Digitális alapot indít a Telenor és a Vöröskereszt

Kütyü Magazin - 2021. december 19.

Digitális alapot indít a szociálisan rászorulók digitális felzárkóztatásának támogatására, a digitalizációban való részvétel javítására a Telenor és a Magyar Vöröskereszt. Az alapból a kor elvárásainak megfelelő eszközökre - mobiltelefon, tablet, laptop - és szoftverekre lehet pályázni. A Digitális Felzárkóztatási Alapot a mobilszolgáltató 50 millió forinttal támogatja. Az alap az első évben elsősorban és kiemelten a gyermekvédelmi gondoskodásban élő, valamint a Családok Átmeneti Otthonában élő gyerekekre fókuszál. A fenntartható finanszírozáshoz további vállalatok és magánszemélyek csatlakozását várják.

A járványhelyzetre való tekintettel idén nem szervez karácsonyi ünnepséget a Telenor, és az erre szánt összeget jó ügyre fordítja. Ennek érdekében a Magyar Vöröskereszttel közösen 50 millió forintos kezdő összeggel elindítja a Digitális Felzárkóztatási Alapot. A pénzügyi alap kapcsolattartásra, tanulásra, internetezésre alkalmas eszközök – például mobiltelefon, tablet, laptop – vagy szoftverek vásárlását támogatja. A pályázat egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi, valamint gyermekjóléti intézmények (kórházak, idősotthonok, családok átmeneti otthona, valamint gyermekotthonok), illetve szociálisan rászoruló személyek (elsősorban tanulók, idősek, nagycsaládosok, gondozásra szorulók, egyszülős családok gyermekei, valamint a szociális- és gyermekvédelmi/jóléti ellátórendszer ügyfelei) számára szól. Az alap folyamatosan nyitott, a beérkezett pályázatokat havonta bírálják el.

„Abban hiszünk, hogy az adománygyűjtés nem csak az ünnepek idején fontos. Szeretnénk, ha a program fenntarthatóan, hosszabb távon is működne, ezért cégek, szervezetek és magánszemélyek számára is megnyitjuk a lehetőséget az Alap támogatására.” – mondta Erdélyi Márk, a Telenor jogi és reputációs vezérigazgató-helyettese.

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt együttműködése hosszú időre nyúlik vissza: 2013 óta dolgoznak közösen azon, hogy a mobilinternetet és a digitális megoldásokat a legnagyobb itthoni humanitárius szervezet munkájába integrálják, 2014-ben pedig stratégiai megállapodást kötöttek, amelyben a telekommunikációs vállalat támogatóként tett vállalásokat a Vöröskereszt katasztrófa-készenléti és válaszadási munkájának támogatására. Mindezeken túl a Telenor a Vöröskereszt munkáját támogató több közös fejlesztésben is részt vállal.

„A Magyar Vöröskereszt minden olyan elvi és gyakorlati lehetőséget megragad, mely elősegíti rászoruló embertásaink támogatását. Stratégiánk mentén - összhangban humanitárius elveinkkel, értékeinkkel - elkötelezettek vagyunk a digitális átalakulás és felzárkóztatás mellett. Ez a jelentős összeg elősegíti ezirányú törekvésünket, egyúttal lehetőséget teremt arra, hogy támogassuk a rászorulók online tanulását és információszerzését, illetve az akaratlan digitális elszigeteltségben élők számának csökkentését.” – nyilatkozta Horváth Péter Zsolt, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.

A Telenor az otthonokban élő gyerekekért

Az Alap az első évben elsősorban és kiemelten a gyermekotthonokban élő, valamint a családjukból kiemelt gyerekekre, a gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekekre, valamint a Családok Átmeneti Otthonában élőkre fókuszál. Magyarországon közel 25 000 gyermek és fiatal él a családjából kiemelve. A Telenor karácsonyi kampányában a gyermekotthonokban élő gyerekek támogatását tűzte ki célul. Többek közt ezt a törekvést szolgálja a Digitális Felzárkóztatási Alap létrehozása is. A Telenor felkérésére Dragomán György író-műfordító gondolta újra A kis gyufaárus lány történetét, amely könyvben is megjelent. A könyv megvásárlói a gyermekotthonban élő gyerekek, és mentorprogramjuk révén a velük foglalkozó önkéntesek számára segítséget nyújtó Gyermekhíd Alapítványt támogatják. Emellett a 06-80-621-000 ingyenesen hívható telefonszámon december 20-ig meghallgató a történet új befejezése; a Telenor pedig minden december 20-ig beérkező hívás után 500 forinttal támogatja az Alapítványt.

Vissza