Kapcsolódó cikkek
- Egyszerűbbé teszi adatkezelési beállításait a Facebook 2018. március 28.
- Mostantól nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra 2015. december 28.
- Boldogabbak az emberek Facebook nélkül 2015. november 16.
- A Facebook új algoritmusa azoknak, akik nem szeretik a „Like” gombot 2015. június 17.
- Új mobilalkalmazással rukkolt elő a Facebook – Instant Article 2015. május 5.
- Örökölni lehet majd a Facebook-profilokat 2015. február 18.
- Sikeres a hirdetésmentes, pornóbarát közösségi oldal 2014. szeptember 30.
- Hogyan szabaduljunk meg a Facebook vírusoktól? 2014. május 26.
- Gyors ügyintézés Facebookon a Telenor ügyfeleinek 2014. május 16.
- Felszámolja a Facebook a spamereket 2014. április 17.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Átláthatóbbá teszi az oldalakat és a hirdetéseket a Facebook
A Facebook felhasználói mostantól azt is megnézhetik, hogy egy adott oldal milyen hirdetéseket futtat a Facebookon és az Instagramon, illetve a facebookos oldalak üzemeltetőiről, azok esetleges változásáról is több információhoz férhetnek hozzá.
Fontos lépéseket tesz a Facebook annak érdekében, hogy átláthatóbbá tegye a közösségi oldalon futó reklámok és az ott regisztrált oldalak működését. A transzparenciát szolgáló újítások révén a felhasználók a korábbinál több információt kaphatnak a Facebookon jelen lévő vagy reklámokat vásárló szervezetekről és vállalatokról, a nagyobb átláthatóság pedig a közösségi oldalon zajló visszaélések csökkentését is elősegíti majd.
A Facebook-oldalak menüjében megjelenő új, „Info and Ads” nevű menüpontban a felhasználók áttekinthetik, hogy az adott oldal működtetője milyen hirdetéseket futtat a Facebookon, a Messengeren, az Instagramon, vagy a Facebook partnerhálózatán. Ebben a menüpontban az olyan hirdetéseket is listázza a Facebook, amelyek célközönségében egy adott felhasználó nem található meg. Ezen a felületen a felhasználók jelenthetik is a Facebook számára az általuk problémásnak ítélt hirdetéseket a „Report ad” (hirdetés jelentése) menüponton keresztül.
Szerencsére a Facebookon futó hirdetések döntő többségét legitim módon működő vállalkozások és szervezetek adják fel: például potenciális új ügyfeleket kereső kisvállalkozások, egy jó cél érdekében adományokat gyűjtő jótékonysági szervezetek, vagy akár választáson induló politikusok - ugyanakkor rossz szándékú szereplők visszaélésre is használhatják a közösségi oldalt. A most bejelentett újítások csak a kezdetet jelentik, hiszen a Facebook folyamatosan fejleszti szolgáltatásait. Azzal, hogy a hirdetések és oldalak terén nagyobb átláthatóságot biztosít, a Facebook megkönnyíti az esetleges visszaélések kiszűrését is.