A Motorola GPS technológia óriási megtakarítást hoz a vállalkozásoknak

Kütyü magazin - 2008. augusztus 5.
A Motorola felmérése szerint jelentős megtakarítás érhető el, ha a mobil dolgozók GPS-alapú technológiákat használnak. Az üzemanyag- és munkabér-költség ágazati szintű csökkentése több milliárd dolláros megtakarítást hozhat a vállalatoknak.



HOLTSVILLE, N.Y. – 2008. július 1. – A szállítmányozás, a termelés és a közúti árufuvarozás/raktározás területén dolgozó észak-amerikai informatikai döntéshozók bejelentették, hogy a Motorola Inc. (NYSE: MOT) megbízásából a közelmúltban elvégzett felmérés eredménye szerint a globális helymeghatározó rendszerhez (GPS) kapcsolódó technológiák a mobil dolgozók számára kiemelten fontos eszköznek számítanak. A GPS-alapú technológiákkal fokozható a mobil munkaerő termelékenysége és lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy az éves üzemanyag- és munkabér-költségek csökkentése révén növeljék a hatékonyságukat.

A kutatás eredményei szerint a jelenleg GPS-alapú technológiákat alkalmazó vállalkozások csaknem fele által elsőként említett előny a számottevő üzemanyag-megtakarítás volt, melyet a hetente megtett távolság átlagosan 231,2 mérföldes (371,7 km) csökkenése és az éves szinten számított 51 582 US dolláros üzemanyagköltség-megtakarítás* is jól tükröz. Az Egyesült Államokban működő több mint egymillió közúti árufuvarozót** figyelembe véve ez ágazati szinten akár 53 milliárd dolláros üzemanyagköltség-megtakarítást is jelenthet.

A kutatásból az is kiderült, hogy a GPS-alapú technológiákat alkalmazó vállalkozások naponta kb. 54 perc munkaidőt is megtakarítottak, ami éves szintre vetítve alkalmazottanként 5484 dollár, vizsgált vállalkozásonként*** pedig 5,4 millió dollár munkabér-megtakarítást jelent. A költségcsökkenés mellett a helymeghatározó alkalmazások javára írták azt is, hogy segítségükkel jobban meg lehet szervezni az alkalmazottak által bejárt útvonalakat, így a vállalatoknál pontosabban tudják, hogy melyik dolgozó mikor hol tartózkodik, ezért lehetővé vált az új útvonalak életszerűbb összeállítása is.

A vizsgált vállalkozások arról is beszámoltak, hogy a GPS-es megoldásoknak köszönhetően a mobil munkatársak kevesebb időt töltenek közlekedési dugókban vagy a célállomást keresgélve, így több időt fordíthatnak az új vagy már meglévő ügyfelekre. Olyannyira, hogy amikor azt kérdeztük, miért lennének hajlandóak GPS-alapú vagy más új technológiákba beruházni, a megkérdezett vállalkozások az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások színvonalának javulását említették első helyen.

A felmérés során más kulcsfontosságú felhasználási területekre is fény derült – a navigációs rendszer javította az érkezési pontosságot és az útvonal-optimalizálást. E két előny megoldást jelenthet azokra a problémákra, melyekkel a külső helyszínen dolgozó, mobil munkatársak szembesülnek a műszak során felkeresendő következő állomás helyének meghatározásakor és a kézbesítési útvonal gazdaságos összeállításakor.

– A szállítmányozás és közúti árufuvarozás területén a mobil dolgozóknak olyan nehézségekkel kell szembenézniük, mint a célállomások helyének meghatározása, az üzemanyagköltség csökkentése és a kézbesítési pontosság javítása, melyek mindegyike komolyan igénybe veszi a munkaadójuk emberi és anyagi erőforrásait – mondta Jim Hilton, a Motorola Vállalati Mobilitási üzletágának a külső helyszíni mobilitásért felelős igazgatója. – A Motorola az elmúlt években több mint 200 000 db, beépített GPS-vevővel ellátott mobil számítógépet adott el, és továbbra is arra törekszik, hogy a külső helyszíneken használható mobil eszközök révén hatékonyabb munkavégzést és mérhető üzleti előnyökkel járó megoldásokat kínáljon az ágazatnak a most lezárult kutatás során azonosított, legégetőbb problémáira.

Vállalati mobilitás a szállítmányozók, közúti fuvarozók és a raktár-üzemeltetők számára
A Motorola Vállalati Mobilitási üzletága ott és akkor teszi elérhetővé az információkat a felhasználók számára, ahol és amikor szükségük van rá – ezáltal termelékenyebbé, hatékonyabbá teszi a vállalkozásokat, melyek így gyorsabban tudnak reagálni az ügyfeleik igényeire. A Motorola egyedülálló platformot, portfoliót és az alkalmazásokat használó partneri hálózatot kínál, így egész sor vertikális ágazat számára teszi elérhetővé a házon belüli és házon kívüli mobilitást. A vezeték nélküli hálózatok, mobil eszközök és a menedzselésüket lehetővé tevő szoftverek által alkotott komplett infrastruktúra révén a szállítmányozó és közúti fuvarozó vállalatok biztonságosan és fennakadás nélkül, áttekinthető, hatékony és jól ellenőrizhető módon juttathatják el az információkat a főnöki irodából a raktárba, majd onnan közvetlenül a kézbesítést végző gépkocsivezetőhöz, aki így könnyebben, a szükséges adatok birtokában hozhatja meg az üzletmenet szempontjából is kritikus döntéseket.

Az MC75 vállalati digitális asszisztens (EDA)
A közelmúltban bejelentett MC75 vállalati digitális asszisztens (EDA) nem csupán a GPS technológiával bővíti ki a Motorola fizikai igénybevételnek is ellenálló, mobil számítógépeinek szolgáltatásait, hanem olyan egyéb, fontos lehetőségeket kínáló megoldásokat is tartalmaz, melyek segítségével a változatos és hatékony üzleti alkalmazások következő generációjának futtatására is képessé vált. A 3,5G HSDPA és 3G CDMA-EVDO Rev. A szabvány támogatása révén a világ bármely pontján képes a hang- és adatátvitelre, rendelkezik nagy teljesítményű egy- és kétdimenziós vonalkód-olvasóval, különböző képrögzítési módszereket lehetővé tevő, nagy felbontású, 2 megapixeles, autofókuszos színes fényképezőgéppel, 802.11a/b/g szabványú WiFi rádióval, Bluetooth rendszerrel és nagy felbontású VGA kijelzővel. A valós idejű LAN és WAN kommunikáció és a fejlett adatrögzítési szolgáltatások korábban ismeretlen kombinációja lehetővé teszi, hogy a vállalkozások javítsák a dolgozók tevékenységének automatizálását, csökkentsék az adatátviteli hibák számát és helyszíntől függetlenül növeljék a termelékenységet.

A kutatásról
A Motorola önálló, kutatási célú felmérést végzett, melynek célja különböző észak-amerikai szállítmányozási és közúti fuvarozási vállalatvezetők döntéshozatali szokásainak attitudinális (hozzáállási) és viselkedési szempontból történő vizsgálata volt. A világ egyik legnagyobb globális online piackutatási rendszerén, a több mint 4,2 millió fogyasztó és vállalkozás részvételével működő e-Rewards panelen keresztül 250-nél is több észak-amerikai informatikai döntéshozó válaszolt a kérdőívre, melyet úgy állították össze, hogy mérhetővé tegye a válaszadóknak a GPS/navigációs rendszereknek a külső helyszíneken nyújtott szolgáltatások, elsősorban a szállítmányozás, a közúti fuvarozás és a raktározás terén kínálkozó alkalmazási lehetőségeivel kapcsolatos általános nézeteit.

A Motoroláról
A Motorola neve világszerte egyet jelent a kommunikációs innovációval. Cégünk egyik fő profilja a mobilitáshoz szükséges technológiák, termékek és szolgáltatások kidolgozása. Termékpalettánkon megtalálható továbbá a távközlési infrastruktúra és a vállalati mobilitási megoldások valamennyi eleme csakúgy, mint a digitális beltéri egységek, kábelmodemek, mobil eszközök és Bluetooth kiegészítők teljes köre.  Célunk, hogy a magánemberek, cégek és kormányzati szervek számára elérhetővé tegyük a következő generációs kommunikációs megoldásokat. A Motorola igazi globális vállalat, neve szerepel a Fortune magazin százas listáján – értékesítési árbevétele 2007-ben elérte a 36,6 milliárd USA dollárt. A vállalatunkkal, dolgozóinkkal és innovatív technológiáinkkal kapcsolatos további információért keresse fel a www.motorola.com webhelyet.

Kapcsolódó cikkek:
Vissza