Traffic JamZ FM-transzmitter iPodhoz

Magnós autórádióknál korábban előszeretettel alkalmazták a kazetta helyére betehető modult, amely működött ugyan, de a lejátszott zene minősége nem volt megfelelő. A CD elterjedésével, kazetta hiányában pedig már csak a rádión keresztüli jeltovábbítás marad a kevésbé szerencsés autótulajdonosnak.
FM-transzmitterekből rengeteg létezik, de itt sem mindegy, milyet választ az ember. A Traffic JamZ kifejezetten iPodhoz való. A speciális dokkolón keresztül csatlakozó transzmitter a jelek továbbításán kívül szivargyújtóba helyezhető töltőként működik. Pontosabban a transzmitter csak akkor működőképes, ha a szivargyújtóba csatlakoztattuk, mivel az eszközben nincs külön áramforrás, és az iPod akkumulátoráról sem képes működni.
A használata nagyon egyszerű: a rádión ki kell választani egy szabad frekvenciát - a teszt során én a 107,2 MHz-es hullámhosszt állítottam be -, ezután a transzmitter oldalán található léptetőgombbal megkeressük ugyanezt a tartományt, és már működik is a készülékünk.
A szerekezet meglepően jól működött, a hangminőség szinte teljesen zajmentes volt, és a rádióadókra jellemző zavaró búgás sem volt tapasztalható. A transzmitterek általában nagyon gyenge, legfeljebb 10 méter hatósugarú körben képesek működni, ezt pedig még tovább rontja a karosszéria árnyékoló hatása, valamint az a tény, hogy az antenna általában az autón kívül található.
A Traffic JamZ FM-transzmitter az FM 88,1-107,9 MHz-es tartományban üzemel, memóriájába négy frekvenciát lehet elmenteni, így a nagyobb távolságok megtételekor elengedhetetlen frekvenciaváltás sem okoz gondot.
A szivargyújtós megoldás kifejezetten jó hatással van a transzmitter adására, azonban figyelni kell arra is, hogy az adott autóban az merre található. Egyre több dohányzásmentes gépkocsit hoznak forgalomba, a tesztelésnél használt Skoda is ilyen volt, ezért a csatlakozó nem a rádió közelében, hanem a kézifék mellett kapott helyet.
Ez csupán a beállításnál okozott gondot, ugyanis a kijelző lefelé került, és így fordítva kellett azt leolvasnunk. A másik gond a kábel hosszából eredt, mivel a kézifék közelében nincs megfelelő tárolórekesz az iPod számára. Ez az apró kis kellemetlenség csak egy pillanat erejéig volt zavaró, zenehallgatás közben már nem bírt jelentőséggel.
Kapcsolódó cikkek:

FM-transzmitterekből rengeteg létezik, de itt sem mindegy, milyet választ az ember. A Traffic JamZ kifejezetten iPodhoz való. A speciális dokkolón keresztül csatlakozó transzmitter a jelek továbbításán kívül szivargyújtóba helyezhető töltőként működik. Pontosabban a transzmitter csak akkor működőképes, ha a szivargyújtóba csatlakoztattuk, mivel az eszközben nincs külön áramforrás, és az iPod akkumulátoráról sem képes működni.


A használata nagyon egyszerű: a rádión ki kell választani egy szabad frekvenciát - a teszt során én a 107,2 MHz-es hullámhosszt állítottam be -, ezután a transzmitter oldalán található léptetőgombbal megkeressük ugyanezt a tartományt, és már működik is a készülékünk.
A szerekezet meglepően jól működött, a hangminőség szinte teljesen zajmentes volt, és a rádióadókra jellemző zavaró búgás sem volt tapasztalható. A transzmitterek általában nagyon gyenge, legfeljebb 10 méter hatósugarú körben képesek működni, ezt pedig még tovább rontja a karosszéria árnyékoló hatása, valamint az a tény, hogy az antenna általában az autón kívül található.
A Traffic JamZ FM-transzmitter az FM 88,1-107,9 MHz-es tartományban üzemel, memóriájába négy frekvenciát lehet elmenteni, így a nagyobb távolságok megtételekor elengedhetetlen frekvenciaváltás sem okoz gondot.


A szivargyújtós megoldás kifejezetten jó hatással van a transzmitter adására, azonban figyelni kell arra is, hogy az adott autóban az merre található. Egyre több dohányzásmentes gépkocsit hoznak forgalomba, a tesztelésnél használt Skoda is ilyen volt, ezért a csatlakozó nem a rádió közelében, hanem a kézifék mellett kapott helyet.
Ez csupán a beállításnál okozott gondot, ugyanis a kijelző lefelé került, és így fordítva kellett azt leolvasnunk. A másik gond a kábel hosszából eredt, mivel a kézifék közelében nincs megfelelő tárolórekesz az iPod számára. Ez az apró kis kellemetlenség csak egy pillanat erejéig volt zavaró, zenehallgatás közben már nem bírt jelentőséggel.


Kapcsolódó cikkek: