Uralja az OLED kijelzők piacát a Samsung

Kütyü magazin - 2008. július 28.
Az "Év piacvezetője" díjjal ismerte el a Frost & Sullivan növekedési tanácsadó cég a Samsung SDI fejlesztéseit az OLED technológiák területén. Az elmúlt két esztendőben dinamikus térhódítása révén a Samsung SDI érte el a legnagyobb részesedést az OLED kijelzők piacán.

Palo Alto, Kalifornia, 2008. július 21.
– A nemzetközi hírű tanácsadó cég, a Frost & Sullivan a Samsung SDI vállalatnak ítélte oda az „Év Piacvezetője” díjat az OLED kijelzőket (szerves fénykibocsátó diódákból álló kijelző)  gyártók versenyében. Ezzel a díjjal elismerték a Samsung következetes és folyamatos fejlesztéseit ebben az iparágban, továbbá az elmúlt két évben elért egyre növekvő piaci térhódítását.


A Samsung SDI rendelkezik a legnagyobb részesedéssel az OLED kijelzők piacán, amelybe bele értendőek a PMOLED-ek (passzív mátrixos organikus fényt kibocsátó diódák) és az AMOLED-ek (aktív matrix organikus fényt kibocsátó diódák) is. A vállalat 100,2 millió dolláros forgalmat hasított ki a világ 475 millió dolláros forgalmúra értékelt OLED piacából 2006-ban.
"Samsung SDI azon pár gyártó közzé tartozik, amelyek felismerték az OLED technológiában rejlő lehetőségeket és tőkebefektetéseivel folyamatosan nagy összegeket áldoznak a fejlesztésekre. A Samsung kutatásai fókuszába helyezte ezt a területet, korszerű gyártási kapacitást rendelt mellé, továbbá komoly hangsúlyt fektetett a kutatási és fejlesztési feladatokra, illetve optimalizálta az ellátási lánc folyamatát. Ezek az összetevők mind – mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Samsung piacvezetővé váljon.” – emelte ki értékelésben Abhigyan Sengupta, a Frost & Sullivan kutató elemzője.

A Samsung SDI számos kutatás – fejlesztési projektbe fogott bele a mobil kijelzők, illetve az AMOLED technológiák esetében. Jelenleg Koreában 600 szabadalom, világszerte pedig 2800 szabadalmaztatott eljárás kapcsolódik a cég nevéhez.

Együttműködésben a Samsung SSI-vel, a világ egyik legnagyobb elektronikus alkatrészeket és berendezéseket gyártó vállalatával, a Samsung SDI egyedülálló versenyelőnybe került, ugyanis mindkét kijelző technológia a TFT – LCD és az AMOLED révén rugalmasan tudja a kapacitásait hasznosítani a fejlesztések során.

A Samsung SDI jelenleg 1,5 millió két inch-es AMOLED panelt tud előállítani havonta. A tervek szerint ezt a mennyiséget 5 millió darabra futtatják fel az év végéig. „A Samsung SDI komplett megoldást kínál termékeivel a felhasználók széles tábora számára. A grafikai tervezéshez fejlesztett, OLEDMAX-tól kezdve az energiatakarékos és valódi színeket megjelenítő OLEDUI technológiákig. Ezekkel olyan szabványokat állított fel, amelyeket a piacra frissen belépőknek érdemes követniük.” – hangsúlyozta Abhigyan Sengupta.

A Frost & Sullivan cégtől minden esztendőben az a vállalat kapja az „Év piacvezetője” díjat, amely a piaci stratégiájának végrehajtásával teremti meg a piacvezető szerepét. A díjazottnak minden területen a legjobbat kell produkálnia. Ebbe beletartozik a piaci kihívások, felismerése éppúgy, mint a stratégiai fejlesztés, illetve a piaci dinamizmusok működtetése.

A Frost & Sullivan cég díjaival a regionális és globális piaci résztvevőkre hívja fel a figyelmet. Azokra a cégekre, amelyek kimagasló eredményeket és magas szintű teljesítményt értek el olyan területeken, mint a technológiai innováció, a vevőszolgálat és a stratégiai termékfejlesztés. A Frost & Sullivan munkatársai mély interjúkkal, kutatásokkal és más kiterjedt analízisekkel hasonlítják össze a piaci résztvevőket, annak érdekében, hogy évről – évre megtalálják az adott iparágak legjobb képviselőit.

Kapcsolódó cikkek:
Vissza