Legfrissebb híreink
- Az EISA zsűrije döntött: a jövő szórakozása Hisense névre hallgat
- Galaxy Buds3 FE: Prémium hangzás, pénztárcabarát áron
- Redmi 15 5G: A Xiaomi új nagyágyúja megérkezett a középkategóriába
- Az EISA zsűrijét is lenyűgözte a TCL – öt termék, öt kategória, öt győzelem
- Ultravékony, mégis elpusztíthatatlan – bemutatkozik a Magic V5
Újabb NHH lépés a korrekt hűségszerződések érdekében
A határozatokkal a Tanács továbbra is fenntartja a közvetítőválasztás nyújtására vonatkozó kötelezettséget és az árszabályozást, így a jelentős piaci erejű (JPE) szolgáltatók a jövőben sem emelhetik az éves inflációnál nagyobb mértékben a havi előfizetői díjakat.
Az érintett piacokon a Tanács határozata szerint most is ugyanaz az öt volt koncessziós szolgáltató - Emitel, Hungarotel, Invitel, Monortel, T-Com - minősül JPE szolgáltatónak, mint 2005 februárjában a piacelemzés első körében meghozott határozat idején.
A Tanács a határozathozatalt megelőző piacelemzés alapján megállapította, hogy az előző határozatban az öt JPE szolgáltatóra kiszabott kötelezettség, azaz a közvetítőválasztás lehetőségének biztosítása az előfizetők részére szükséges és hatékony volt, ezért a kötelezettséget mind az öt JPE szolgáltató esetében továbbra is fenntartja.
A 2005-2006. években a közvetítőválasztással indított hívások aránya
az összes híváson belül 12-14 százalékra nőtt, ami azt jelzi, hogy a
hozzáférés területén is erősödött a szolgáltatók közötti verseny, ami
kihatott a jelentős piaci erejű szolgáltatók árpolitikájára is.
Az NHH a közelmúltban megvizsgálta a magyarországi hírközlési
szolgáltatók általános szerződési feltételeit és megállapította, hogy a
jogszabályokkal nem áll összhangban egyes szolgáltatók azon gyakorlata,
miszerint a lejáró határozott idejű szerződések a lejárat után
automatikusan meghosszabbodnak, vagy határozatlan idejűvé válnak.
Az NHH tanácsának közzétett határozata szerint a JPE szolgáltatók nem tehetnek indokolatlan különbséget a fogyasztók között; azaz kedvezményes (hűségperiódust is magába foglaló) ajánlataik nem irányulhatnak a fogyasztó "röghöz kötésére", illetve arra, hogy a fogyasztó később ne tudjon elfogadni kedvezőbb ajánlatokat. A határozat szerint a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének minősül, ha a szolgáltató a határozott idejű előfizetői szerződés felmondását, vagy a határozott idejű előfizetői szerződés határidő letelte előtti díjcsomagváltást olyan egyoldalú jogi vagy gazdasági feltételhez köti, amely a szerződés teljesítésére fordított szolgáltatói költséggel illetve az adott kedvezménnyel nem indokolható, azokkal nem arányos.
A nemzeti konzultáció során megismert kötelezettség a szolgáltatók számára a határozat közzététele után 60 nappal lép életbe és a hatályban lévő előfizetői szerződésekre is vonatkozik.
A most közzétett határozatokat a Tanács a piacmeghatározásról, a piacelemzésről és a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatók azonosításáról szóló 16/2004. IHM rendelet alapján hirdetette ki. A rendelet alapján az NHH Tanácsa 18 piacon folytat piacelemzést és piacmeghatározást. A mostani határozatok a nyilvános telefonhálózathoz helyhez kötött hozzáférés lakossági felhasználók, illetve a nyilvános telefonhálózathoz helyhez kötött hozzáférés nem lakossági felhasználók piacaira vonatkoznak.
Forrás: NHH
Kapcsolódó cikkek: