Legfrissebb híreink
- Az EISA zsűrijét is lenyűgözte a TCL – öt termék, öt kategória, öt győzelem
- Ultravékony, mégis elpusztíthatatlan – bemutatkozik a Magic V5
- HT SATURN: A hangrendszer, ami mozit varázsol az otthonodba
- 4K-s LED kijelző újragondolva: nagyobb fényerő, kisebb fogyasztás
- EISA-díjeső a Sonynál – Hat termék, hat elismerés
Karácsonyi vásárlási trendek az elektronikai termékek piacán

Mit és milyen értékben vásárolnak a magyarok karácsony közeledtével?
A karácsonyi szezon kezdetén az LG Electronics Magyar Kft. fogyasztói kutatás keretében vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A november második felében készült kutatás során az LG promóterei (az LG szaktanácsadói, akik a nagyobb elektronikai áruházakban és hipermarketekben segítik a vásárlókat) közel 200 főt kérdeztek meg, személyes megkérdezés formájában, az ország egyes hipermarketeiben és nagy elektronikai szaküzleteiben. A 20 és 69 év közötti megkérdezettek fele férfi, fele nő, 90%-uk legalább érettségivel rendelkezik, 69%-uk, pedig fővárosi, vagy valamely nagyobb vidéki város lakosa.
A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött; 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40%-uk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10%-a az, aki az utolsó pillanatra hagyja majd a vásárlást.
Az LG kutatása alapján elmondható, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet negatív hatásai idén karácsonykor várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a magyar vásárlók beszerzéseire egyelőre nincs hatással a nemzetközi gazdasági helyzet. A megkérdezettek 25%-a a tavalyi évhez hasonló nagyságú összeget, további 33%-uk valamennyivel többet, 18%-uk pedig jelentősen többet készül költeni elektronikai cikkekre a karácsonyi ünnepek közeledtével. Az LG által megkérdezett vásárlóknak mindössze közel az ötöde nyilatkozta, hogy valamivel kevesebbet kíván költeni ezen termékkategóriára, mint az előző évben.
A megkérdezettek nagy része – 10-ből 9 vásárló – készpénzzel vagy bankkártyával szándékozik fizetni az elektronikai készülékekért. A vásárlók 12%-a tervez áruhitelt felvenni a szigorúbb hitelezési feltételek ellenére is.
A válaszadók 14,8%-a 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3%-a tervez költeni, és szintén hasonló, 20% az 50 ezer és 100 ezer forint között vásárolni szándékozók aránya. Ezen a karácsonyon tehát a megkérdezettek 54,1%-a tesz 100 ezer forint vagy ennél kevesebb értékben elektronikai termékeket a fa alá. 100 ezer forintnál többet pedig a válaszadók 25,9%-a szán ezen termékkategóriára.
Az LG felmérése szerint az idei karácsony legnépszerűbb elektronikai terméke a mobiltelefon lesz (19,4%), ezt követik a plazma és az LCD televíziók (18,7%), majd az egyéb elektronikai kiegészítők, mint például a pen drive, vagy a memória kártya. Ezek után következnek az olyan háztartási gépek, mint a kávéfőző és a hajszárító, majd – közel azonos népszerűséggel – az asztali DVD lejátszók, a digitális fényképezőgépek, a porszívók, a vasalók és az mp3 lejátszók.
Az LG kutatása alapján elmondható, hogy a vásárlók tudatosan keresik, és választják ki az adott terméket, 4 megkérdezettből 3 több helyen is körbenéz, mielőtt megvásárolná a kiválasztott ajándékot, 89%-uk pedig már előre tudja, hogy milyen márkájú készüléket szeretne választani.