Kapcsolódó cikkek
- Hang váratlan helyekről 2016. január 6.
- Van rosszabb Pandora szelencéjénél? A párod telefonja! 2018. november 19.
- Ütős vígjáték készült főszerepben a mobiltelefonokkal 2018. november 5.
- Hangzásból jeles 2018. augusztus 28.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A Samsung kétszámjegyű növekedést ért el márkaértékében
A Samsung Electronics idén is bekerült az Interbrand nemzetközi márkatanácsadó Best Global Brands 2022 listájának első öt márkája közé. A Samsung márkaértékét 87,7 milliárd dollárra értékelték ebben az évben, ami 17%-os növekedést jelent a 2021-ben mért 74,6 milliárd dollárhoz képest, így a vállalat zsinórban harmadik alkalommal kap helyet a TOP5-ös lista ötödik helyén az összesen 100 fős rangsorban.
Ezt az eredményt a Samsung éves pénzügyi teljesítménye – ami már megközelíti a járvány előtti szintet - és az adathasználat emelkedése miatt a memóriák iránti megnövekedett kereslet alapozta meg. A Samsung 2021-ben 20%-os márkaérték-növekedést ért el 2020-hoz képest, amit idén is kétszámjegyű növekedéssel folytatott. A márka előszőr 2012-ben került fel a TOP10-es lista kilencedik helyére, és azóta minden évben sikerült erősödnie a rangsorban, 2017-ben hatodik majd 2020-ban ötödik helyen végzett.
„A Samsung két egymást követő évben is kétszámjegyű növekedést tudott felmutatni márkaértékében, mindezt globális vásárlóink támogatásának köszönhetően – mondta YH Lee, a Samsung Electronics ügyvezető alelnöke és marketing igazgatója. – Köszönetképpen az egész vállalat egy csapatként fog továbbra is együttműködni annak érdekében, hogy még jobb és minden igényre megoldást kínáló vásárlói élményt nyújthasson.”
Az Interbrand által értékelt különböző szempontok a Samsung márkaértékének meghatározásában
2021 végén a Samsung létrehozta a Device eXperience részleget, hogy növelje a termékek közötti szinergiát, és új szintű élményt nyújtson a vásárlóknak. Továbbá a Samsung elindította a Customer eXperience-Multi Device Experience Centert is, hogy erősíthesse a több eszközzel való kapcsolódási élményt is.
Emellett a Samsung integrálta termékkategóriáiba a SmartThingst is, amely inkluzív ökoszisztémát és összekapcsolt élményt tesz lehetővé. Az alkalmazás segít a felhasználóknak, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a készülékeikből, valamint, hogy a már meglévő, harmadik féltől származó eszközöket is csatlakoztathassák ehhez az ökoszisztémához.
A vállalat szintén ebben az évben létrehozta a Future Generation Lab-et, hogy elősegítse a következő generáció tevékenységeivel kapcsolatos hiteles beszélgetéseket. Az ebből származó meglátásokat a termékekben és a marketingtevékenységekben egyaránt alkalmazták.
A fogyasztói tapasztalatokon alapuló innovatív termékek mellett, a következetes beruházások segítségével a fejlett technológiák, például a mesterséges intelligencia (AI), az 5G, az autóipar és a robotika területeinek fejlesztései is szerepet játszottak a Samsung növekedésében.
A Samsung elismert tevékenységei
Mobilok
• A Galaxy S22 sorozat kamerájának fejlesztése az ügyfelek visszajelzései alapján, illetve a kihajtható mobiltelefonok kategóriájában betöltött vezető szerep megerősítése.
• Partnerség a Google-lal és a Microsofttal a felhasználók összekapcsolt élményének megerősítése érdekében
• A Samsung Knox révén a felhasználók biztonságának és adatvédelmének tiszteletben tartása.
Hálózat
• Úttörő hálózati innovációs irány a virtualizálás és a nyitottság terén, nagyszabású kereskedelmi tapasztalatokkal.
• Az 5G iparág egyik motorja a kiemelkedő 5G portfóliójával a RAN-tól és a Core-tól az automatizálási eszközökig.
• Az ESG kötelezettségvállalás megvalósítása az energiahatékonyságot szolgáló intelligens hálózati megoldások révén.
Kijelző
• A prémium tévék folyamatos innovációja, beleértve a Micro LED-et, a Neo QLED 8K/4K-t és a Neo QLED 8K/4K-t.
• A vásárlók életstílusára épülő termékportfólió megerősítése, mint például a The Frame és a The Freestyle.
• Új játékélmények nyújtása a fogyasztóknak, beleértve az Odyssey Arkot is.
Háztartási eszközök
• A Bespoke termékkategóriák kiterjesztése az egész otthonra, beleértve a ruha-, padló- és levegőápolást is.
• Fenntarthatósági értékek megvalósítása termékein keresztül (magas szintű energiahatékonysági besorolás elérése a főbb termékek esetében, garanciák a digitális inverter kompresszorra, a mosógépek mikroműanyag-kibocsájtásának csökkentése a Patagoniával együttműködve).
Félvezető
• Beruházás a következő generációs technológiákba és termelési kapacitásokba, hogy biztosítsa az élvonalbeli alkalmazások stabil ellátását (új, 17 milliárd dolláros gyártósor építése Texasban, 20 billió KRW értékű K+F komplexum Giheungban).
• A termék teljesítményét és energiahatékonyságát javító, iparágvezető félvezető-innovációk megvalósítása (a 3 nm-es GAA tömeggyártása).
• Újszerű memóriamegoldások kifejlesztése az adatintenzív feladatok robbanásszerű növekedésének kezelésére olyan területeken, mint az MI és az ML (CXL memória, HBM-PIM, második generációs SmartSSD), valamint stratégiai partnerségek bővítése az új iparági kihívások kezelése érdekében.
• A logikai megoldások határainak feszegetése, amelyek továbbfejlesztett felhasználói élményt és új lehetőségeket kínálnak (5G Exynos modem, Exynos 2200, 200MP ISOCELL HP3).
Az Interbrand Best Global Brands listáját az egyes márkaértékek értékelése alapján állították össze, amely a vállalat pénzügyi teljesítményének, a márka által vásárlásokra gyakorolt hatásának és a márka versenyképességének átfogó elemzésén alapul.