Kapcsolódó cikkek
- A Telekom az első az online mobiltelefon-értékesítésben 2019. április 25.
- Tízből négy magyar nyomkodja a telefonját a volán mögött 2019. április 22.
- Egyre népszerűbbek a strapabíró telefonok 2019. február 27.
- Csatlakozz a világhoz a Nokia 210 készülékkel 2019. február 25.
- Így hibásodnak meg a telefonok 2019. február 18.
- Egy előfizetés több eszközhöz: itt a MultiSIM! 2018. november 13.
- Ütős vígjáték készült főszerepben a mobiltelefonokkal 2018. november 5.
- A fejlődő országban a lányok mobilhasználata jóval alacsonyabb, mint a fiúké 2018. október 15.
- Itt az újgenerációs HP Sprocket 2018. október 15.
- Itt az új zene opció a Telekomtól 2018. augusztus 1.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A bizalom az alapja a használt mobilok piacának
A használt mobiltelefonok piaca egy növekvő bevételforrás lehetne az iparági szereplők számára. Ehhez meg kellene nyerni a fogyasztók bizalmát, és meggyőzni őket, hogy érdemes szakértő kezekbe adniuk a használt készülékeket. A Blancco elemzése a használt mobiltelefonok piacáról.
Az IDC előrejelzése szerint a használt mobiltelefonok piaca 52,7 milliárd dollárra bővül 2022-re. A folyamatot gyorsítja az 5G technológia kereskedelmi megjelenése, melynek során a mobilszolgáltatók és a készülékgyártók telefon-visszavásárlási programok indításával ösztönözhetik majd a készülékcserét.
Az 5G elindítása nagy befektetést igényel a szolgáltatók részéről, viszont ezalatt folyamatosan csökkenek a hagyományos hang- és adatszolgáltatási bevételeik. A két jelenség találkozásánál így komoly szegmenssé nőheti ki magát a használt mobiltelefonok piaca, amely új bevételi forrást jelenthet számukra.
Kihagyott lehetőség
Ahogy a telefonok átlagos értéke növekszik, a fogyasztók egyre több pénzt kaphatnak vissza régi mobiljukért is. Jelenleg egy használt készülék átlagosan 157 dollárt ér, de ez az érték az IDC becslése szerint 180 dollárra nő 2022-re. A használt mobiltelefonok piaca azonban még gyermekcipőben jár. A Blancco nemzetközi kutatása szerint a megkérdezettek 58 százaléka nem cseréli be régi készülékét, amikor újat vásárolt. Ez az arány meglepően magas Németországban (79 százalék), míg például az árérzékenyebb Indiában csupán 32 százalék.
A Blancco azt is megvizsgálta, hogy a vásárlók miért nem szokták beszámíttatni a régi készülékeiket. Az esetek közel felében (42 százalék) ezt nem ajánlották fel számukra, vagyis a szolgáltatók kihagyták ezt a lehetőséget. Az esetek 37 százalékában viszont inkább az egyik családtagnak adták tovább a használt készüléket.
Szigorúbb ellenőrzés kellene
A kutatás azt is körbejárta, hogy a vásárlókat mennyire érdeklik az adatvédelmi kérdések, és a válaszokból az derült ki, hogy a kétharmadukat nagyon is. A mobiltelefon-előfizetők egynegyedét pedig olyan szinten zavarja ez a kérdés, hogy inkább el sem adja használt készülékét.
Ha hozzátesszük, hogy ez a prémium szegmensre igaz a leginkább, akkor úgy is fogalmazhatunk, hogy egy tudatos ügyfél inkább bevállal egy 100 ezer forintos bukást, mint hogy hagyja, hogy más kezekbe kerüljön nagy értékű használt készüléke, és vele az adatai.
Ugyanakkor a vásárlók csaknem kétharmada azt is jelezte, hogy amennyiben a szolgáltatók szigorúbb ellenőrzési megoldásokat alakítanának ki, és garantálnák az adatok törlését, akkor szívesen beszámíttatnák használt telefonjaikat egy új készülék vásárlásakor. Ehhez a szolgáltatóknak olyan rendszert kellene bevezetniük, amely felülírással garantálja minden személyes és vállalati adat törlését, és az adattörlés eredményét jegyzőkönyvben is tanúsítja.
A Blancco kutatása szerint egyébként a fogyasztók bizalmának megnyerése a legfontosabb kérdés a használt mobileszközök piacán. Ha kiderülne, hogy egy szolgáltató vagy kereskedő a készüléken maradt adatokkal együtt értékesíti tovább a telefont, akkor a megkérdezettek több mint fele soha nem fordulna újra az adott szolgáltatóhoz, egyharmaduk pedig másoknak is elmondaná, hogy az adott cégben nem lehet megbízni.