A Nav N Go is csatlakozott a Mobilitás és Multimédia Klaszterhez

Kütyü magazin - 2009. november 5.
A navigációs szoftverek fejlesztésével foglalkozó Nav N Go bejelentette csatlakozását a Mobilitás és Multimédia Klaszterhez (MMKlaszter). A vállalat célja, hogy Magyarország legnagyobb innovációs klasztere tagjaként tovább bővítse kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységét.

A hivatalos felvételi folyamatot követően novembertől a Nav N Go is teljes jogú tagja lett a Mobilitás és Multimédia Klaszternek - ezt Lemák Gábor, az MMKlaszter igazgatója és Vahl Tamás, a Nav N Go ügyvezetője jelentették be csütörtöki sajtóértekezletükön, Budapesten. Az immáron 62 tagúra bővült Mobilitás és Multimédia Klaszter innovációs inkubációval, potenciális partneri kapcsolatépítéssel, valamint fejlesztési pályázatok menedzselésével kívánja segíteni a magyar sikercég projektjeit.

Mint a sajtóeseményen elhangzott: az együttműködés hamarosan konkrét fejlesztés formájában is elindulhat el: a Nav N Go egy új, mobil navigációs megoldáson kezd el dolgozni a közeljövőben, melyhez a Mobilitás és Multimédia Klaszter támogatásával keres partner cégeket. "A teljes innovációs értékláncon át támogatjuk a Nav N Go fejlesztését, beleértve a lehetséges partnerek felkutatását, a piaci bevezetés és forrásszervezés lehetőségét is" – mondta Lemák Gábor, a Mobilitás és Multimédia Klaszter igazgatója.

"Új fejlesztések és innovációs együttműködések reményében csatlakoztunk a Mobilitás és Multimédia Klaszterhez, hiszen számunkra kiemelt cél, hogy navigációs szoftvertermékeinket továbbra is jellemezzék azok a kiváló technológiai újítások, melyek meghatározó piaci előnyhöz juttathatnak minket" – hangsúlyozta Vahl Tamás, a Nav N Go ügyvezető igazgatója a cég csatlakozása kapcsán.

A Nav N Go-ról:
A Nav N Go Kft. 2005-ben alakult meg azzal a céllal, hogy forradalmi megoldásokat kínáljon a műholdas navigáció terén. Az iGO My way navigációs szoftver nemzetközi sikerének köszönhetően a vállalat rövid idő alatt jelentős növekedést ért el. A cég jelenleg mintegy 250 főt foglalkoztat budapesti központjában, ahol a K+F tevékenység, illetve a projekt és termék menedzsment folyik.

A Nav N Go-nak 20 országban van disztribúciós központja, emellett mintegy 70 OEM partnere révén a világ majd' minden kontinensén meghatározóan jelen van a piacon. Az általuk fejlesztett, 3D-s navigációs program ma már olyan csúcsmárkák termékeiben fut, amilyen a Pioneer, a Sony PSP, vagy a Clarion. Legnagyobb újdonságuk a 2009-es CeBIT-en bemutatott iGO amigo szoftversorozat, mely prémium termékként a navigációs piac új mérföldköve lehet.


Az Mobilitás és Multimédia Klaszterről:
A 2007-ben létrejött Mobilitás és Multimédia Klaszter célja, hogy a magyarországi mobil és multimédiás technológiák terén az elaprózódott kutató és fejlesztő kapacitások összefogásával olyan szinergiákat érjen el, amelyek révén erősíteni tudja a magyar gazdaság nemzetközi versenyképességét. E cél megvalósítása érdekében a Klaszter összehozza egymással a szektorban működő meghatározó ipari szereplőket, kis- és középvállalkozásokat, egyetemeket, kutató központokat, és az állami szféra érintett szereplőit.

Az MMKlaszter a mobil és a multimédiás technológiákkal kapcsolatos kutatás-fejlesztés területén egy olyan hasznosítás-orientált kutatás-fejlesztési és innovációs együttműködések kialakítására törekszik, amelyek mentén egyrészt optimalizálni tudja a rendelkezésre álló szűkös kapacitásokat a gazdasági és társadalmi haszon maximalizálása érdekében, másrészt hozzájárul a Magyar Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai stratégiájának megvalósulásához.


Vissza