Legfrissebb híreink
- Fitneszélményt kínálnak a Samsung okostelevíziói
- Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
- Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat a bonyolult közlekedési szituációkban az LG
- Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
- A Yettel meghosszabbítja a Yepp tarifa kedvezményes havidíját és új, ingyenes próbaidőszakot vezet be
Karácsonyi vásárlási trendek az elektronikai termékek piacán
Budapest, 2008. december 3. - Az LG kutatása alapján a kedvezőtlen gazdasági helyzet hatásai várhatóan nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a megkérdezettek közel 57%-a ugyanis legalább akkora összegben vásárol majd a termékkategóriában mint tavaly, esetleg valamennyivel többet költ majd. A hipermarketekben és nagy elektronikai üzletekben vásárlók 54%-a várhatóan 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet költ 2008 karácsonyán. A legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok, az LCD és plazma televíziók lesznek.
Mit és milyen értékben vásárolnak a magyarok karácsony közeledtével?
A karácsonyi szezon kezdetén az LG Electronics Magyar Kft. fogyasztói kutatás keretében vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A november második felében készült kutatás során az LG promóterei (az LG szaktanácsadói, akik a nagyobb elektronikai áruházakban és hipermarketekben segítik a vásárlókat) közel 200 főt kérdeztek meg, személyes megkérdezés formájában, az ország egyes hipermarketeiben és nagy elektronikai szaküzleteiben. A 20 és 69 év közötti megkérdezettek fele férfi, fele nő, 90%-uk legalább érettségivel rendelkezik, 69%-uk, pedig fővárosi, vagy valamely nagyobb vidéki város lakosa.
A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött; 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40%-uk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10%-a az, aki az utolsó pillanatra hagyja majd a vásárlást.
Az LG kutatása alapján elmondható, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet negatív hatásai idén karácsonykor várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a magyar vásárlók beszerzéseire egyelőre nincs hatással a nemzetközi gazdasági helyzet. A megkérdezettek 25%-a a tavalyi évhez hasonló nagyságú összeget, további 33%-uk valamennyivel többet, 18%-uk pedig jelentősen többet készül költeni elektronikai cikkekre a karácsonyi ünnepek közeledtével. Az LG által megkérdezett vásárlóknak mindössze közel az ötöde nyilatkozta, hogy valamivel kevesebbet kíván költeni ezen termékkategóriára, mint az előző évben.
A megkérdezettek nagy része – 10-ből 9 vásárló – készpénzzel vagy bankkártyával szándékozik fizetni az elektronikai készülékekért. A vásárlók 12%-a tervez áruhitelt felvenni a szigorúbb hitelezési feltételek ellenére is.
A válaszadók 14,8%-a 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3%-a tervez költeni, és szintén hasonló, 20% az 50 ezer és 100 ezer forint között vásárolni szándékozók aránya. Ezen a karácsonyon tehát a megkérdezettek 54,1%-a tesz 100 ezer forint vagy ennél kevesebb értékben elektronikai termékeket a fa alá. 100 ezer forintnál többet pedig a válaszadók 25,9%-a szán ezen termékkategóriára.
Az LG felmérése szerint az idei karácsony legnépszerűbb elektronikai terméke a mobiltelefon lesz (19,4%), ezt követik a plazma és az LCD televíziók (18,7%), majd az egyéb elektronikai kiegészítők, mint például a pen drive, vagy a memória kártya. Ezek után következnek az olyan háztartási gépek, mint a kávéfőző és a hajszárító, majd – közel azonos népszerűséggel – az asztali DVD lejátszók, a digitális fényképezőgépek, a porszívók, a vasalók és az mp3 lejátszók.
Az LG kutatása alapján elmondható, hogy a vásárlók tudatosan keresik, és választják ki az adott terméket, 4 megkérdezettből 3 több helyen is körbenéz, mielőtt megvásárolná a kiválasztott ajándékot, 89%-uk pedig már előre tudja, hogy milyen márkájú készüléket szeretne választani.