Legfrissebb híreink
- Leállás jön a Vodafone-nál
- Helyezd át zökkenőmentesen Google Fotóidat az ASUSTOR NAS-odra!
- Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben
- Több újdonsággal is okosóráira irányította a figyelmet idén a Huawei
- A Samsung az AI segítségével feljavítja a karácsonyi filmeket
Ingyen zenék a Nokia-tulajdonosoknak
A Nokia, és a világ legnagyobb zenekiadója, a francia-amerikai Vivendi Universal Music Group keddi bejelentése szerint a finn mobilgyártó készülékeit ingyen és korlátlan mennyiségben letölthető zenékkel próbálja eladhatóvá tenni, ugyanakkor a lemezkiadók - internet terjedése miatti - csökkenő bevételein is javítani kívánnak.
A jövő év második felétől a Nokia zeneletöltésre alkalmas készülékeinek
vásárlói egy évig ingyen juthatnak hozzá az Universal Music zenetárából
letölthető zenékhez, amelyeket meg is tarthatnak. Természetesen semmi
sincs ingyen, de a letöltő nem fogja észrevenni a költségeket, mert
azok már benne lesznek a mobilkészülék árában.
Új világba lépünk, a fogyasztók hozzáférhetnek minden rögzített zenéhez a készülék vagy a széles sávú szolgáltatás ára révén - mondta Robert Wells a Universal Music digatalizálásért felelős alelnöke. A digitális zeneeladás piacát jelenleg az Apple-féle iTunes zeneportál vezeti, amelynek - a látszólagos ingyenesség és korlátlanság révén - új vetélytársa lehet a Nokia-Universal együttműködése.
A Nokia és a Universal szerint a következő években számos hasonló megállapodás várható a gyártók és a tartalomszolgáltatók között, maguk is nyitottak további együttműködésekre. A Nokia minden nagyobb zenekiadóval tárgyal már e lehetőségről.
A Vivendihez tartozó Universal Music Group (UMG) idén megvette a Bertelsmann zeneműkiadó üzletágát, a BMG-t, de mégis csökkent a bevétele és az eredménye a kisebb mennyiségi értékesítés valamint a drága euró miatt.
A Universal Music Group bevétele 3,265 milliárd euró volt az első háromnegyed évben, 1,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál a digitális konkurencia miatt. Viszont jól jelezte a stratégiai irányt, hogy a teljes értékesítésen belül a digitális tartalomeladás 47 százalékkal 488 millió euróra nőtt.
A Nokia kedden közreadta iparági előrejelzéseit is. A cég elemzői szerint jövőre a gyártók közel 10 százalékkal több készüléket adhatnak el a világpiacon az idei, közel 1,1 milliárdnál, amely szintén a Nokia saját becslése. A Nokia szerint a növekedés 15 százalék fölött lesz Ázsiában, azon belül Kínában, továbbá a Közel-Keleten és Afrikában, de 10 százalék alatt marad Európában, Észak- és Latin-Amerikában.
A cég szerint a világon már 2009-ben 4 milliárd mobilügyfél lesz, korábban csak 2010-re várták ezt a számot. A Nokia a maga részéről idén közel 200 millió kamerás készülék eladására számít, jövőre ebből több mint 250 milliót terveznek szállítani. Az idén 145 millió, zeneletöltésre alkalmas Nokia-készüléket kínálnak, jövőre több mint 180 milliót terveznek.
Forrás: Reuters
Kapcsolódó cikkek:
Új világba lépünk, a fogyasztók hozzáférhetnek minden rögzített zenéhez a készülék vagy a széles sávú szolgáltatás ára révén - mondta Robert Wells a Universal Music digatalizálásért felelős alelnöke. A digitális zeneeladás piacát jelenleg az Apple-féle iTunes zeneportál vezeti, amelynek - a látszólagos ingyenesség és korlátlanság révén - új vetélytársa lehet a Nokia-Universal együttműködése.
A Nokia és a Universal szerint a következő években számos hasonló megállapodás várható a gyártók és a tartalomszolgáltatók között, maguk is nyitottak további együttműködésekre. A Nokia minden nagyobb zenekiadóval tárgyal már e lehetőségről.
A Vivendihez tartozó Universal Music Group (UMG) idén megvette a Bertelsmann zeneműkiadó üzletágát, a BMG-t, de mégis csökkent a bevétele és az eredménye a kisebb mennyiségi értékesítés valamint a drága euró miatt.
A Universal Music Group bevétele 3,265 milliárd euró volt az első háromnegyed évben, 1,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál a digitális konkurencia miatt. Viszont jól jelezte a stratégiai irányt, hogy a teljes értékesítésen belül a digitális tartalomeladás 47 százalékkal 488 millió euróra nőtt.
A Nokia kedden közreadta iparági előrejelzéseit is. A cég elemzői szerint jövőre a gyártók közel 10 százalékkal több készüléket adhatnak el a világpiacon az idei, közel 1,1 milliárdnál, amely szintén a Nokia saját becslése. A Nokia szerint a növekedés 15 százalék fölött lesz Ázsiában, azon belül Kínában, továbbá a Közel-Keleten és Afrikában, de 10 százalék alatt marad Európában, Észak- és Latin-Amerikában.
A cég szerint a világon már 2009-ben 4 milliárd mobilügyfél lesz, korábban csak 2010-re várták ezt a számot. A Nokia a maga részéről idén közel 200 millió kamerás készülék eladására számít, jövőre ebből több mint 250 milliót terveznek szállítani. Az idén 145 millió, zeneletöltésre alkalmas Nokia-készüléket kínálnak, jövőre több mint 180 milliót terveznek.
Forrás: Reuters
Kapcsolódó cikkek: