Kapcsolódó cikkek
- Egyéni vállalkozók titkos fegyvertára: 6 app, ami nélkül nehéz élni 2025. augusztus 31.
- Hogyan változtatja meg az AR a múzeumi élményt? 2025. május 15.
- Elindult a MÁV+: Az új mobilalkalmazás már elérhető 2025. április 1.
- A legjobb alkalmazások bolondok napjára 2025. április 1.
- Úton az éles indulás felé: a MÁV+ app bétatesztjének eredményei 2025. március 27.
- 1500 felhasználó teszteli az új MÁV+ appot 2025. március 19.
- Új ajándékozás funkció a Wolton Valentin-napra 2025. február 13.
- Tavaszi kalandok a legjobb alkalmazásokkal 2025. február 8.
- Szárnysegédként kíséri az utazókat a megújult Wingman 2024. október 29.
- Streameld kedvenc sporteseményeidet korlátok nélkül bárhol, bármikor! 2024. július 9.
Legfrissebb híreink
- Applikáció a kényelmes autópályamatrica-vásárláshoz
- Színek, amik életre kelnek – Bemutatkozik a ViewSonic VP56A
- A jövőd online kezdődik – csatlakozz a 2025-ös Év Honlapja versenyhez!
- Folyadékhűtés új dimenzióban: testreszabható LCD-vel
- Egyéni vállalkozók titkos fegyvertára: 6 app, ami nélkül nehéz élni
Applikáció a kényelmes autópályamatrica-vásárláshoz

Bár az autósok többsége üdvözli, hogy szeptembertől megszűnik az online és applikáción keresztüli autópályamatrica-vásárlás kényelmi díja, a Simple alkalmazás felmérése szerint tízből három esetben eddig sem a díj megléte, hanem a gyors és kényelmes ügyintézés volt a döntő szempont.
A kutatás azt is kimutatta, hogy a felhasználók nagy része már most is digitális csatornákon szerzi be matricáit. A Simple app – amely parkolásra is használható – felhasználói közül 45% applikáción, 27% pedig online felületen intézi a vásárlást. A megkérdezettek több mint fele (54%) évente többször is vesz matricát, míg 36% évente csak egy alkalommal vásárol a közel 2000 kilométer hosszú, díjköteles hazai autópálya-hálózatra.
Érdekesség, hogy a kényelmi díj eltörlése ellenére a válaszadók 30%-át eddig sem befolyásolta a díj megléte: számukra kizárólag a kényelem és a gyorsaság számított. Ezek a tényezők messze a legfontosabbak: a résztvevők 54%-a a kényelmet jelölte meg elsődleges szempontként, míg a megbízhatóságot csupán 25% említette.
A vásárlási szokások ugyanakkor várhatóan lassan, de változni fognak. A megkérdezettek 30%-a jelezte, hogy továbbra is a megszokott módon fog matricát venni, viszont 39,5% nyitott arra, hogy a díj eltörlésével áttérjen az online vagy applikációs vásárlásra.
„A kényelmi díj megszüntetése egyértelműen népszerű döntés: a válaszadók 85%-a pozitív változásként értékeli” – hangsúlyozta Szabó Gergő, a Simple marketing- és termékfejlesztési vezetője. Hozzátette: a kutatás is megerősíti, hogy a vásárlók elsősorban a gyors, kényelmes és megbízható megoldásokat részesítik előnyben, amikor autópályamatrica-beszerzésről van szó. A Simple a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladó partnereként kínálja az E-matrica szolgáltatást.
English Summary
A recent survey of Simple app users reveals that most drivers welcome the removal of the convenience fee for online and app-based motorway vignettes starting in September. While the fee mattered to some, many prioritize speed and ease of purchase over cost. Currently, 45% of users buy vignettes through the app and 27% online, with over half making multiple purchases each year. The survey also shows that around 40% of respondents are now open to trying online or app-based purchases due to the fee elimination. Simple emphasizes that drivers increasingly prefer the most convenient, fast, and reliable way to buy motorway vignettes.