Hurrá, jól beleválasztottam, avagy kezemben az Eten X600

Kütyü magazin - 2008. június 2.
Egy korábbi írásban évődtem azon, vajon melyik készülék vásárlása mellett döntsek. Akkor és ott, pro és kontra említettem megfontolandó szempontokat. Aki ismer, az persze biztosra vehette, hogy inkább a szívemre, mintsem az eszemre hallgatok. Ebből egyenesen következett, hogy megrendeltem az X600 készüléket, teljes nevén az E-TEN Glofiish X600 Pocket PC Phone-t.

Mint korábban azt említettem, a készülék, legalábbis elfogulatlan internetes források szerint, kilátástalan harcot folytat az üzemszerű működésért. Hogy mit is jelent ez pontosan? Nos, akkor idézek abból a levelemből, melyet a néhány napos készülék szervizbe küldésekor mellékeltem:


"Telefonálás közben a hangerő alig változtatható, ezért nagyon hangosan szól a fülembe. A hívott fél folyamatos, és igen zavaró háttérzajról (sistergés), valamint visszhangról panaszkodik. Bluetooth füles csatlakoztatásakor is sistergés hallható mindkét félnél. Telefonálás közben a hangszóró kellemetlenül melegszik. A készülék teljes feltöltés után néhány perc alatt 5-10%-ot veszít az üzemidőből, ennek következtében a készülék alig bír ki egy napot. "Természetesen" az igo-val nem működik együtt, mert a hangerő nem szabályozható a futó alkalmazásban. Természetesen hivatalos a navigációs program, és természetesen NavNGo iGO8..."


Semmi kétség, az egyik legkisebb PDA-GSM-GPS kombó a piacon (sőt nekem nagyon tetszik még ma is, holott pár napos kapcsolatunkat semmiképpen nem mondanám felhőtlennek), de a GSM rész számomra nem volt kielégítő...

Ezen levél, és a teljes csomag visszaküldése után vártam, csak jelentkezik a szerviz, mire számítsak. Nem történt meg, ezért írtam egy rövid, tömör levelet, az Eten termék Managerének. Íme:

"... Sajnálatos módon vásároltam önöknél egy Eten X600 készüléket, melyen gyakorlatilag az összes olyan hiba reprodukálható, melyek internet szerte ismertek, és az önök fórumán is megtalálhatóak. Miután a készüléket a múlt héten vettem, rövid habozás után a tegnapi nap visszaküldtem önöknek. Elvben a készülék már önöknél van, de visszajelzést még nem kaptam..."

A levél elment, és megint vártam. A válasz nem váratott sokáig, melyet csak részletében idézek, de a lényeg ebből is kiderül. Egy egyébként baráti levélben arról tájékoztattak, hogy mit várok én egy olcsó készüléktől? No meg arra is kitértek, hogy az olcsó készülékek apró hibái miatt sokan visszaküldik a készüléket, és örökre szakítanak a márkával. Erre a levélre már nem is válaszoltam, mert egy kicsit felment a pumpám, sőt még most írás közben is kissé ideges vagyok. A fene érti ezt, hiszen tudomásom szerint a készülék ára, és működése között semmiféle kapcsolat nincs, már ami a készülék meghirdetett tudását illeti. Egy 10.000 Ft-os készülék éppúgy alkalmas kell legyen telefonálásra, mint a 150.000 Ft-os csoda. Ja, hogy az előbbi olcsó készülék? Na és?

Rövidre zárva az ügyet, az én Eten X600 készülékemet kicserélték némi ráfizetés után egy Asus P535 készülékre, ami ugye második volt a listámon. Jelenleg ezt a készüléket használom, és eleddig nem tapasztaltam hibás működést.


És itt az utód, vagyis az Asus P535, mely nem mai modell, de számomra tökéletes választásnak tűnik egyelőre. Az üzemideje és a teljesítménye megfelelő, és komolyabb hibáját sem véltem felfedezni ezidáig.

Amit leszűrtem a vásárlás és szervizelés, valamint típuscsere után az az, hogy mindig olvassunk utána a vásárolni kívánt készüléknek (én ezt tettem, ezért természetesen tisztában voltam avval mire számíthatok, persze meglepetésként ért, hogy az ismert hibák 99%-a reprodukálható volt, és ezt egyébként a szerviz is elismerte), hogy megbizonyosodjunk arról, van-e a készüléknek sorozatosan előforduló hibája. Ehhez csak módjával használjuk a hazai sajtót (és itt kifejezetten a tesztnek, vagy bemutatónak álcázott PR írásokra gondolok!!!), hiszen ott minden szép minden jó, minden megéri az árát. Egy fenét!

Ha hibás működést tapasztalunk, éljünk a garancia jogával mihamarabb, és ne hagyjuk elhajtani magunkat mindenféle hülye dumával, hogy a készülék még az első operációs rendszerrel jön ki, meg hogy próbálgassuk, pár hétig mielőtt visszaküldjük, stb. Ha valami nem működik, az magától aligha fog megjavulni, és nem olyan mint a bánat, hogy idővel elhalványul. Ha nem csináltunk még ROM frissítést, eszünkbe ne jusson, akár a hivatalos frissítést sem magunk feltenni, pláne "főzött" ROM-ot. Előbbit bízzuk a szervizre, utóbbit csak saját felelősségünkre, már tapasztalatok birtokában tegyük, számítva a garancia elvesztésére.

Csak így a végére biggyeszteném ide, hogy ez itten nem személyes ügy, hanem személyes tapasztalat. A különbséget ugye nem kell magyarázni...

Kapcsolódó cikkek:

Vissza