Legfrissebb híreink
- Galaxy Buds3 FE: Prémium hangzás, pénztárcabarát áron
- Redmi 15 5G: A Xiaomi új nagyágyúja megérkezett a középkategóriába
- Az EISA zsűrijét is lenyűgözte a TCL – öt termék, öt kategória, öt győzelem
- Ultravékony, mégis elpusztíthatatlan – bemutatkozik a Magic V5
- HT SATURN: A hangrendszer, ami mozit varázsol az otthonodba
Jövőre a fogyasztói érdek áll a középpontban
Piacfelügyeleti terve szerint az NHH 2008-ban nagy súlyt helyez a hírközlési fogyasztói érdekek védelmére, így a terv több kiemelt pontja is ezzel a kérdéskörrel foglalkozik. Kiemelt szerepet kap az egyedi előfizetői szerződések jogszerűségi vizsgálata, miután az idei és az elmúlt évi vizsgálatok alapján bebizonyosodott, hogy a szolgáltatók előfizetői szerződései sokszor jogsértőek, egyéb hiányosságok mellett számos esetben hiányoznak a szolgáltató kötelezettségei.
A hatóság szintén kiemelt feladatként kezeli a hűségszerződéseknek az általános szerződési feltételekben (ÁSZF) való szabályozásának vizsgálatát. Erre a vizsgálatra a helyhez kötött telefon, az internet és műsorterjesztő szolgáltatók számíthatnak, különös tekintettel a kombinált szolgáltatást is tartalmazó szerződésekre. A vizsgálat arra irányul majd, hogy a szolgáltatók az ÁSZF-ben hogyan szabályozzák az előfizetői felmondás lehetőségeit, illetve hogy a szolgáltatók milyen megoldásokat alkalmaznak a lejáró határozott idejű szerződések meghosszabbítása esetén.
Az NHH 2008-ban teljes egészében áttekinti a mobiltelefon-szolgáltatók általános szerződési feltételeit, ezen belül pedig vizsgálja az előfizetői jogok érvényesülésére vonatkozó szolgáltatói szabályozást és a hűségszerződések kezelését. A hatóság számos egyéb vizsgálat mellett 2008-ban ismét felmérést készít a szélessávú internet ellátottságról, vizsgálja az internetszolgáltatók szerződéskötést megelőző műszaki tevékenységét, különösen az 1 Mbit/s-nál magasabb sebességű ADSL-csomagok esetében, valamint ellenőrzi a minőségi mutatókat, például a garantált le- és feltöltési sebesség meglétét.
Kapcsolódó cikkek: