Töretlenül fejlődik a műholdas navigáció piaca
Európában és Észak-Amerikában jelentősen megnőtt az érdeklődés a hordozható navigációs eszközök (pl. autónavigációs berendezések) és a műholdas navigációs funkcióval egybeépített mobiltelefonok iránt. A hordozható navigációs berendezések (Portable Navigation Devices, PND) két legnagyobb gyártója, az amerikai Garmin és a hollandiai TomTom egyaránt rekordmennyiségű készüléket – 2,7 illetve 2,2 millió darabot – adott el 2007 harmadik negyedévében. (Ez a két cég együtt a világtermelés majdnem felét adja.)
A becslések szerint tavaly világszerte akár 27 millió PND-t is értékesíthettek. 2006-ban ez a szám még csak 12 millió volt. A műholdas navigációra is képes mobiltelefonokból több mint 5 millió kelt el, ami kétszeres növekedés az előző évi adatokhoz képest. Az elemző cég szakértője úgy látja, hogy az évi áresés mostani 30%-os üteme csökkenni fog, ahogy a gyártók inkább a drágább, több hozzáadott funkcióval ellátott (pl. zenelejátszó, beszédfelismerő, forgalmi információkat vevő) modellekre koncentrálnak majd. 2011-re már a 100 millió darabot is meghaladja az évente eladott PND-k száma, navigációra képes mobiltelefonokból pedig több mint 60 millió kel el. Nagy kérdés persze, hogy ez utóbbi eszköztípus elterjedése mennyire veti vissza a PND-k iránti keresletet.
Napjainkban az amerikai Navstar GPS az egyedüli teljesen kiépített, működő navigációs műholdrendszer, amelyhez az immár gyors ütemben fejleszett orosz GLONASSZ, a Kínában elkezdett Compass és az európai Galileo társul majd. Ezzel együtt egyre több és több ember fogja használni személyes céljaira a műholdas helymeghatározást világszerte. A piac tehát még távolról sem érte el a telítettséget. Egy másik szakértő szerint az igazi értékesítési robbanás akkorra várható, amikor az eszközök elérik az 50 dolláros árszintet.