Már közel 3000 esetben segített az ÉletMentő applikáció

Kütyü Magazin - 2021. február 19.

Tavaly január végén indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációja, amely a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. Az applikáció társadalmi hasznosságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt egy évben 530 ezren töltötték le és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget. 

Az alkalmazás a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően koronavírus infógombbal, push értesítésekkel és chatbot funkcióval is bővült. Az app több jelentős szakmai díjat és elismerést is kapott az elmúlt egy évben, így többek között 2020-ban az év digitalizációs projektjének is megválasztották.

A 2020 januárja óta elérhető ÉletMentő applikációt az elmúlt egy évben több mint fél millióan töltötték le. Az alkalmazás az indulás óta eltelt egy évben közel 3000 esetben nyújtott segítséget a bajbajutottaknak. 

„Sokan a saját rosszullétükhöz hívtak egyetlen gombnyomással mentőt úgy, hogy az adataik azonnal megjelentek a mentésirányító számítógépén, de előfordultak olyan balesetek is, ahol a gyors segélyhívásban és a pontos helymeghatározásban jelentett hasznos és értékes segítséget az ÉletMentő applikáció” - számolt be a tapasztalatokról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Az applikáció működése, kezdeti funkciók

Az ÉletMentő applikáció a mentőhívást is megkönnyítő, számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmazó mobilapplikáció. Az alkalmazás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználók a fontos adataikat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadják, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami a készülék lemerülése esetére hasznos információt jelenthet. Ezek mellett számos hasznos funkció is elérhető az ÉletMentő alkalmazásban: többek között tartalmazza a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, valamint része egy elsősegélynyújtó kisokos is.

 

Koronavírus infógomb és push-értesítő

Az applikáció tavalyi indulását és a veszélyhelyzet elrendelését követően két fontos funkcióval bővült az alkalmazás. A Koronavírus infógombra kattintva közvetlenül elérhető a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldala. Az applikáció másik fontos fejlesztése a push üzenetek küldésének lehetősége, melynek köszönhetően egyes információkról szükség esetén azonnal értesülhetnek a felhasználók.

Chatbot funkció

A tavaly nyáron elindult chatbot funkciónak köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén gyorsabban és hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja.

„A Vodafone Magyarország Alapítvány tevékenységének alapvető célja, hogy a technológiát a közjó szolgálatába állítsuk, segítségével jobbá, könnyebbé tegyük az emberek mindennapjait. Jól példázza mindezt az Országos Mentőszolgálattal közös ÉletMentő applikációnk, amely a teljes társadalom számára hasznos, hiszen a legkritikusabb pillanatokban nyújt segítő kezet. Úgy gondolom, hogy az applikáció hiánypótló voltát és társadalmi hasznosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy 2020-ban Az év digitalizációs projektje lett az IVSZ által életre hívott Gyúrós Tibor-díjon, emellett pedig az EffekTeam Effekt 2030 versenyének első helyezettje lett az Esélyteremtő Üzlet kategóriában.” – mondta el Dr. Orbán Anita, a Vodafone Zrt vezérigazgató-helyettese.

„Ma már a legkorszerűbb digitális megoldásokat használjuk az életmentés számos területén, ezek közé tartozik a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal tavaly januárban útjára indított ÉletMentő applikáció is. Az alkalmazást eddig 530 ezren töltötték le, és már közel 3000 segélyhívás az appon érkezett mentésirányító bajtársainkhoz” - mondta Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója. 

Vissza