Legfrissebb híreink
Augusztusban tizenegyezer új előfizetéssel bővült a vezetékes szélessávú piac
2009. augusztus végére a vezetékes szélessávú előfizetések száma mintegy tizenegyezerrel, 1,643 millióra emelkedett, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 169 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi és 106 ezerrel a 2008. év végi szintet.
Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma az elmúlt hónapok trendjének megfelelően alig változott, kevesebb, mint ezres növekedéssel 805 ezer volt augusztus végén. Az ADSL-előfizetések száma a hónap végén mindössze 10 ezerrel haladta meg a 2008. végi és 21 ezerrel az egy évvel korábbi értéket.
A gyorsjelentésben június óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) adatai szerepelnek. A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma augusztusban 720 ezerről 729 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 838 ezer volt augusztus végén. Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma 2009. első hét hónapjában 96 ezerrel, 12 hónap alatt pedig 148 ezerrel bővült.
A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonalak számának csökkenése, amit a kábeltelevíziós hálózatokon működő telefonvonalak számának növekedése sem tudott ellensúlyozni, így augusztusban a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma 10 ezerrel 3,091 millióra csökkent. Augusztus végén 100 főre 30,85 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,95 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónapban 62,06 százalékról 61,77 százalékra csökkent.
2009 augusztusában a kezdeményezett hívások időtartama 447 millió perc volt az egy hónappal korábbi 465 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 149,8 percről 144,6 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 3 percről 3,04 percre emelkedett. A közvetítőválasztást augusztusban a júliusi 517 ezer után mindössze 473 ezer fogyasztó vette igénybe és ők az előző havi 34 millió perc után 32 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között augusztusban több mint kilencezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 425 ezer számot hordoztak, ebből 94 ezret 2009. első hét hónapjában.
A gyorsjelentésben június óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) adatai szerepelnek. A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma augusztusban 720 ezerről 729 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 838 ezer volt augusztus végén. Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma 2009. első hét hónapjában 96 ezerrel, 12 hónap alatt pedig 148 ezerrel bővült.
A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonalak számának csökkenése, amit a kábeltelevíziós hálózatokon működő telefonvonalak számának növekedése sem tudott ellensúlyozni, így augusztusban a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma 10 ezerrel 3,091 millióra csökkent. Augusztus végén 100 főre 30,85 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,95 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónapban 62,06 százalékról 61,77 százalékra csökkent.
2009 augusztusában a kezdeményezett hívások időtartama 447 millió perc volt az egy hónappal korábbi 465 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 149,8 percről 144,6 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 3 percről 3,04 percre emelkedett. A közvetítőválasztást augusztusban a júliusi 517 ezer után mindössze 473 ezer fogyasztó vette igénybe és ők az előző havi 34 millió perc után 32 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között augusztusban több mint kilencezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 425 ezer számot hordoztak, ebből 94 ezret 2009. első hét hónapjában.