Legfrissebb híreink
- HONOR Watch 5: 1,85”-os színes AMOLED kijelző és akár 15 napos üzemidő
- A Samsung AI TV-k a televíziózás új korszakát hozzák el
- Ez a felújított mobil a legjobb belépő az Apple AI funkcióira vágyóknak
- Trendforce: A Kingston Digital vezeti a 2023-as viszonteladói SSD-listát
- vivo – A prémium mobiltechnológia új fejezete Magyarországon!
Az elmúlt évben 16 százalékkal nőtt a vezetékes szélessávra előfizetők száma
Az elmúlt évben 16 százalékkal 1,537 millióra nőtt Magyarországon a vezetékes szélessávú előfizetések száma. Az ADSL és kábelmodemes előfizetések száma 2007 végén 1,327 millió, 2006 végén pedig 994 ezer volt. A gyorsjelentés az egykori monopolszolgáltatók, a vezető
alternatívszolgáltatók, és a négy legnagyobb kábeltelevíziós társaság
önkéntes adatközlésére épül.
A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2008 decemberében 0,5 százalékkal 795 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,86 százalékkal 534 ezerre emelkedett.
A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 742 ezerre emelkedett december végére. A kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 27,4 százalékkal nőtt, míg az ADSL előfizetések száma 6,7 százalékkal nőtt.
Az NHH becslései szerint a vezetékes szélessávú és a vezeték nélküli internet előfizetések száma 2008 végén meghaladta a 2,2 milliót.
2008-ban a szélessávú piac bővülése mellett folytatódott a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak számának csökkenése is. Az elmúlt év végén ezek száma 3,094 millió volt, az egy évvel korábbi 3,251 millió után.
Decemberben a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 13 ezerrel csökkent és a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2007 decemberi végi 32,34 és a november végi 30,97 után 2008 végén 30,84 lett. A háztartások telefonellátottsága az egy évvel korábbi 64,39 és a 2008 novemberi 61,51 százalék után 2008 december végén 61,27 százalék volt.
Decemberben a kezdeményezett hívások időtartama 533 millió perc volt, 7 millióval több, mint novemberben. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 169,3 percről 172,1 percre emelkedett, míg a hívások átlagos hossza maradt 3,23 perc.
A fogyasztók decemberben hívásaik 8,26 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, így miként októberben és novemberben is, összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon, annak ellenére, hogy ezt a szolgáltatást a novemberi 581 ezer után csak 525 ezren vették igénybe.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben 9 161, az elmúlt évben pedig összesen 76 434 szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta 331 085 számot hordoztak.
A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 742 ezerre emelkedett december végére. A kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 27,4 százalékkal nőtt, míg az ADSL előfizetések száma 6,7 százalékkal nőtt.
Az NHH becslései szerint a vezetékes szélessávú és a vezeték nélküli internet előfizetések száma 2008 végén meghaladta a 2,2 milliót.
2008-ban a szélessávú piac bővülése mellett folytatódott a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak számának csökkenése is. Az elmúlt év végén ezek száma 3,094 millió volt, az egy évvel korábbi 3,251 millió után.
Decemberben a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 13 ezerrel csökkent és a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2007 decemberi végi 32,34 és a november végi 30,97 után 2008 végén 30,84 lett. A háztartások telefonellátottsága az egy évvel korábbi 64,39 és a 2008 novemberi 61,51 százalék után 2008 december végén 61,27 százalék volt.
Decemberben a kezdeményezett hívások időtartama 533 millió perc volt, 7 millióval több, mint novemberben. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 169,3 percről 172,1 percre emelkedett, míg a hívások átlagos hossza maradt 3,23 perc.
A fogyasztók decemberben hívásaik 8,26 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, így miként októberben és novemberben is, összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon, annak ellenére, hogy ezt a szolgáltatást a novemberi 581 ezer után csak 525 ezren vették igénybe.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben 9 161, az elmúlt évben pedig összesen 76 434 szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta 331 085 számot hordoztak.
Forrás: NHH
Kapcsolódó cikkek:
- Az NHH 15 nappal meghosszabbította egyes pályázatainak beadási határidejét
- Az NHH nyolc nappal meghosszabbította az új mobil-pályázatok beadására rendelkezésre álló időt
- Mindenhol Digitális TV
- Harminc millió forint bírság az egyedi előfizetői szerződések miatt
- Olcsóbb telefonálás
- ADSL: Negyven százalékos árcsökkenés két év alatt