügyfele számára jóváírást biztosít a kialakult hóhelyzet miatt 2013. március 15.
- MT: Felhő alapú mobil alkalmazás készítő KKV-knak 2013. február 1.
Legfrissebb híreink
Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje
Már magyar nyelven is elérhető a NET’54 Nuance megoldása, mely három hasznos technológiát egyesít magában: a Nuance Vocalizer egy felolvasó szoftver, a Recognizer egy beszédfelismerő program, a harmadik és egyben a leginnovatívabb szolgáltatás pedig a hangalapú biometrikus azonosítást megvalósító megoldás, melyet a Magyar Telekom ügyfelei használhatnak először hazánkban.
A NET’54 által forgalmazott, már magyar nyelven is elérhető háromféle technológiát egyesítő Nuance megoldás egyik eleme a Nuance Vocalizer felolvasó szoftver, amely írott információkat alakít át emberi beszédhanggá. Teljes felolvasási motorjának köszönhetően képes tökéletes beszélgetéseket generálni az ügyfelekkel, növelve ezzel az ügyfél-elégedettséget és csökkentve a call centerek üzemeltetési költségeit. A megoldás lehetővé teszi adatbázis-alapú adatok élőhanggal történő előállítását. „A technológia segítségével az eddigieknél rugalmasabban és költséghatékonyabban lehet kezelni például a váratlan szolgáltatás-kimaradásokat, miközben az ügyfelek úgy érezhetik, hogy valódi személyre szabott tájékoztatásban részesülnek” – magyarázta Ifj. Karászi József, a NET’54 Üzleti Kommunikáció ügyvezetője. Hasonló megoldást alkalmaznak a pénzintézetek a Telebank szolgáltatások esetében is, illetve a tudakozók segítőkész ügyfélszolgálatosai is végül egy felolvasó szoftver segítségével szólnak hozzánk, de a Nuance technológiája nem csupán ilyen véges elemkészletekkel (pl. számok, címek), hanem akár szabadszavas adatok közlésével is megbirkózik.
A felolvasó szoftver által nyújtott előnyök kétirányúságát teszi lehetővé a Nuance megoldásának második eleme, a Recognizer beszédfelismerő megoldás, amely képes az élőbeszédben elhangzott információk pontos és megbízható dekódolására és adatfájllá alakítására is. A környezeti zajok pontos kiszűrése lehetővé teszi a hívó fél számára a kihangosító használatát és az internetalapú hívások lebonyolítását is. „Így az ügyfelek akár vezetés közben is könnyedén és biztonságosan intézhetik az ügyeiket a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, ami jelentős energia- és időmegtakarítást jelent számukra” – tette hozzá Ifj. Karászi József.
Hangazonosítás a Magyar Telekomnál
A NET’54 által kínált megoldás harmadik eleme a Magyar Telekomnál elsőként telepített hangalapú azonosító rendszer, amely képes nyelvtől és tartalomtól függetlenül biztonságosan azonosítani a hívó felet. Az ujjlenyomatnál is megbízhatóbb megoldásnak köszönhetően a telekommunikációs cég ügyfelei előfizetői jelszavuk megadása nélkül intézhetik ügyeiket a call center rendszeren keresztül, jelentősen megkönnyítve ezzel az ügyintézés folyamatát számukra. „A technológia használata nem igényel mást, csupán az előfizető „hanglenyomatának” egyszeri telefonon történő regisztrációját, amellyel a későbbiekben igazolni tudja személyazonosságát a telefonos ügyfélszolgálatra vagy telefonos önkiszolgáló ügyfélszolgálatra történő belépéskor” – magyarázta Ifj. Karászi József.