Kapcsolódó cikkek
- 36 díjat nyert az LG az iF Design Award versenyén 2025. március 13.
- A háztartási gépek okosabbak, mint valaha 2025. március 4.
- Google Cast kompatibilis szállodai tévéket mutat be az LG az ISE szakkiállításon 2025. február 5.
- Az LG új üzleti kijelzői hamarosan még több testreszabható funkciót kínálnak 2025. január 22.
- Forradalmi OLED evo termékcsalád az LG-től a 2025-ös CES-en 2025. január 8.
- Az LG átlátszó tévéje az otthoni szórakozás új korszakát hozza el 2024. december 31.
- Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben 2024. december 21.
- Már 65 hüvelykes méretben is elérhető az LG OLED evo AI M4 2024. július 25.
- Az LG átlátszó OLED TV-je újradefiniálja a képernyőélményt 2024. január 10.
- Lenyűgöző vizuális élményt kínálnak az LG legújabb OLED tévéi 2024. január 5.
Tovább erősödik az LG pozíciója a prémium televíziók szegmensében

Az LG Electronics (LG) 2024-ben is meghatározó szereplője volt az OLED televíziók piacának: 52,4 százalékos piaci részesedéssel ismét az élre került ebben a szegmensben. A vállalat immár tizenkét egymást követő évben vezeti a prémium kategóriás tévék globális eladásait. Folyamatos fejlesztéseivel – különös tekintettel a kép- és hangminőség tökéletesítésére, valamint a mesterséges intelligencián alapuló, személyre szabható funkciókra – az LG a felhasználói élmény új szintjére törekszik.
Az Omdia piackutató cég adatai szerint* az LG tavaly világszerte 3,18 millió OLED tévét adott el, ebből több mint 1,1 millió darabot csupán a negyedik negyedévben. Ez jól mutatja, hogy a vállalat képes lépést tartani a növekvő igényekkel, miközben csúcstechnológiát kínál vásárlóinak.
A prémium tévék piacán – ahol a 1500 dollár feletti készülékeket vizsgálják – az OLED modellek részesedése tavaly elérte a 45 százalékot, ami 8,5 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest. Az előrejelzések szerint 2024-ben ez az arány meghaladhatja az 50 százalékot. Az LG célja, hogy továbbra is élen járjon az innovációban, és megőrizze vezető pozícióját az eladások terén.
A nagyképernyős tévék iránti egyre növekvő kereslet szintén hozzájárult az ultranagy OLED modellek térnyeréséhez. Ezek ma már az OLED piac 16 százalékát fedik le. Az LG ezen a téren is kimagasló eredményt ért el: a 75 hüvelykes vagy annál nagyobb, például 77, 83, 88 és 97 hüvelykes modellekből a cég 57,5 százalékos piaci részesedést szerzett.
Több mint egy évtizednyi tapasztalattal az OLED technológia fejlesztésében, az LG hamarosan bemutatja legújabb televízióit, amelyek számos izgalmas újítást kínálnak. Ezek közé tartozik a 4K felbontású, 144Hz-es képfrissítési sebességű, vezeték nélküli tartalomátvitel késleltetés és minőségromlás nélkül, az AI-alapú személyre szabhatóság a webOS platformon, valamint a kivételes képminőség, amelyet a megnövelt fényerő és a tökéletes fekete kontraszt biztosít.
Világszinten tavaly 208,8 millió televízió talált gazdára – három év után ez volt az első év, amikor újra növekedett a piac. Az OLED készülékek eladásai 8 százalékkal nőttek, elérve a 6,07 millió darabot. Az LG – OLED és LCD modelljeit egyaránt beleszámítva – összesen 22,6 millió tévét értékesített, amivel a globális tévépiac bevételének 16,1 százalékát szerezte meg.
________________________
*Omdia egyéni mérése, a 2013 és 2024 közötti időszakban. Az LG-től független rangsorolás alapján. Az eredményekre való hivatkozásért, azokból levont következtetésekért az LG nem vállal felelősséget. További információ a https://www.omdia.com/ weboldalon érhető el.
English Summary
In 2024, LG Electronics secured a 52.4% share of the global OLED TV market, maintaining its leadership for the 12th consecutive year. According to Omdia, LG sold 3.18 million OLED TVs worldwide, with over 1.1 million units sold in Q4 alone. The company also led the ultra-large OLED segment, capturing 57.5% of the market for 75-inch and larger models. With continuous innovation in picture quality, AI-powered features, and wireless 4K 144Hz transmission, LG remains at the forefront of premium home entertainment.