Legfrissebb híreink
- Miért vált minden profi OLED-re? Az AGON by AOC megmutatja
- E-sport láz a Pólusban: érkezik a Game of Gamers fesztivál!
- Díjmentes egészségbiztosítás a legújabb Samsung készülékekhez
- Erő, hatékonyság, német precizitás – bemutatkozik a Dark Power 14
- Xiaomi rekord: 43,3 millió okostelefon egy negyedév alatt
Airis T930
Alapszintű autós navigátor
Kipróbáltuk az Airis legújabb GPS navigátorát, a T930 PNA-t. A Sirf III vevővel, QVGA érintőképernyővel szerelt kütyü elsősorban az árával tűnhet ki a hasonló kategóriájú, alapszintű modell közül.
Az Airis T930 végtelenül leegyszerűsített formával rendelkezik, a tiszta fekete műanyag házat csak egy kis ezüst keret dobja fel, de nem néz ki rosszul a szolid, teljesen sima előlap. A készülék háza leplezetlenül műanyag, bár az ezüst keret ezen a benyomáson is sokat javít.
Kezelőszervei a bekapcsoló gomb és az érintőképernyő, ezen kívül más nincs is a készüléken, ahogy egy PNA-n az már szokás.
Belsőleg egy Sirf III GPS vevő, Samsung 400MHz-es processzor, 512MB ROM és 64MB RAM, SD kártya bővítés, 1200mAh LiIon akkumulátor és Windows CE 5.0 operációs rendszer található, bár ez utóbbival ritkán találkozhatunk.
A gép indulása meglepően gyors, soft reset után is csak pár másodperc, és elérhető az indítóképernyő.
A T930 a navigáció mellett képnézegetésre alkalmas, MP3 lejátszás vagy bluetooth kihangosító nincs benne.
Navigációs szoftverből a teszt példányon egy iGO futott, jelenleg még tárgyalás alatt áll ennek hivatalossá tétele.
A csomagban az autós tartó és töltő mellett egy CD-n használati utasítás, ActiveSync program és USB kábel található, ez utóbbi a képek (és egyéb programok) feltöltéséhez kell. A T930 egyébként miniUSB csatlakozóval rendelkezik, emellett egy fejhallgató kimenet és egy antenna bemenet is van hozzá, ha esetleg páncélautóban ülnénk és nem lenne elég a Sirf III vevő belső antennája. A beépített vevő érzékenysége átlagos (a Sirf III modellek között), az etalon Fortuna Slim azért kicsivel pontosabb volt :)
A hangszóró hangereje és hangminősége megfelelő, elég hangos, jól érthető. Az akkumulátor üzemideje is jó átlagos, 3-4 órát simán működött, pedig nem is volt teljesen feltöltve.
A készülék térkép nélküli ára 44.900 Ft a Compass-Sport web oldalán, ahonnan a teszt készüléket is kaptuk.
A készülék elérhetősége:
Kapcsolódó írásaink: