Legfrissebb híreink
- Pacsit is ad a MediaMarkt robotkutyája
- Csúcsteljesítmény vagy brutális üzemidő? A HONOR Magic8 széria mindkettőt tudja
- Okos eszközök és mikrochip: így maradnak biztonságban kedvenceink az ünnepek alatt
- Amikor a teljesítmény nem hallatszik: Pure Loop 3 sorozat
- Zsebben a mozi: a magyarok többsége már naponta videózik
TMC tapasztalatok Bécsből

Valósidejű közlekedési információk?
Mire számíthatunk, ha Magyarországon is elindul a régóta várt szolgáltatás? Elkerülhetjük a dugóban ácsorgást vagy az útfelújításokat? Erre a kérdésre keressük a választ friss ausztriai élmények alapján.
Egyre több itthon kapható navigációs eszköz leírásában olvashatjuk a bűvös "TMC támogatás" szavakat. Aki esetleg nem tudná, emögött a három betű mögött egy valósidejű közlekedési információkat sugárzó szolgáltatás rejltőzik, amely segítségével elkerülhetjük a bosszantó forgalmi helyzeteket (dugók, útfelbontások, balesetek). A szolgáltatás jelenleg csak tőlünk nyugatra érhető el, de egyes pozitív előrejelzések szerint hamarosan Magyarországon is élvezhetjük ennek előnyeit.
A rendszer lényege, hogy az FM rádióadók által sugárzott közlekedési adatok alapján a navigációs programok mindig optimális útvonalat tudnak tervezni, így dugó esetén még előtte gyorsabb utat javasolnak, elkerülik a baleset miatti torlódásokat és elméletileg soha nem ütközünk útlezárásba. Ehhez persze pontos közlekedési információk és komoly forgalommérő rendszer szükséges, de ez pillanatnyilag kevés helyen áll rendelkezésre.
Hozzánk legközelebb Ausztriában működik a TMC, ezért kézenfekvőnek tűnt ott tesztelni ennek navigációra gyakorolt hatását. A kisérleti alany egy Mio C710 PNA volt, amely beépített TMC vevővel rendelkezik, és a rajta futó MioMap v3 is támogatja ezen szolgáltatást.

A program által figyelembe vett közlekedési információkat szöveges formában is elolvashatjuk, emellett a térképen is ellenőrizhetjük ezek pontos helyét.
Sajnos a konkrét példánkban nem kellett túl sok bejegyzést ellenőrizni, Bécs területén mindössze 3, azaz három élő információ szerepelt, nevezetesen egy útépítés, egy torlódás és egy lezárt útszakasz. Ebből ráadásul az első kettő téves riasztásnak bizonyolt, a valóságban egyik sem létezett. A harmadik szerencsére igen, itt építkezés miatt zártak le egy utcát, amit az iGO-klón MioMap szépen el is került tervezéskor. Ezzel együtt megdöbbentően kevés ez a 3 (ebből 2 téves) TMC-üzenet egy ekkora városban.
Persze ez egy ingyenes TMC szolgáltatás volt, és elképzelhető, hogy fizetős változatban ennél több segítséget is kapunk, mindenestre a rendszer magyarországi bevezetése előtt nem árt a vele szemben támasztott elvárásainkat reális szinten tartani.