Az email marketing egyenlő a marketing automatizálással?

forrás: Kütyü Magazin - 2024. május 1.

Akár mikrovállalkozásról van szó, akár nemzetközi multiról, a marketing automatizáció elengedhetetlen a növekedéshez. A probléma csupán az, hogy sokan eleve összemossák az email marketinggel, holott a kettő egyáltalán nem azonos. 

Az automatizáció több területre is kiterjeszthető, gondolunk például a hirdetésekre, dinamikus tartalmakra, a chatre, és persze az emailre is. A félreértés leginkább abból fakad, hogy számos email marketing eszköz automatizációs rendszerré “nőtte ki magát”. 

Napjainkban is van létjogosultsága?

Gyakran teszik fel ezt a kérdést az email marketing kapcsán, ugyanakkor rengeteg “szakértő” és vállalkozó megpróbálja eltemetni mondván, hogy múlt századi, elavult, “lejárt lemez”. Pedig az igazság az, hogy rengeteg potenciál rejlik benne, és nélküle nem is lehet komplett marketing automatizációs rendszereket megalkotni, illetve profitálni belőlük. 

Ennek megértéséhez elég azt megvizsgálni, hogy email lista nélkül mégis hogyan küldhetnénk ki ajánlatokat, hogyan alakíthatnánk az érdeklődőket ügyfelekké, vásárlókká? És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a legprofitábilisabb marketing eszköz, hiszen mindenki rendelkezik vele, a tartalmak személyre szabhatóak, ráadásul a hirdetésekkel szemben az emailek több mint 9 másodpercen át képesek lekötni a figyelmet. Miért is ne használnánk ezt ki vállalkozóként?

Hogyan működik mindez a gyakorlatban?

Az igazság az, hogy az értékesítés és ügyfélszerzés több pontján is szükség van email marketingre, gondoljunk például az ingyenes és fizetős kurzusokra, a letölthető “csali anyagokra”, vagy akár más típusú lead magnetekre, melyek ugyanúgy levelezés útján juttathatók el az érdeklődőkhöz. 

De mégis hogy kapcsolódik mindez az automatizációhoz? Ha már a nulladik lépést szemléljük, az érdeklődőszerzést, nyilván amiatt “iratkoztatjuk fel” a leendő vásárlókat, ügyfeleket, hogy elkezdjük végigvezetni őket a folyamaton, persze ehhez kell a beleegyezésük is, de egy vonzó landing page és a megfelelően beállított, valamint menedzselt hirdetések meghozzák a várt eredményt. 

Automatizálni pedig azért szükséges, hogy hatékonyabbak lehessünk, időt és energiát spóroljunk, és úgymond szalagon érkezzenek a vevőjelöltek. Ez azért mindjárt más színben tünteti fel az email marketinget, és átértékelődik a fogalmáról alkotott kép is. 

Milyen területeken használható ki?

Az email marketing nemcsak hogy a leadgyűjtésnél vethető be, de a meglévő, visszatérő ügyfelek VIP kategóriában történő kezeléséhez is kiváló. Rengeteg speciális ajánlat küldhető ki automatizált kampányok formájában. Ráadásul működik szolgáltatásalapú és végfelhasználói vállalkozások esetében is. 

Bátran kijelenthetjük, hogy akár B2B szektorban tevékenykedünk, akár egy webshopot üzemeltetünk, meg kell szeretnünk az emailek gyűjtését, és ki kell aknázni az email marketingben rejlő lehetőségeket, legalábbis, ha átütő sikerre vágyunk. Persze bármikor segítségül hívhatunk egy full-stack ügynökséget, például a 7Blog szakértői csapatát.

Vissza